Janez Janša, drugič: kako so prvorazredni poskrbeli, da je bilo ponovno vse na svojem mestu

Uredništvo
48
FOTO: Tone Stojko, hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije

Če se je Janez Janša v prvem delu svoje analize “slovenske stvarnosti” ukvarjal s sedanjostjo, v drugem delu vstopa v preteklost. 

Natančneje, v polpreteklo zgodovino, v čas razpadanja Jugoslavije in poti v samostojno in neodvisno Slovenijo. 

Predsednik SDS je drugi del svoje trilogije naslovil “Spočetje, rojstvo in obnavljanje prvorazrednih ter sestop z oblasti, ki ga nikoli ni bilo”.

Kot piše, je bilo spočetje samooklicane elite oziroma »avantgarde« uvoženo iz Moskve, rojstvo pa izjemno krvavo, pri čemer v branje priporoča Đilasovo knjigo Novi razred.

Nato preskoči na čas sesuvanja komunističnih sistemov samih vase na vzhodni strani železne zavese: od perestrojke, padca berlinskega zidu do vstaje in eksekucije para Ceausescu v Romuniji.

Vse to je pri slovenskih komunistih drastično pospešilo priprave na spremembe, računajoč, da bo do njih prišlo v okviru SFRJ, ker zahod ne bo dovolil razpada Jugoslavije. Njihov “sestop z oblasti” leta 1990 je bil scenarij “obstanka na oblasti” v novih okoliščinah, zapiše Janša.

“Stotine milijonov dolarjev iz slovenskih bank in državnih izvoznih podjetij so prelili v davčne oaze. Nekdanjo udbovsko-finančno mrežo za upravljanje črnih skladov v tujini so okrepili z novimi kadri ter jo zavarovali s funkcionarji, poslanimi v mednarodne finančne institucije na mesta, ki so po kvoti pripadala SFRJ. Izjemno zanimivi so datumi, s katerimi so bili v tujino poslani Mitja Gaspari, Marko Voljč in France Arhar,” nadaljuje.

Nato se Janša ozre k Demosovi vladi, ki je leta 1990 nastopila mandat s “pičlo večino” ob ustavno zagotovljeni sistemski možnosti blokad vsakega od treh zborov. V Zboru združenega dela, ki se ga ni izbiralo na podlagi splošne volilne pravice, so namreč komunisti ohranili dvotretjinsko večino, s katero so “do skrajnosti zavlekli sprejem ključne osamosvojitvene zakonodaje.”

Janša izpostavlja, da je imel Demos v Predsedstvu republike praktično le enega od petih predstavnikov, obenem pa je dobil na pleča skrb za izpraznjene državne banke, ki so jih še vedno obvladovali njihovi plenilci, razoroženo Teritorialno obrambo, nasproti pa sovražno JLA, večino medijev in sindikate, ki so napovedovali stavke ravno v času osamosvojitve.

“Osamosvojitev je Demos kljub temu uspel izpeljati, a za las. Deloma tudi zato, ker ključni ljudje komunistične elite niso niti za trenutek verjeli, da bo res uspela. Celo po dobljeni vojni in Brionski deklaraciji so še upali, da zahod ne bo priznal samostojne Slovenije,” ocenjuje Janša.

Ob sklicevanju na Belo knjigo slovenske osamosvojitve Janša navaja, da so ljudje, ki so aktivno nasprotovali samostojni Sloveniji, v njej doživeli nesluteno promocijo. “Postali so predsedniki republike, Državnega zbora, ministri (celo za obrambo), ambasadorji, rektorji, dekani, guvernerji Banke Slovenije, direktorji bank, inštitutov in državnih podjetij, predsedniki sodišč, tožilci, člani SAZU … in celo funkcionarji ZVVS in združenja Sever. Nekatere, ki so vmes umrli, so pokopali z vojaškimi častmi.”

“Prvi generaciji samo izbrane elite s krvavimi rokami se je tako pridružila druga z bremenom izdaje zgodovinske odločitve slovenskega naroda,” ocenjuje Janša.

V nekaj letih je bilo ponovno vse na svojem mestu

Po osamosvojitvi so elite začele strastno izvajati pripravljen načrt ohranjanja oblasti ter njihovih privilegijev v novih razmerah, pri čemer so imeli vse potrebno v svojih rokah: denar, medije in represijo.

Po Janševih besedah so se z vso silo osredotočili na razgradnjo vsega, kar je prinesla kratka Demosova izvršna oblast. “Okrepili so monopole v šolstvu, sindikatih in t.i. nevladnih organizacijah. Spet si moral biti vsaj blizu Socialnim demokratom, da si lahko postal predsednik kake športne zveze.”

Tako je po njegovem s težko muko in za las uspela osamosvojitev, medtem ko demokratizacija ostaja na pol poti.

Kljub temu pa je na nižjih ravneh upravljanja države in občin v času Demosove vlade prišlo do zglednega sodelovanja s preimenovanimi komunisti, kar je ustvarilo upanje, da lahko stranke demokratičnega loka v primeru zmage na volitvah s politiko vključevanja in postopnih reform dosežejo potrebno odprtost sistema.

Prav slednje so, tako Janša, v mandatu 2004 -2008 spet poskusili, a na koncu “dobili v hrbet ne samo nož, ampak bajonet boljševiške zadrtosti.”

Socialistična elita je sicer preko pristopa k reformnemu partnerstvu za razvoj in začasni opustitvi sovražne retorike v parlamentu neformalno pristaja na ta gentlemanski predlog. V resnici pa se je v ozadju pripravljala Peticija 571 ter policijsko sodni udar Patria. “Ajatole samooklicane elite očitno niti za trenutek niso pomislili na spravo, dokončanje tranzicije in ustavno obljubo blaginje,” zapiše Janša.

