Janša ob 31. obletnici SDS: Naša ideologija je slovenska ustava
POSLUŠAJ ČLANEK
Slovenska demokratska stranka je danes v Murski Soboti praznovala svoj 31. rojstni dan. Praznovanje je potekalo ob zvokih domoljubne pesmi, osrednji govornik pa je bil predsednik te stranke, Janez Janša.
Ta se je v govoru zahvalil svojima predhodnikoma, Janezu Pučniku in Francetu Tomšiču. Odzval se je tudi na kritike, da se mora SDS odpovedati ideološkemu boju. Ob teh kritikah pa Janša poudarja, da stranka SDS je in bo ostala ideološka, saj verjame v slovensko ustavo, ki zagovarja demokratične svoboščine, svobodno gospodarstvo in človekove pravice.
Nakazal je, da se bo trenutna politična kriza najverjetneje razpletla s predčasnimi volitvami. Optimizem preteklih dni je namreč izpuhtel v stavkih, ki bi jih bolj pričakovali v govorih, s katerimi se začenjajo zmagovite politične kampanje.
Kot ključne slovenske probleme Janša izpostavlja zlasti katastrofalno demografsko projekcijo, ki Slovenijo uvršča med države z največjimi tveganji. Mladi iz Slovenije še vedno odhajajo. Vse večja je tudi centralizacija, kar ustvarja prometne zamaške, saj se v Ljubljano vsak dan na delo vozi okrog 140.000 ljudi. To pa ne škoduje le Ljubljani, temveč siromaši tudi preostale regije.
Okrcal je tudi slovenski birokratizem in pravi, da so se nekatere stvari izboljšale zgolj po zaslugi rutine in trdoživosti slovenskega gospodarstva. Po njegovem mnenju nam v prihodnosti ni potrebno komplicirati. Ob tem citira nekdanjega sodelavca Tomaža Štiha: "Mnogo vizionarjev v Sloveniji pa ni treba. Dovolj je, da si vsak Slovenec lahko ustvari dom, da mu ostane večina zasluženega, da ima dostopno kvalitetno zdravstvo in otroci šolstvo, varno starost in da živimo v miru in v svobodi."
Za dosego teh ciljev je nujno, da država dosega trajno gospodarsko rast. V SDS so za to organizirali pogovore z gospodarstveniki, podjetniki, tudi z drugimi odločevalci. Tudi po teh posvetih meni, da rešitve, ki jih potrebujemo, niso nič posebnega. Izpostavlja, da ugotavljajo, da v Sloveniji obstaja predvsem ena temeljna delitev na dve politični rasi: "Prva misli, verjame in deluje v skladu s tem, da denar raste na drevesu in druga ve, da je treba denar zaslužiti." Slednje vodi v številne konflikte, a po mnenju Janše je v ozadju vedno ta temeljni spor.
Ključni izzivi, ki čakajo Slovenijo v prihodnje so debirokratizacija, decentralizacija, investicije, ukrepi da zadržimo mlade in enakost pred zakonom brez prvo in drugorazrednih:
"Potrebujemo pa tudi učinkovito upravljanje z državo. S tem imamo Slovenci od osamosvojitve naprej velike težave" ... Veliko ljudi misli 'za vlado je pa vsak dober, ne glede na znanje, izkušnje, popravne izpite, pa tudi če vlade ni videl prej niti od blizu, nima nikakršnih izkušenj z vodenjem velikih sistemov ... Za vlado bo že dober.' Vlada katerekoli države je najbolj kompleksen sistem kar se tiče vodenja in upravljanja."
"Upravljanje z državo nima primerjave. ... Nesposobna vlada je vedno interes ozadij, ki potem vladajo namesto vlade, ali pa vladajo preko nje kot lutke, ali pa celo mimo nje."
