Kdo na nacionalni RTV igra in kdo pleše?

9
Uredništvo

Na javni radioteleviziji se odvija prava drama. Lahko bi dejali, da je današnja seja programskega sveta odraz dogajanja na celotni nacionalki, kjer je v kaosu ves čas čutiti preigravanje političnih in ideoloških sil. Kaj se dogaja? 

Nemočni in nervozni direktor …

Programski svet RTV SLO novinarke Katje Šeruga, sicer kandidatke direktorja javnega servisa Igorja Kadunca, danes ni izglasoval na položaj direktorice Televizije Slovenija. Mnogi to vidijo kot nov v nizu izkazov nezaupnice čedalje bolj nervoznemu Kaduncu, ki rezultat glasovanja tudi razume kot napad nanj.

… osumljen korupcije

Kadunc se bo moral sicer zagovarjati tudi pred Komisijo za preprečevanje korupcije. Nadzorni svet RTV ga je tja prijavil zaradi suma vmešavanja v razpis za neodvisne filmske producente. Pristojne za razpis naj bi prepričeval, da spremenijo svojo odločitev v korist podjetja Arsmedia, ki je med drugim zaslužno za filma Petelinji zajtrk in Šanghaj.

Direktor je prijavo označil za smešno, vse obtožbe pa zanika in jih razume kot poskuse diskreditacije in rušenja. Svoj odziv je zapisal tudi na Facebooku:

“V ozadju so sile, ki se hočejo polastiti javnega medija”

Sum morebitnega nasprotja interesov s prijavo na KPK je svojevrsten konstrukt, ki pa se je pojavil ravno v pravem času, da bi se na željo nekaterih lahko elegantno izpraznil najvišji položaj na RTV Slovenija, ki bi ga nato zasedel »njihov« kandidat,” je zapisal Igor Kadunc.

Kot pravi, je bil na položaj imenovan kot nepolitični kandidat in da je taka tudi njegova strategija kadrovanja znotraj RTV. “Očitno pa so v ozadju sile, ki jim je močno v interesu, da se polastijo javnega medija,” je dejal ob nastopu nove vlade.

Na mizi tudi poročilo varuhinje pravic gledalcev in poslušalcev

Programski svet RTV SLO bi moral danes obravnavati tudi poročilo varuhinje pravic gledalcev in poslušalce Ilinke Todorovski, za katero je Združenje novinarjev in publicistov predlagalo razrešitev. Kot smo že pisali, je varuhinja pri presoji kršitev po mnenju ZNP uporabljala dvojna merila. 

Na vse obtožbe varuhinje je na spletu odgovoril tudi novinar Jože Možina, ki je vodil “sporni” intervju z Jožetom Dežmanom. Kot je zapisal, je bila celotna afera, kreirana s strani Zveze borcev, dela politike in akterjev na RTV, šolski primer nesorazmerne in selektivne kritike, ki po svoji silovitosti, pristranskosti in vpletenosti politike predstavlja nedopusten pritisk na avtorjevo svobodo ustvarjanja, medijsko svobodo in svobodo govora. In to kljub temu, da dejstev, predstavljenih v intervjuju, še nihče ni ovrgel. Afera je tako vnesla nov dvom v že načeto kredibilnost javnega medija RTV Slovenija.

Posodobljeno 23.30: Za razpravo o intervjuju Jožeta Možine z Jožetom Dežmanom je svetnikom danes zmanjkalo časa, zato je bila prestavljena na prihodnji teden. Prestavljena je bila tudi seznanitev z obvestilom nadzornega sveta glede sumov, ki so jih na KPK podali glede Kadunca.
Direktor je le lutka, venomer izigran in popolnoma brez moči. Televizija je že dlje časa brez vodenja, na to odgovorno in slabo plačano delovno mesto, ki je ves čas preproga najrazličnejšim silam, se komaj hoče še kdo prijaviti.

Dogajanje na vse bolj komercialnem, ideološko enosmernem in vse manj kakovostnem javnem servisu čutijo tudi novinarji, ki odpirajo zgodbe, ki vplivnežem prejšnjega sistema budijo krivdo – v tem primeru Jože Možina. Vse težje pa to čudno igro političnega in interesnega boja prebavljamo gledalci in poslušalci, ki za velike denarje dobivamo spolitizirano predstavo, za katero se ne ve, kdo v njej poje in kdo pleše. 

Print Friendly, PDF & Email
DELI

KOMENTARJI: 9

  1. Program RTV ni vreden imena NACIONALNI . Tu je vse prej kot nacionalno – brez slovenske “duše” in vedno več “multi-kulti”.
    Poglejmo filme – skoraj vsi (razen nekaj izjem) so najmanj DVOJEZIČNI – poleg SLOVENSKEGA je skoraj vedno tudi srbohrvaški. Če gledamo HRVAŠKE filme, tam igralci vedno govorijo samo v hrvaščini. Isto je v Srbskih filmih. Pri nas pa kot, da bi bil greh uporabljati samo slovensščino. Zato bi lahko dejali, da imamo JUGOSLOVANSKO TV.

    • Ne,imamo, DŽIGLBENS RTV.
      Kar naprej nas,neverne posiljujejo z verskimi vsebinami.V decembru letos,jo protesno ne bom vključil,niti enkrat.

  2. Kraševka, filmov sicer že nekaj časa ne gledam. Zato ne razumem, kako to misliš dvojezični?
    Podnaslovi so slovenski, če gre za tuji film?
    Bolj problematične so informativne oddaje.
    Kot uvrščanje v “špico” ali samo bežni dogodek, ali celo kot ignoranca. Tako je novoustanovljeno gibanje Glasno pred dnevi, dobilo pozornost le v poročilih ob 13 h, ko večina gledalcev ni doma.
    Ali pa vodenje Tarče, naprimer. Voditeljica v ključnih trenutkih, ko naj bi gost komaj želel izpeljat neko misel, mu jo ta v trenutku odvzame, češ da prekoračuje odmerjen čas. Oddaje tako izzvenijo v prid nekih drugih, skritih interesov.

  3. Hoces noces, moram ponavljati to mantro: rdeci so tako dobro istrebili kontra revolucionarje med in po drugi svetovni vojni, da vsaj 60% Slovencev verjame, da so od boga in partije poklicani, da vladajo vsem nam…nahajajo se v vseh slojih druzbe in jo nadzirajo..
    Nekaj podobnega se nam dogaja kot v Nemciji…Tudi tam Nemec ne sme vec povedati, da je Nemec in za svojo pripadnost demonstrirati na ulici, ker bo zapadel v nemilost drzave in obvescevalnih sluzb…demostracije se snemajo, ljudje identificirajo in grupirajo!
    Prva ustava je bila spisana v rajni z strani rdecih, ta druga z pomocjo rdecih..V Nemciji so jo spisali Zidovje,Amerikanci,Anglezi, Francozi… vsak je nekaj dodal, da Nemec ne bi bil vec Nemec.. prinas v parlamentu je hudi prekrsek povedati del kitice Preserna, naj bog obvaruje Slovenski narod.. .

  4. Po drugi strani pa RTV funkcionira po Grimsovem zakonu. Tako da si dejstvo, da je tam veliko levičarskih masturbatorjev, nesposobni janšisti pripišeko kar sami sebi.

Komentiraj