Kdo mora molčati, ko neuki ali pokvarjeni italijanski desničarji besedičijo o zgodovini
Ko imajo italijanski politiki velike govore, jih še sami Italijani ne jemljejo resno. Parole, parole, parole, poje skladbica. Besede, besede, besede. To ni posmeh. Besede naših zadnjih treh vlad so namreč še veliko bolj prazne kot italijanske. Težava nastopi le, če ti besedniki začno svoje besede tudi uresničevati. Pa najsi bo to italijanski neofašist ali slovenski neokomunist.
Star vic še iz časov komunizma pravi, da sta se visoko nad Sočo, vsak na svojem bregu, znašla komunist in fašist. Vsak na svoji strani državne meje. Eden vrh Sabotina, drugi vrh Svete Gore. Pa se zadere prvi proti drugemu: »communistiiiiiiiiiiiii!« Drugi mu še glasneje vrne: »fašistiiiiiiiiiiiiii!« Pa se tako dereta drug proti drugemu nad vijugami bistre Soče. Po ozki dolini, kjer ljudje to poslušajo pa doni le odmev: »Istiiiiii, istiiiiii, istiiii...«
Tega štosa se vedno spomnim, ko začno na italijanski strani politiki ali aktivisti brez posebne, ne le zgodovinske, ampak tudi splošne izobrazbe, grmeti o fojbah. Tega štosa se vedno spomnim tudi, ko začno na naši strani politiki ali aktivisti vrez posebne, ne le zgodovinske, ampak tudi splošne izobrazbe, plašiti ljudi z zelenimi šapkami z našito rdečo zvezdo.
Čeprav sem osebno vpleten, saj so fašisti skušali uničiti mojo deželo, mojo Primorsko in moje prednike, moje rojake, pa vendar kot zgodovinar skušam do vsega skupaj vzpostaviti kritično distanco . Priznam, imam malce mešane občutke.
Sodišča namreč s fašističnimi zločinci niso obračunala. Za razliko od nacistov. Celo linč nad Mussolinijem in njegovo ljubico ter uboji nekaterih fašističnih veljakov ob sklepu vojne so imeli namreč vzrok v italijanski notranji politiki. Kazen jih ni doletela zaradi zločinov v Abesiniji, ali koncentracijskega taborišča na Rabu, ampak zaradi diktatorskega režima v Italiji.
A kaj, ko se potem spomnim, da na naši strani ni bilo niti tega. Pri nas za medvojne in povojne zločine ni odgovarjal nihče. Nihče. Pa čeprav so komunisti pobili nekajkrat več Slovencev kot fašisti. Ne govorim na pamet: število žrtev je znano, vzroki smrti pa tudi. To je pokazala raziskava, katere rezultate slovenska država skriva kot kača noge. Podobno kot italijanska država, ki noče objaviti rezultatov italijansko-slovenske zgodovinske komisije.
Primorci dobro vemo, kaj vse so Italijani počeli z našimi predniki na okupiranem ozemlju vse od konca prve svetovne vojne naprej. Vemo za več zločinov, za tisoče zapornikov in mobilizirancev. Vemo, da je zaradi italijanske okupacije svoj dom moralo zapustiti na desetine tisočev Primorcev. Zato tudi razumemo, da je v pijanem besu več kot 3.000 ljudi končalo v jamah. Fojbah. In da je četrt milijona Italijanov zapustilo Slovensko in Hrvaško Istro. Oboje lahko skušamo razumeti, čeprav tega ne moremo odobravati. Če smo demokrati, kakopak. Če nismo, potem je to druga zgodba z drugimi vrednotami, ki pa v demokratični in svobodni Sloveniji nimajo kaj iskati. Vsaj v ustavi tako piše.
To partizansko maščevanje nad Italijani torej lahko razumemo. Ne moremo pa razumeti, da danes, tričetrt stoletja po teh dogodkih, še vedno dovolimo, da na človeške kosti v fojbah mečemo smeti. Da živimo v državi, kjer je uradno več kot 600, neuradno še nekaj sto več, prikritih grobišč. Večinoma neoznačenih.
V mnogih kraških breznih na Primorskem, ki jim po italijanskem zgledu rečemo fojbe, ležijo kosti kot da bi šlo za kake divje živali. V eno so do nedavnega redno metali odpadke iz svinjske klavnice. V drugi so kosti prekrite s tonami pokvarjenih konzerv. Tretjo so napolnili s pokvarjenimi salamami iz Luke Koper – za petnajst tovornjakov vlačilcev je bilo teh odpadkov. V četrti, ki so jo po vojni bili izpraznili in pokopali kosti, pa so nekaj let nazaj spet našli človeške kosti. Torej so žrtve v fojbe metali še precej let po vojni!