Pri tem se vzorci z novimi vladami ponavljajo: "V Sloveniji smo šli trikrat zapored na predčasne volitve, tudi četrte so blizu, po vsej verjetnosti, grem stavit s komerkoli, da bomo spet priča poizkusu podobnega vzorca ... kljub arabskemu pregovoru, ki pravi, vi lahko osla našemite v konja, če to naredite dobro, lahko to stvar celo prodate na sejmu, ampak s tem na konjski dirki ne morete zmagati."
Na koncu povabi stare sile, naj po 75 letih pridejo iz gozdov. SDS je namreč vedno zavezana ustavnim vrednotam, ki so njena edina ideologija. Druge ideologije stranka SDS namreč nima.
Celoten dogodek si lahko ogledate tukaj.
Ta se je v govoru zahvalil svojima predhodnikoma, Janezu Pučniku in Francetu Tomšiču. Odzval se je tudi na kritike, da se mora SDS odpovedati ideološkemu boju. Ob teh kritikah pa Janša poudarja, da stranka SDS je in bo ostala ideološka, saj verjame v slovensko ustavo, ki zagovarja demokratične svoboščine, svobodno gospodarstvo in človekove pravice.
Nakazal je, da se bo trenutna politična kriza najverjetneje razpletla s predčasnimi volitvami. Optimizem preteklih dni je namreč izpuhtel v stavkih, ki bi jih bolj pričakovali v govorih, s katerimi se začenjajo zmagovite politične kampanje.
Ključni slovenski problemi
Kot ključne slovenske probleme Janša izpostavlja zlasti katastrofalno demografsko projekcijo, ki Slovenijo uvršča med države z največjimi tveganji. Mladi iz Slovenije še vedno odhajajo. Vse večja je tudi centralizacija, kar ustvarja prometne zamaške, saj se v Ljubljano vsak dan na delo vozi okrog 140.000 ljudi. To pa ne škoduje le Ljubljani, temveč siromaši tudi preostale regije.
Okrcal je tudi slovenski birokratizem in pravi, da so se nekatere stvari izboljšale zgolj po zaslugi rutine in trdoživosti slovenskega gospodarstva. Po njegovem mnenju nam v prihodnosti ni potrebno komplicirati. Ob tem citira nekdanjega sodelavca Tomaža Štiha: "Mnogo vizionarjev v Sloveniji pa ni treba. Dovolj je, da si vsak Slovenec lahko ustvari dom, da mu ostane večina zasluženega, da ima dostopno kvalitetno zdravstvo in otroci šolstvo, varno starost in da živimo v miru in v svobodi."
Za dosego teh ciljev je nujno, da država dosega trajno gospodarsko rast. V SDS so za to organizirali pogovore z gospodarstveniki, podjetniki, tudi z drugimi odločevalci. Tudi po teh posvetih meni, da rešitve, ki jih potrebujemo, niso nič posebnega. Izpostavlja, da ugotavljajo, da v Sloveniji obstaja predvsem ena temeljna delitev na dve politični rasi: "Prva misli, verjame in deluje v skladu s tem, da denar raste na drevesu in druga ve, da je treba denar zaslužiti." Slednje vodi v številne konflikte, a po mnenju Janše je v ozadju vedno ta temeljni spor.
Neusmiljeno o padcu vlade
Ključni izzivi, ki čakajo Slovenijo v prihodnje so debirokratizacija, decentralizacija, investicije, ukrepi da zadržimo mlade in enakost pred zakonom brez prvo in drugorazrednih:
"Potrebujemo pa tudi učinkovito upravljanje z državo. S tem imamo Slovenci od osamosvojitve naprej velike težave" ... Veliko ljudi misli 'za vlado je pa vsak dober, ne glede na znanje, izkušnje, popravne izpite, pa tudi če vlade ni videl prej niti od blizu, nima nikakršnih izkušenj z vodenjem velikih sistemov ... Za vlado bo že dober.' Vlada katerekoli države je najbolj kompleksen sistem kar se tiče vodenja in upravljanja."
"Upravljanje z državo nima primerjave. ... Nesposobna vlada je vedno interes ozadij, ki potem vladajo namesto vlade, ali pa vladajo preko nje kot lutke, ali pa celo mimo nje."
Pri tem se vzorci z novimi vladami ponavljajo: "V Sloveniji smo šli trikrat zapored na predčasne volitve, tudi četrte so blizu, po vsej verjetnosti, grem stavit s komerkoli, da bomo spet priča poizkusu podobnega vzorca ... kljub arabskemu pregovoru, ki pravi, vi lahko osla našemite v konja, če to naredite dobro, lahko to stvar celo prodate na sejmu, ampak s tem na konjski dirki ne morete zmagati."
Na koncu povabi stare sile, naj po 75 letih pridejo iz gozdov. SDS je namreč vedno zavezana ustavnim vrednotam, ki so njena edina ideologija. Druge ideologije stranka SDS namreč nima.
Celoten dogodek si lahko ogledate tukaj.
Povezani članki
Zadnje objave
Zakaj se čakalne dobe v zdravstvu še vedno podaljšujejo?
24. 4. 2024 ob 16:30
"Stanje zdravstva je katastrofalno", vlada pa le opazuje
24. 4. 2024 ob 13:23
Na Dars-u odslovili AMZS pri poslu odvoza vozil z avtocest in hitrih cest
24. 4. 2024 ob 12:33
V študentskem naselju pozivi k ubijanju Judov
24. 4. 2024 ob 12:15
Strah v Bruslju: TikTok ogroža duševno zdravje?
24. 4. 2024 ob 9:34
Ustavite levico
24. 4. 2024 ob 6:00
Kdo živi tisoč življenj?
23. 4. 2024 ob 18:45
Ekskluzivno za naročnike
Slovenska policija zatajila ob napovedi strelskega napada
22. 4. 2024 ob 16:50
Odilo Globočnik – nacistični zločinec slovenskih korenin
21. 4. 2024 ob 17:30
Prihajajoči dogodki
Video objave
Vroča tema: očiščeni "janšizma" – padajo direktorji zdravstvenih ustanov
19. 4. 2024 ob 20:12
Odmev tedna: Prišel, videl in komaj zmagal
19. 4. 2024 ob 20:10
Izbor urednika
Na Dars-u odslovili AMZS pri poslu odvoza vozil z avtocest in hitrih cest
24. 4. 2024 ob 12:33
Vroča tema: očiščeni "janšizma" – padajo direktorji zdravstvenih ustanov
19. 4. 2024 ob 20:12
Pravna država: če imaš 40 poslancev, še ne pomeni, da imaš absolutno oblast
19. 4. 2024 ob 6:00
28 komentarjev
Alojzij Pezdir
Aktualna politična alternativa ni in ne more biti: "levi" ali "desni", "rdeči" ali "črni", "naprednjaki" ali "nazadnjaki".
Edina resna in globoko utemeljena strateška in taktična razvojna alternativa je:
ali zaupati veljavni ustavni ureditvi z večstrankarsko parlamentarno demokracijo in referendumsko večinsko izglasovanim članstvom v skupnosti EU ter evro-atlantskem obrambnem zavezništvu - ali ne;
ali zaupati in dejavno prispevati k uveljavitvi in uresničitvi univerzalnih temeljnih človekovih pravic in svoboščin - ali ne;
ali aktivno spodbujati posameznikove in skupinske ustvarjalne, podjetniške in umetniške pobude ter zagotavljata svobodo vsakršnega ustvarjanja, podjetniške inovativnosti ter svobodo javne besede - ali ne;
ali zadrto vztrajati pri državnem ali paradržavnem lastništvu ter uzakonjeni neenakopravnosti oz. diskriminaciji med poslovnimi osebki v državnem/javnem lastništvu ter v zasebni lasti - ali ne;
ali svobodo javnega izjavljanja in javnega interesnega zbiranja omejevati s političnimi in ideološkimi horizonti ter omejitvami ene ideologije, ene totalitarno organizirane politične sfere ali celo ene religije - ali ne.