Da so naše gmajne polne nepokopanih človeških kosti je sramota in barbarizem, ki mu težko najdemo kaj podobnega. Dokler bo temu tako, nas je lahko samo sram. Tako sram, da je bolje, če smo povsem tiho, ko začne kdo v tujini omenjati fojbe. Fašistični zločini so namreč gromozanski, a se njihova krutost vendarle težko primerja s krutostjo, ko človeka živega vržeš v jamo in pokoplješ z drugimi trupli, še leta in leta zatem pa nanj mečeš smeti.
Ljudje, ki glasno ali tiho odobravajo tako stanje, seveda nimajo nobene pravice dvigovati glasu, ko posamezni neuki ali pokvarjeni italijanski desničarji besedičijo o zgodovini.
Star vic še iz časov komunizma pravi, da sta se visoko nad Sočo, vsak na svojem bregu, znašla komunist in fašist. Vsak na svoji strani državne meje. Eden vrh Sabotina, drugi vrh Svete Gore. Pa se zadere prvi proti drugemu: »communistiiiiiiiiiiiii!« Drugi mu še glasneje vrne: »fašistiiiiiiiiiiiiii!« Pa se tako dereta drug proti drugemu nad vijugami bistre Soče. Po ozki dolini, kjer ljudje to poslušajo pa doni le odmev: »Istiiiiii, istiiiiii, istiiii...«
Tega štosa se vedno spomnim, ko začno na italijanski strani politiki ali aktivisti brez posebne, ne le zgodovinske, ampak tudi splošne izobrazbe, grmeti o fojbah. Tega štosa se vedno spomnim tudi, ko začno na naši strani politiki ali aktivisti vrez posebne, ne le zgodovinske, ampak tudi splošne izobrazbe, plašiti ljudi z zelenimi šapkami z našito rdečo zvezdo.
Čeprav sem osebno vpleten, saj so fašisti skušali uničiti mojo deželo, mojo Primorsko in moje prednike, moje rojake, pa vendar kot zgodovinar skušam do vsega skupaj vzpostaviti kritično distanco . Priznam, imam malce mešane občutke.
Sodišča namreč s fašističnimi zločinci niso obračunala. Za razliko od nacistov. Celo linč nad Mussolinijem in njegovo ljubico ter uboji nekaterih fašističnih veljakov ob sklepu vojne so imeli namreč vzrok v italijanski notranji politiki. Kazen jih ni doletela zaradi zločinov v Abesiniji, ali koncentracijskega taborišča na Rabu, ampak zaradi diktatorskega režima v Italiji.
Partizansko maščevanje nad Italijani lahko razumemo. Ne moremo pa razumeti, da danes, tričetrt stoletja po teh dogodkih, še vedno dovolimo, da na človeške kosti v fojbah mečemo smeti.
A kaj, ko se potem spomnim, da na naši strani ni bilo niti tega. Pri nas za medvojne in povojne zločine ni odgovarjal nihče. Nihče. Pa čeprav so komunisti pobili nekajkrat več Slovencev kot fašisti. Ne govorim na pamet: število žrtev je znano, vzroki smrti pa tudi. To je pokazala raziskava, katere rezultate slovenska država skriva kot kača noge. Podobno kot italijanska država, ki noče objaviti rezultatov italijansko-slovenske zgodovinske komisije.
Razumemo, a ne odobravamo
Primorci dobro vemo, kaj vse so Italijani počeli z našimi predniki na okupiranem ozemlju vse od konca prve svetovne vojne naprej. Vemo za več zločinov, za tisoče zapornikov in mobilizirancev. Vemo, da je zaradi italijanske okupacije svoj dom moralo zapustiti na desetine tisočev Primorcev. Zato tudi razumemo, da je v pijanem besu več kot 3.000 ljudi končalo v jamah. Fojbah. In da je četrt milijona Italijanov zapustilo Slovensko in Hrvaško Istro. Oboje lahko skušamo razumeti, čeprav tega ne moremo odobravati. Če smo demokrati, kakopak. Če nismo, potem je to druga zgodba z drugimi vrednotami, ki pa v demokratični in svobodni Sloveniji nimajo kaj iskati. Vsaj v ustavi tako piše.
To partizansko maščevanje nad Italijani torej lahko razumemo. Ne moremo pa razumeti, da danes, tričetrt stoletja po teh dogodkih, še vedno dovolimo, da na človeške kosti v fojbah mečemo smeti. Da živimo v državi, kjer je uradno več kot 600, neuradno še nekaj sto več, prikritih grobišč. Večinoma neoznačenih.
Fašistični zločini so gromozanski, a se njihova krutost vendarle težko primerja s krutostjo, ko človeka živega vržeš v jamo, pokoplješ z drugimi trupli in zatem še leta nanj mečeš kosti
Smeti na kosti
V mnogih kraških breznih na Primorskem, ki jim po italijanskem zgledu rečemo fojbe, ležijo kosti kot da bi šlo za kake divje živali. V eno so do nedavnega redno metali odpadke iz svinjske klavnice. V drugi so kosti prekrite s tonami pokvarjenih konzerv. Tretjo so napolnili s pokvarjenimi salamami iz Luke Koper – za petnajst tovornjakov vlačilcev je bilo teh odpadkov. V četrti, ki so jo po vojni bili izpraznili in pokopali kosti, pa so nekaj let nazaj spet našli človeške kosti. Torej so žrtve v fojbe metali še precej let po vojni!
Da so naše gmajne polne nepokopanih človeških kosti je sramota in barbarizem, ki mu težko najdemo kaj podobnega. Dokler bo temu tako, nas je lahko samo sram. Tako sram, da je bolje, če smo povsem tiho, ko začne kdo v tujini omenjati fojbe. Fašistični zločini so namreč gromozanski, a se njihova krutost vendarle težko primerja s krutostjo, ko človeka živega vržeš v jamo in pokoplješ z drugimi trupli, še leta in leta zatem pa nanj mečeš smeti.
Ljudje, ki glasno ali tiho odobravajo tako stanje, seveda nimajo nobene pravice dvigovati glasu, ko posamezni neuki ali pokvarjeni italijanski desničarji besedičijo o zgodovini.
Povezani članki
Zadnje objave
P. Metod Benedik, cerkveni zgodovinar: Škofjeloški pasijon je unikum v svetu
29. 3. 2024 ob 6:31
Svoboda govora ali govor Svobode
28. 3. 2024 ob 7:31
Ekskluzivno za naročnike
Domovina 141: 30 let uroka Depale vasi
27. 3. 2024 ob 6:29
Domovina 140: Kam gre denar od precenjenih železniških postaj
20. 3. 2024 ob 6:29
To je groza, ni pa strah – Justin Earl Grant
18. 3. 2024 ob 23:11
Prihajajoči dogodki
MAR
29
V kapeli Zavoda ŽIVIM križev pot za življenje
15:00 - 15:45
MAR
29
FKK 4: Za post
19:30 - 21:30
MAR
31
ZAJETI V IZVIRU - SLOVENSKI OTROCI LEBENSBORNA
18:00 - 19:00
APR
01
APR
01
KINO V ŽIVO: OKRONANA
19:00 - 21:00
55 komentarjev
Kugy
Zločin je zločin. Zločinec je tisti, ki ga je izvedel. Ne glede na motiv, razen če je napaden in brani svoje življenje. Tako da med zločinom, ki ga je zakrivil domobranec ali partizan ni razlike. So pa pomembni razlogi zaradi katerih je nekdo zapeljan v tako nehumano dejanje. Druga vojna je bila igrišče dveh ideologij iste družine. Takoimenovane stare demokracije so stale ob strani. Mišice sta napenjala Hitler in Stalin skupaj z njihovimi privrženci. Tudi pri nas je bilo kar precej navdušencev tako za enega kot drugega. Žal sta se skregala in skregali so se tudi naši . Ti navdušenci ali fanatiki so potegnili v smrtni ples narod, ki si ni želel ne enih ne drugih. Njihove so zasluge za zločine, tako z Domobranske strani kot Partizanske. Ene so vodili slovenski nacisti druge slovenski komunisti. Zgodba bi bila drugačna, če zmešani Hitler ne bi napadel Stalina. Prišlo bi do vojne med naci- komunisti in demokratičnim svetom. Verjetno bi bila ta vojna se hujša, bi pa dokončno demokratični svet premagol ideološki totalitarizem. Noro je, da narod ali posamezniki zagovarjajo zločine fanatikov, ki imajo imena. Še bolj noro je ,da se še danes kregamo in sovražimo zaradi njihovih dejanj. Razsvetljeni narod, bi moral obsodit zločinske voditelje na obeh straneh, se distancirat in začeti znova. To možnost smo imeli ob nastanku Slovenije.
Igor priznava zločine zmagovite strani in verjame, da bi nacistična stran ravnala enako. S tem potrjuje, da je bila komunistična stran enaka nacistični, zato si komunistična stran ne more jemati zasluge, niti si ne more primerjati z demokratičnim ostalim svetom, ki je po vojni uvedel demokracijo in človekove pravice. Pol Evrope, med njimi tudi mi, smo morali za to isto čakati še pol stoletja.
Kraševka
Kugy. 1.4. - 19,08
Dobro napisano.
Tam, kjer se zločinov ne obsodi, je velika možnost, da se čez leta ponovijo.