Kugy
Zelo jasno obelodanjeno današnje stanje s strani Janše. Delati, ustvarjati je bilo v naši državi vedno težko. Pohajati, zapravljti pa vedno enostavno. Podjetnik, obrtnik je bil vedno sumljiv. Ta miselnost ostaja, in je plod pranja možganov nekdanjih samoupravljalcev. Ob vse obči škodoželjnosti, ki jo Slovenci premoremo v izobilju, je naš nacionalni iziv še onemogočati sposobne. Če ni izstopajočih potem smo vsi enaki v nesposobnosti in se počutimo enakovredne in pomembne ( recimo kot Violeta Tomič) Dobro, da smo v EU, ker bi drugače še drevesa požagali.
Me pa skrbi, da tudi Janša nima ne s kom, ne ščim spravit to Slovenijo v tirnice.
MEFISTO
Kdo pa ima po tvojem s kom in s čim Slovenijo znova vtiriti?
IgorP
Janez Janša: »Osla lahko našemite v konja, ampak s tem na konjski dirki ne morete zmagati«
V koga vse si se pa ti, Janez, pripravljen našemiti, da bi prevaral volivce??? Prihaja pustni čas, imaš "idealno" priložnost!!
MEFISTO
Igor, imam občutek, da si se spoznal v Janševi prispodobi in kolerično reagiral kot bi bil sam Šarec.
IgorP
"Na koncu povabi stare sile, naj po 75 letih pridejo iz gozdov. SDS je namreč vedno zavezana ustavnim vrednotam, ki so njena edina ideologija."
Janez, to pa je višek sprenevedanja in lovljenje ljudi z IQ okoli 50!! Proti vprašanje! Zakaj desni še po 75 letih niste nehali ponavljati prisege Velikemu Raichs Furerju ????
MEFISTO
Igor, kolikor vem, je nemščina tvoj materni jezik, zato se mi zdi nespodobno, da maličiš nemščino, ki je vendar jezik velikega naroda z visoko in staro kulturo.
IgorP
kremenček In je tudi jezik naroda, ki je razčistil s svojo negativno zgodovino, medtem ko slovenski podrepniki te zgodovine, tega ne znajo! Nemščine, tako kot drugih jezikov, ne maličim, žal tipkovnica nima umlauta(pikic na črko u)!
Kraševka
Igor, kar naprej ŠIRIŠ SOVRAŽNI GOVOR. Partizani so bili v večini KRISTJANI, kar sedaj komunisti pravijo DESNICA. Brez te DESNICE, bi pri nas imeli NEMCE, saj Tito in Stalin, na začetku vojne 1941, niso dovolili obrambe pred AGRESORJEM, ker so z njim bili povezani. Šele, ko sta se Stalin in HITLER skregala, so se počasi komunisti vključili v odpor, ki so ga že vodili Tigrovci in Krščanski socialisti. KOMUNISTI pa so agresivno prevzeli vodstvo in veliko Tigrovcev, pa tudi Krščanskih (Janka Premrla Vojka...) socialistov, pobili in jih tako odstranili, kot konkurenco. Igor premalo poznaš dejstva, in kar ponavljaš zapisane LAŽI. Moji predniki, so bili del odpora in nikoli kolaborirali, pa tudi razočarani po vojni, ker so komunisti vse odrinili, ko je bil boj izbojevan - in uvedli ENOPARTIJSKI SISTEM. In to hočeš ti IGOR tudi sedaj, zato trosiš take laži. Partizanov pa nisi videl in verjetno tudi tvoji starši ne. Desnica je bila od vedno NARODNOZAVEDNA in je tudi DANES. Levica pa za PRIVILEGIJ lahko proda tudi "mater domovino".
IgorP
kraševka "Mater domovina" za Janšo je sedaj na Madžarskem in še v kateri sosednji državi!!!
MEFISTO
Igor, "Raichs Furerju" bi lahko napisal tudi bolj pravilno "Reichs Fuehrerju" ali pa bi vse skupaj napisal tako kot govoriš. V tem primeru bi odpadle tudi velike začetnice. Manjkajoči Umlaut ni nič kriv. Ker ne spoštuje maternega jezika, ti tudi očetov jezik dol visi.
debela_berta
Naj bo takten. Brez domobrancev in pretiranih namenov zagotavljati cerkvi nepotrebne privilgije, pa bo. Naj mu to že enkrat kapne v glavo (in sploh mnogim pantalonom iz stranke). Naj že enkrat nastopi malo bolj zrelo, pa morebiti celo sestavi eno (upam) pametno vlado, ki bo delala kar ji je delati, ne pa mešala megle in se jajcala s preteklostjo... Srečno.
slovenc sm
On je takten. Glede Domobrancev ni nobene pretirane dileme. Naj se samo odprejo vsi arhivi in naj zgodovinarji že enkrat začnejo delati svoje delo. Ker zgodovino so do sedaj razlagali samo tisti, ki so jo prilagajali po svoje. Cerkev pa sploh ni problem. Bo treba napisati, kakšne privilegije ima. Trenutno deluje v skladu z ustavo in pravicami - kot vse ustanove. Vse ostalo je ideološko obtoževanje. Bistvo je drugje. Potrebno bo narediti reze v korupcijo zdravstva, zmanjšati javno upravo, zmanjšati neupravičene privilegije bivšim režimskim ljudem, narediti red na področju prehajanja beguncev, izboljšati status podjetnikom, zmanjšati davke na plače ipd. To so pravi problemi. In ko že govorimo o ideologiji. Če te dni beremo Dnevnik, Delo, Večer, Mladino, ... je ideologije polno povsod. Tako da je resnica ravno obratna. Tisti, ki druge obtožujejo ideologije, so sami največji ideologi. In seveda samo oni imajo pravico sestavljati vlado in voditi to državo. To pa je prava ideologija. Za povrhu še nedemokratična. V bistvu na ta način kršijo osnovni člen ustave - svobodno pravico do izbire in enakovredna možnost delovanja.
debela_berta
Dosti reči se ve o 2. sv. vojni, da lahko obe strani naredita REALNO sliko. Pretiravanje v eno in drugo stran pa je itak rak-rana našega slovenskega vsakdana. V ustavo naj se zapiše, da je govorjenje o 2. svetovni vojni prepovedano. V 2020 je cajt za reševanje drugih, življenjskih problemov. Če to nardi Janša, bom zadovoljen, če to naredi Kučan, bom tudi vesel, samo da se že butasta javnost in politika neha prepirati o tem.
debela_berta
Z drugim odstavkom se totalno strinjam. Še enkrat, če to uspe ali Janši, ali Kučanu, ali kočevskemu medvedu, je meni vseeno, samo da se začne delati, ustvarjati in izboljšati mnoge zadeve. Takoj pa kdor odpre gobec in začne politizirati okoli 2. sv. vojne, smo pa že spet kjer smo... Naj pustijo to pri miru.
Kraševka
debela berta, kaj se tako bojiš Domobrancev. Bodi brez skrbi, Tito jih je 100% počistil. Pa tudi potomce otroke, je za vsak slučaj varno "pospravil". Tako, da sedaj ZZB nima več s kom bi se borila. Se pa strinjam, da je čas, da pustimo 2.s. vojno pri miru, saj naj bi se končala že davnega leta 1945. Toda nerazumljivo mi je, da država še vedno PLAČUJE BORCE (ZZB), da se z orožjem še vedno pojavljajo v javnosti, našemljeni v partizane - in z ROHNJENJEM lovjijo domobrance, ki so jih že davno vrgli v brezna.