IgorP
Kraševka 2. aprila 2019 ob 21:12 Kugy. 1.4. – 19,08 Dobro napisano. Tam, kjer se zločinov ne obsodi, je velika možnost, da se čez leta ponovijo. In fašistična Italija ima velike možnosti za to!!!!! Pozorno bereš! Kateri desni komentator si je upal javno obsoditi zločine vaških straž in domobrancev nad slovenskim civilnim prebivalstvom med 2. sv. vojno???? Ne obsojajo jih, ker vedo, da bi njihova stran po vojni ravnala enako, kot je zmagovita stran!!! Ne razumejo trenutka časa, vedo pa, kdaj morajo lajati v en rog!!!!
IgorP
Slovenski štor
Boš ti prvi med vsemi desnimi komentatorji, ki boš tukaj javno zapisal, da obsojaš zločine, ki so jih nad slovenskim civilnim prebivalstvom naredili pripadniki vaških straž in domobranci!
IgorP
Slovenski štor
S komunizmom-mimikrija si pa našel Janšo točno v srce! Bravo! V sebi nimam niti črke K od komunizma, le ti in vsi ostali napačno ocenjujete!!
IgorP
Slovenski štor
Koncentracijska taborišča so iznašli Angleži v Burskih vojnah 1899-02! Toliko o tvoji razgledanosti!!!
IgorP
Ko bom sedel na Gospodovi desnici in tehtal grehe vseh, ki bodo trkali na nebeška vata, bom skrbel, da se mi ne bo izmuznil noben komunist.
Vse bom poslal tja, kjer je jok in škripanje z zobmi.
Kremeniti, vztrajno dokazuješ svojo ********!!
MEFISTO
Ko bom sedel na Gospodovi desnici, te ne bom spustil v božje, temveč te bom poslal v nebeško kraljestvo, kjer boš lahko predaval sebi enakim.
Kraševka
Kovač ob 10,32
Zelo dobro ste napisali.
Kugy
Nihce ni razumel provokacijo. Razen Igorja, ki je bil modro tiho. Nastavil sem mu ogledalo. Napisal sem mnenje, ki bi ga kar nekaj sodrzavljanov podpisalo Kljub zakljucku, ki dokaze nesmisel zrtev med Slovenci, zaradi komunizma. Kljub resnici Golega otoka, del Slovencev sprejema skrajno ogabna stalisca do zrtev, ki niso ta prava. To le dokazuje zverinskost ljudi,ki so nekaznovano kot It. fasisti prenesli svoje barbarstvo na svoje sinove in ponovili masakr v Srebrenici in nekdanji Yugi. In to mi slavimo na proslavah.
miha.curk
Dobro povedano!
Kraševka
dzi..... ob 11,35
Kdo si ti, ki hočeš vsem ZAPRETI USTA. ?
Ti dzi.........., pa se kar naprej "ŠIROKO_USTIŠ".
In največkrat brez vsebine in dejanskih argumentov, kar sliči na NEVEDNOST.
IgorP
2. Vaške straže in domobranstvo so bile samoohranitveni odgovor na komunistično nasilje “osvoboditeljev”zoper življenje in premoženje Slovencev in so v ponos slovenskemu narodu ter v sramoto komunističnemu okupatorju.
X talcev v Sloveniji je bilo oblečenih v civilne obleke, zakaj se v imenu njih ne dereš na glas!!!!! O vaških stražah in predvsem domobrancih pa zgodovina sodi in to pravično! Če to potrdijo še tvoji prijatelji angloameričani, toliko bolje!!
MEFISTO
Igor, žrtve morajo biti, je bil komunistični imperativ. Ker sami vsega niso zmogli, so komunisti sprovocirali še okupatorja, da je koga po nedolžnem ustrelil.
Kugy
Dino je opozoril na bistvo problema.
Fojbe so rezultat maščevanja slovenskega naroda za nedolžne žrtve fašizma. Zanje ima zasluge narod, V njegovem imenu se je vse odvijalo. Kdor ne podpira te resnice je izdajalec naroda. Tako kot so bili izdajalci naroda vsi tisti ki so se uprli voji ljudstva. Zato so končali v breznih, na hitro, še metka je bilo skoraj škoda in na izdajalce se meče smeti, ne pa domača prst. Zanje jo je škoda. Narod je v tistih hudih ćasih verjel v Stalina in Tita, ki sta za razliko od Hitlerja in Musolinija, obljubljala nov čas, kjer bomo vsi enaki in se bosta vrnila Adam in Eva. No na začetku bosta imela še brzostrelke, za vsak primer, če kdo ne bo verjel v novi raj . Zato je razumljivo, da je bilo potrebno vse tiste , ki niso verjeli, nekako utišati. Hkrati je bilo smiselno pomagati tistim Italjanskim tovarišem, ki so tudi verjeli in še ob naših neverujočih rukniti v fojbe še nekaj njihovih. In zakaj bi se sedaj sekirali. Saj to so vendar vsi počeli, na zadnje še v Srebrenici. Nas narod je čist, no za razliko nekaj vaških straž in Domobrancev, res nima grha. Ni pa naš narod zažigal na grmadi ,ali v pečeh, ker to ne biilo izvirno, Mi smo vedno bili inovativni(Kraski svet) Nasi neverniki so se se kar sami obtoževali . Neverjetne rezultate so dosegli gojenci nekega letovišća v Kvarneru in še danes smo lahko ponosni na znanstven pristop njihovih vgojiteljev. Zato pa imamo spomenike in grobnico herojev, pa partizanske domoljubne pesmi, pa Priključitev primorske, pa originalne napise na hribih( kasneje so nas kopirali celo Korejci) da nas opominjajo na nase voditelje, ki so nam s samoodrekanjem in žrtvami za nas, tlakovali pot ,da danes MI (nezahvalni) po njihovi nesebični smrti, lahko živimo v KAPITALISTIČNEM RAJU.
miha.curk
Srčno upam, da tega v resnici ne verjameš. Govoriš o "narodu". S kakšno avtoriteto si jemlješ pravico, da več 100 tisoč Slovencem, ki so živeli takrat, polagaš v usta kaj so želeli in kaj so mislili? Narod je konstrukt, ki so ga komunistični mnenjski voditelji uporabljali da so lahko opravičevali svoja dejanja, ker jih itak odobrava ves "narod". Kdor jih ni odobraval, so ga pa preprosto utišali oz. ubili. Narod je vedno bil, je in bo sestavljen iz posameznikov, ki lahko razmišljamo popolnoma naprotno, kot se zdi da midva. To pa ne pomeni, da je nekdo bolj Slovenec kot drugi. Napaka, ki so jo naredili naši predniki med in po vojni, je bila da so zase mislili, da so edini upravičeni graditi prihodnost, ob tem so pa hoteli popolnoma utišati nasprotno stran. In to vedno bolj delamo še danes, kar je vsaj žalostno, če ne strašljivo. Ko bomo Slovenci razumeli, da moramo skupaj delati za dobro vseh, ne samo svojih, in ko bomo lahko eden drugemu povedali kaj si mislimo, ne da bi nas dugi obsojal, takrat se bomo mogoče lahko kam premaknili. Z utišanjem "sovražnega govora" in drugače mislečih bomo pa prej ko slej samo padli v novo bratomorno vojno.
Kugy
Preberi še enkrat. Čudno, Igor še razmišlja,dži nu pa molči.
miha.curk
Sem prebral dvakrat, in potiho upal, da je to provokacija, ampak pri bizarnih pogledih omenjenih dveh nisem mogel razločiti če ni to še nekaj, kar je zraslo na zelniku njunih alter egov. Hvala za pojasnilo.
MEFISTO
Igor, kot major v Titovi zlati rezervi imaš tudi obilo vojaškega znanja.
Zato nam razloži, kaj na gornji sliki počenjata s šmajserji smrkavca z rdečo zvezdo na kapi?
Se motim, če rečem, da se strelske vaje dogajajo na robu neke fojbe?
Najbrž ti ni treba svetovati, da se bo s klikom slika povečala in da bo ostala bolj krvavo jasna.
IgorP
Revček kremeniti To je posnetek iz italijanskega filma! Kako pa fašisti snemajo to tematiko, je vsem jasno! Pa nobeden še ni napisal, da obsoja zločine vaških straž in domobrancev nad slovenskim civilnim prebivalstvom!! Je tudi tebe, kremenit,i strah velikega vodje J J??????
MEFISTO
1. Prosim za naslov filma in za podatke, kje in kdaj je bil posnet po resničnih dogodkih? Zakaj trpini na sliki nimajo fašističnih ali nacističnih oznak in zakaj so podobni naključno izbranim skromnim delovnim ljudem? 2. Vaške straže in domobranstvo so bile samoohranitveni odgovor na komunistično nasilje "osvoboditeljev"zoper življenje in premoženje Slovencev in so v ponos slovenskemu narodu ter v sramoto komunističnemu okupatorju. Ti mama in ata nista nič pripovedovala o tem?
MEFISTO
Predstavnik angleške vlade pri vrhovnem štabu NOB in POJ je opozoril Churchila, da namerava Tito po koncu vojne s pomočjo Stalina uvesti sovjetski bolševistični režim in mu predlagal, naj ustrezno ukrepa.
Kaj se sekirate, mu je odgovoril Churchil, saj se za božjo voljo menda ne nameravate preseliti v Jugoslavijo.
Kraševka
Tino Mamič, nam je pripravil zelo dober PRISPEVEK, ki nam OSVETLI čase izpred 70 let. Ta dejanja imajo res korenine v SOCIALIZMU, ki se je pred 2.s. vojno razdelil na tri dele - KOMUNIZEM, FAŠIZEM in NACIZEM. Zato so na začetku tudi prijateljevali, tako Stalin, Hitler in MUSOLINI.