debela_berta
Kraševka, kaj res ne razumeš moje poante? Da povprečnega Slovenca in Slovenko NIČ ne briga več, kaj se je dogajalo takrat. Da smo siti, da se ob vsaki debati vpleta domobrance in komuniste. Kje vidiš ti smisel, da govorimo o zdravstvu, šolstvu, gradnji stanovanj itd., majhen procent galamarjev pa takoj vplete polpreteklo zgodovino. Verjamem, da se ti nimaš s kom spravljati. Jaz tudi ne (pa se moji familiji niso dogajale ravno lepe reči), moji otroci pa še manj. Dovolj je tega! Minilo bo 80 let, v objektivnem in realnem merilu se ve kaj se je dogajalo, naj si pač zagovorniki enih in drugih sežejo v roke in pred vsemi nami obljubijo, da je DOVOLJ krega okoli tega. Domobranci so svoje pač dobili, tako je bilo. Postavi se v kontekst takratnega časa. Ve se, da vsi postopki niso bili čisti in da je marsikdo nastradal po nedolžnem. To priznavajo levi in rdeči, celo opravičili so se. Naj se domobrancem, če že hočete, postavi eno obeležje, potem pa res dovolj s tem. S partizanskimi proslavami (če niso pretirano spolitizirane) pa ne more biti nič narobe in prav je, da se spominjamo ljudi, ki so se zoperstavili Hitlerju in Mussoliniju. Vse bi bilo v najlepšem redu, če bi se kritično in normalno pogovarjali o tem. Ne pa na ravni otroškega peskovnika, z lažmi, izkrivljanjem in pretiravanjem, kar je pri nas značilno za OBE strani.
pozdrav
Na tej čvrsti ustavni podlagi vztrajamo in gremo naprej!!!
Ustava je najmočnejše in zanesljivo orožje, ki jamči pravilen in uspešen slovenski razvoj!
Samo naprej!!!
pozdrav
Zdaj pa se naj odločijo:
- kdo je za slovensko ustavo in slovenske ustavne vrednote
- in kdo je proti.
Preštejmo se, da vemo, kdo je kdo!
pozdrav
Briljantno!!!
Spoštljiv poklon, gospod Janez Janša!
To je to! Jasno, konkretno in celovito.
Točno ustavne vrednote so temelj in izhodišče slovenskega razvoja.
Mimohodi so znanilci slovenskega propada.
Takšne modre besede razjasnijo in krepijo Slovencem razum, vrednotno delovanje in zdravo samozavest.
Ne pa puhloglave in sovražne, ki jih ščuva Šarec.
MEFISTO
Janaša in SDS bosta morala malo zabremzati, sicer si bo Igor še kaj naredil ali zavdal.
Marija Perko
Šele zgodovina bo povedala kdo je bil Janez Janša. Mi pa se še naprej kregajmo z belim kruhom! Velikim ljudem ni lahko v življenju. Ampak zmorejo, ker so veliki!
Kraševka
Dobro je povedal Janša, da smo v sloveniji razdeljeni na DVOJE.
Prvi vemo, da si moramo denar prvo zaslužiti, šele nato trošiti-
Drugi pa mislijo, da (ker dela ne poznajo) denar zraste na drevesu, zato so vajeni samo zapravljati.
In ko dobijo VLADAVINO v svoje roke, ti DRUGI, je za DRŽAVO in državljane "ubitačno", bi rekli Srbi.
Če bi v Sloveniji zmagala zdrava PAMET, bi sedaj dobili RAZVOJNO vlado
Toda Levica, ki pozna samo privilegije, bo naredila vse, da POTEPTA sposobne, država pa ji ni kaj veliko mar.
Kdaj bo NAROS spoznal?
Kraševka
oprostite napaki - Kdaj bo NAROD spoznal?
BARBARA RAKUN
Več kot odlično, Janez Janša, pogumno naprej za Slovenijo, čeprav bo zelo težko.
MEFISTO
Modr, kot vedno.
Brez šarcizmov.
IgorP
kremeniti Ima pa Janez veliki problem s spoštovanjem slovenske ustave! Odvisno je, kako mu paše! Škoda, da je podal takšno izjavo, ne bo mu koristila!
MEFISTO
Naprimer!? Da ne boš kot vedno govoril na pamet. Za kazen stokrat ponovi: "Hvala Bogu za Janeza Janšo!" Prihodnjič bo kazen strožja in težja.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.