Naš Tito je doloval ob boku s Stalinom. In se sedaj naša ZZB z njim ponaša in pomaga zakrivati njegove ZLOČINE. - Hvalijo ga, kaj vse je naredil. V bistvu je živel v Kraljevih DVORCIH, med vojno pa po HOTELIH in bunkerjih. Partizani pa so za njega zgubljali življenja. Po vojni je izvajal REVOLUCIJO. Kdor mu ni bil po volji, ga je zmetal v BREZNA, pregnal iz domovine ali pa ga poslal na Goli otok. Tako, da njegovo IME - Tito - na Sabotimu pri Novi Gorici, kot na Krasu ob vzponu na grič Kokoš nad Bazovico, tik ob meji - so kamniti napisi TITO - ki gledajo na tržaški zaliv in Slovensko morje, ki ga je Tito pustil v Italiji. To je v posmeh Slovencem in Italijanom. Šušlja se, da so "varuhi" teh kamnov dobro plačani. Kajti organizacija ZZB se napaja z državnim denarjem iz obrambnega ministrstva in iz POKOJNINSKEGA sklada.
Mogoče pade tudi Igorju kaj v njegov "žep", ker ga neumorno brani.
Tadej ob 8,49
Lepo ste opisali dogodke na Goriškem v obdobju po 1.s.vojni tako v Italiji, Coni A, in Titovi Jugoslaviji. Povedali ste resnico. Enako, kot vam na Goriškem, so tudi meni govorili moji starši na Krasu.
Hribarjev Rafko6,43 in ozavestiti 7,37
Res je tako.
Slovencs ob 7,08 in Slovenec kremeniti ob 7,20
Dobro sta povedala.
IgorP
Kraševka Vedno sem branil pozitivne stvari, negativnih pa nisem poveličeval!
MEFISTO
Mi nismo podrepniki, temveč sovražniki zločinov.
Prej kot Italijanom ali Nemcem ste dolžni iskreno opravičilo svojemu narodu, s katerim ste počeli bolj divjaško kot vsi okupatorji skupaj.
Tudi Nemcem in Italijanom se boste morali opravičiti, ker ste jim pošiljali napotnice za likvidacijo ali koncentracijska taborišča za poštene Slovence in celo za svoje ljudi, zaradi česar ste oba okupatorja spravili v dodaten greh.
Ko bom sedel na Gospodovi desnici in tehtal grehe vseh, ki bodo trkali na nebeška vata, bom skrbel, da se mi ne bo izmuznil noben komunist.
Vse bom poslal tja, kjer je jok in škripanje z zobmi.
Zakaj, misliš, so se naši ljudje med vojno veliko bolj bali partizanov kot Nemcev ali Italijanov?
IgorP
Slovenec kremenit Imaš pravico tako misliti, a tudi meni ne jemlji moje pravice mišljenja!!!! Začetek zla so pa nacisti in fašisti, nobeden jih ni sem klical, vojna je pa posebna stvar, kjer se marsikaj preplete!! Če ne bi bilo vojne, tudi komunizma nikoli ne bi bilo pri nas, pa italijanski vojaki bi si še vedno umivali škornje v Piranskem zalivu! Pri Postojni pa bi do vstopa v EU(če bi sploh obstajala) kazali potni list za Italijo!!! Zgodovina je zelo nepredvidljiva!!!!
pozdrav
Igor, čas je, da se poslovite od sovraštva in se sprijaznite s človekoljubjem!
IgorP
ozavestiti Tudi od Italijanov je za pričakovati človekoljubje!!!!!
IgorP
In še enkrat! Dokler se fašisti, ki so začeli zlo na našem ozemlju, ne opravičijo za svoje zločine, ni potrebe po našem opravičevanju!!! Ste res pravi podrepniki, vi desničarji!!! Še vedno niste preboleli hlapčevstva med leti 1941-45????
IgorP
Vse, ki ste me napadli sprašujem:"Kdaj boste javno napisali, da obsojate vse zločine, ki so jih storili vaški stražarji in domobranci nad slovenskim civilnim prebivalstvom!" V vseh teh polemikah desničarjev na tem portalu, še tega nisem zasledil! Kdo ima med vami j...a za to!!!!!!!!!!!!!1
MEFISTO
Mi obsojamo vse zločine nad nedolžnim prebivalstvom. Nismo pa mi krivi, če so komunisti tako radi streljali neoborožene ali celo zvezane ljudi..
IgorP
A fašisti, nacisti in njihovi slovenski podrepniki pa so dali žrtvam nekaj minut časa, da pobegnejo????
Alojzij Pezdir
Umoriti neoboroženega človeka je zločin.
Odvzeti pokojniku in svojcem temeljno civilizacijsko pravico pravico do civilizacijsko nujnega poslednjega slovesa, pokopa in ohranjenega imena pa je barbarizem brez primere.
Zmetati zločinsko umorjena trupla v vsakršne jame ter jih potuhnjeno prikrivati z vsakršnimi organskimi in anorganskimi odpadki, zabrisovati sledi z eksplozivom in varovati desetletja prikrita množična morišča in grobišča s pripadniki tajne politične policije in uniformirane Ljudske milice pa je - zločinski sistem.
Čas bi bil, da bi v svobodni in demokratični ter polnopravni članici skupnosti EU javno, odgovorno, pošteno in odrešilno prepoznali prejšnji totalitarni in nedemokratični komunistični režim in politični sistem kot zločinski, nehuman, nedemokratičen ter diktaturo ene in edine Partije na oblasti kot zločinsko, nedemokratično in nehumano.
MEFISTO
Pomagajte mi razvozlati, kaj se dogaja na gornji sliki!
Mar civilisti na njej radostno pozdravljajo osvoboditelje ali pa se opotekajo s kroglo v prsih?
Ne morem si predstavljati, kaj čutijo preostali civilisti, ki vse to gledajo in potrpežjivo čakajo, da pridejo na vrsto.
tadober
Kar je socializem-fašizem delal ni bilo prav, ampak kar smo dobili potem pa ni primerljivo. Še posebej na Goriškem, ki je bila nekaj časa pod Angloameriško upravo. Prvi preskok so doživeli Goričane po prvi svetovni vojni iz poštene Avstrije v pokvarjeno Italijo, nato iz Italije v Nemčijo, po vojni pa v Angloameriško upravo in ko je vse kazalo, da bo šlo na boljše so pa nato padli v globoko brezno, dobesedno, socializma-komunizma. Vedeti moramo, ko se ljudje na naši strani norčujejo iz fojb, notri leži tudi ogromno Slovencev, ki pa so bili kot vsi Goričani italijanski državljani. Če gledam iz primerne zgodovinske razdalje, bi raje izbral fašižem kot komunizem. Fašizem glede materialnega statusa ni delal razlik med tako imenovanimi sovražniki Italije, kot je delal po vojni komunizem z tako imenovanimi sovražniki ljudstva. Moji predniki so bili zaradi slovenstva izgnani globoko v Italijo, ampak zaradi tega niso bili prikrajšani za nobeno socialo, otroške dodatke, posebnega dodatka Mussolinija za več otrok in tako naprej, v komunizmu, kjer moj oče ni mogel biti tiho zaradi laži, nismo bili deležni nobenega dodatka, prvi kredit je dobil za mojo kolo (Rogovo seveda, nad katerim je imel vsakokrat, ko ga je videl ogromno pripomb, rekoč, da Italijani niti po fašizmom niso delali tako slabih koles), ki mi ga je kupil, ko sem šel v srednjo šolo in potem nič več. Zmeraj so rekli, da oče ni na 'svojem' bregu.
ALBIN TROBEC
"During the period of court's existence, ther were 1269 trials, resulting in 342 convictions and 927 acquittals. The court imposed one death sentence (reduced on appeal), 10 sentences of 30 years' imprisonement , and 257 sentences ranging from 30 months to 30 years. vir: Zones of Strines A Memior of the Early Cold War, by Alfred Connor Bowman, colonel in the U.S. Army, directed the Anglo-American trusteeship in the area in 1945-1947.
Očitno so sodišča v AA coni vendarle sodila fašistom.
BARBARA RAKUN
Sem se zmotila.
Z vso spostljivostjo do vsakega mrtvega človeka,pa naj bo Slovenec ali Italijan ali kdo drug.
BARBARA RAKUN
Tino,rahlocutno in z vso spostljivostjo do vsakega zločina. To mi je zelo všeč,tako poskušam delovati tudi jaz.
pozdrav
Dokler tega ne storimo, nismo boljši od naših barbarsko morilskih prednikov, ki so onečastili ne le sebe, ampak tudi nas!
Politiki in vsi drugi, ki imate moč, da na tem področju storite človekoljubne premike, storite to takoj!!!!
Avtor prispevka je to storil! !!!
pozdrav
Zakaj bi človekoljubje moralo biti še danes rezervirano le za enakomisleče??!!!
Vsakdo je človek, pa četudi se ne strinjamo z njim.
Poučna je tudi slovenska ustava, ki je usklajena z mednarodnimi pravnimi akti in ki določa, da ima pravico do osebnega dostojanstva tudi obsojeni zapornik.
Zakaj pa bi morali drugače gledati po 70 letih na fojbe in brezna po Sloveniji?!
Opravimo že končno katarzo v naših glavah in pokažimo svetu, da smo mi drugačni kot naši predniki, ki so storili največja najbolj množična grozodejstva s soljudmi v 20. stoletju v Evropi!
Skrajni čas je, da to storimo!!!
Pa četudi ničesar drugega ne storimo.
To smo dolžni pred seboj in pred Evropo ter svetom storiti!!!
BARBARA RAKUN
Vsem komentatorjem (razen Igorja) tukaj čestitke za misli in razmišljanja,saj se zbujamo!
IgorP
BARBARA Napiši tukaj javno, da obsojaš vse zločine, ki so jih storili vaški stražarji in domobranci nad slovenskim civilnim prebivalstvom! Potem se lahko obregneš ob mene!!
MEFISTO
Pozabil si dodati, da ima vse svoj začetek in konec, seveda na komunistični način.
pozdrav
Povsem očitno gre za sovražen odnos do človekoljubja.
Človekoljubje pa bi naj bila temeljna postavka odnosov v današnjem času.
pozdrav
Res ne morem verjeti, da je danes toliko politikov in drugih razgledanih ljudi, ki razmišljajo primitivno kot bi padli v naš čas iz kamene dobe, ko človek ni imel človekoljubja.
Negativen odnos do pomorjenih v fojbah in breznih je slabši odnos kot ga je imel Hitler do Judov, ki jih je pomoril na fini način, najprej z omamo pri "prhanju z vodo", potem pa s sežigom v krematoriju. Sežiganje trupel v krematoriju pa je tudi današnja "civilizacijska pridobitev".
pozdrav
Končno prispevek, ki gradi človekoljubno prihodnost, ne pa nečloveško barbarsko preteklost, v katero se še utaplajo in dušijo mnogi!!!
Končno drugačno razmišljanje kot v totalitarizmu!
Hribarjev Rafko
Ah, Igor, ko bi vsak pometel pred SVOJIM pragom, bi bilo prelepo. Tako pa z enim prstom kažeš ne druge, s tremi pa na sebe. NA SEBE! No, ali na naše ""osvoboditelje"". Svoboda pa taka, da so garaške kmete osvobajali lastnine, drugačemisleče pa življenja! Kdor je hotel preživeti, se je moral pustiti osvoboditi domovine...
Komunizem JE BIL, JE IN OSTANE zločinska drhal, ki gre preko trupel do svojih koristi. Uničuje vse pred seboj, da na truplih soljudi sestavi nov družbeni red priviligiranih grofov. Malce poglej, če je blo življenje vodstvene rdeče drhali v skladu z njihovim naukom o enakosti vseh ljudi.....
Drugače pa, Tino; ČESTITKE!!! Nekdo mora povedati bistvo. In hvala, da si ti to storil
IgorP
Hribarjev Rafko Drhal, ki je po tvoje vzbudila "drhal" pa previdno ne omenjaš! Stvar ima vedno svoj začetek, ne začeti stvari obravnavati s koncem!!
MEFISTO
Kolikokrat si danes že omenjal začetek in konec. Zaradi takih "osvoboditeljev" sta bila za Slovence oba tragična.
IgorP
Timo
Vprašaj se tudi, koliko morišč bi bilo označenih, če bi zmagal naci-fašizem??????
slovenc sm
Igor, dokler tako razmišljamo, nismo nič boljši od njih. Timo je nastavil realno ogledalo. Tudi pri nas imamo ljudi, ki še vedno grmijo na proslavah in zagovarjajo storjene zločine. Italijani imajo problem s svojo zgodovino, mi pa prav tako s svojo. Je pa nekaj hudo res. Dokler bomo metali smeti na grobišča, smo pomilovanja vredni. Ne glede na vzrok. Mene je sram. Človek je človek. Če je bil na drugi strani, je pač bil. Se jih pokoplje in napiše. Problem pa je, ker je bilo ogromno ljudi nedolžno ubitih. Zato pa raje politika pusti, da se na grobišča meče smeti.
MEFISTO
Igor, prjatu razumni, ti si dolgoleten član partije in dobro poznaš komuniste. Zaupaj nam, zakaj so komunisti tako radi pobijali svoje sonarodnjake in zakaj so pobili več Slovencev kot nacisti in fašisti skupaj? In ne samo to, zakaj jim niso nikoli priznali pravice do groba in spomina? Je revolucija res tako dragocena reč, da so govorili, da je dovolj, če ostanejo trije Slovenci, pa tisti sami pravi komunisti? O deset tisočih žrtvah med pripadniki drugih narodov te sploh ne bom spraševal.
IgorP
Tebi je brez veze razlagati, da brez nič ni nič!!! Ve se kdo je začel vojno, kdo je začel z nasiljem... Izhajaj vedno iz začetka ne z koncem!!!!
IgorP
Timo
Začni z dejstvom, da brez nič ni nič!!! In da naj Italijani končno začnejo kopati po svoji fašistični zgodovini!!!
amelie
Vsak narod naj bi bil odgovoren za svojo verodostojno zgodovino, če bi se mu šlo za SKUPNO dobro. Če pa si privilegiran del naroda tega ne želi, imamo pa to kar imamo.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.