Slednje Janez Janša imenuje za “podlo taktiko obrata”. In največji tovrstni obrat so prvorazredni naredili s pojmom človekovih pravic. “V bivši SFRJ so človekove pravice označevali za kapitalistično prevaro, neskladno z razrednim bojem ter niso nikoli ratificirali Konvencije OZN o človekovih pravicah.”

Po njegovi oceni je sledila vztrajna erozija osnovnega pomena človekovih pravic, ki je pripeljala do današnjega absurda, ko samooklicana elita kot človekovo pravico prodaja ilegalno migracijo, teorijo spola in posvojitev otrok s strani istospolnih parov; hkrati pa vztrajno zavrača pokop romskih družin, ki so jih partizani zverinsko pomorili spomladi leta 1942 v Iški.

“Medtem ko posmrtnih ostankov pobitih mož, žena, otrok in celo dojenčkov ne dovolijo pokopati na Žalah, se ob grobnici poleg slovenskega parlamenta, v kateri leži »narodni heroj«, ki je iz nizkotnih rasističnih nagibov zaukazal ta zločin in se z njim v svoji knjigi celo pohvalil, vsako leto pred 1. novembrom zbira ideološko jedro prvorazrednih in po božje časti tega množičnega morilca in izpričanega rasista.”

Vse je res. Ampak kaj pa razpad Demosa?
Kot že v prvem delu in ničkolikokrat poprej je Janez Janša ponovno analitsko natančno obdelal takratno slovensko realnost.

A ponovno je njegova pozornost osredotočena na početje političnih nasprotnikov in hkrati malo ali skoraj nič na dejanja demokratične opozicije kontinuitetni oblasti, združene v koaliciji Demos, nastali 27. novembra 1989 v izbi hiše Ivana Omana.

Demos je izpeljal zgodovinski projekt osamosvojitve Slovenije, a razpadel že slabo leto po tem, 30. decembra 1991, ko je po razkolu v Slovenski demokratični zvezi (SDZ) izstopila skupina (Bavčar, Rupel, Kacin …) in ustanovila Demokrate (DS). Peterletova vlada je dokončno padla s konstruktivno nezaupnico 22. aprila 1992, ko so se Pučnikovi Socialni demokrati in Bavčarjevi Demokrati pridružili koaliciji novega izvoljenega predsednika vlade, dr. Janeza Drnovška.

In kdo, oziroma kaj je krivo za razpad Demosa, ki ga je Janez Janša v enem od svojih govorov iz prejšnjih let označil za “napako”?

Po besedah staroste slovenske politike, Ivana Omana, za Siol.net je bil razpad odslikava dejanskega stanja, kriv zanj pa je bil “histerični antiklerikalizem”. Pri tem imajo, ob Dimitriju Ruplu, ki je bil v neprestanem sporu s Peterletom, velike “zasluge” še Spomenka Hribar, njen mož Tine in Peter Jambrek. Drugi vzrok pa je bila po Omanovih besedah privatizacija.

Pri analizi slovenske stvarnosti bi bilo zanimivo prebrati Janšev pogled na to ključno dogajanje, ki je, kot se je izkazalo kasneje, imelo nepopravljive posledice za v marsičem spodletelo demokratizacijo Slovenije. Obdelati bi ga bilo pomembno predvsem zaradi diagnoze, koliko so takratne napake in napačne ocene, sprejete na strani slovenske pomladi, doprinesle k političnim izkušnjam bloka, ki se je spretnosti te obrti šele dobro navajal. Oziroma kaj se pomladna stran iz tega obdobja za prihodnost še lahko nauči.

Morda bodo ugotovitve tovrstne analize prisotne v tretjem delu Janševe (domnevne?) trilogije, v kateri bi po logiki stvari moralo biti govora o prihodnosti.

48 KOMENTARJI

  1. Tovariš Janez Janša,je predlagal,da namesto g.Peterleta predsednik vlade postane njego komsomolsko-partijski prijatelj tovariš Igor Bavčar,g.Peterle naj bi po njegovem postal predsednik parlamenta,namesto dr.Franceta Bučarja,dr.Franceta Bučarja,bi tovariš Janez Janša postavil za ustavnega sodnika…
    Tovariš Janez Janša je kriv za razpad DEMOS-a,propad SLS-a,SKD-ja,NSi nikakor ni prava stranka,ker ne deluje popolnoma po njegovih navodilih…
    To sem napisal za osvežitev spomina slovenceljčkom.

    • Dzi nu nje ja, vsaj poučil bi se in ne zavajal.NIsi točen ! Ni bilo “glih” tako.Nisi dobro razumel zgodbe oz. kaj se je v resnici zgodilo.
      Je pa res,da to kar se je zgodilo je najbolj škodovalo Sloveniji,JJ,Bavčarju,demokraciji in nam državljanom.Najbolj pa koristilo komunistom,levičarjem,Eliti.

  2. Hm…, ne Janša takrat ni imel te moči in vloge, temveč iluzija, da bodo šli nikoli exkomunajzerji po socialni poti takratne evropske levice. To sem takrat opazil, čeprav nisem imel informacij, ki so se nabrale v tolikih letih iz javnih objav in morebiti kakšne pobegle besede pomembnega “naprednjaka” (ne Janše). Zabolelo me je, ko smolahko po Tv slišali vzklik Pučnika s čudno prmalo prizaetim ali sploh ne: “Demosa ni več!” zabolelo me je, ker je bilo to slišati podobno kot “Jugoslavije ni več!”
    Čutil sem, da tukaj nekaj ne štima, a nisem razumel, zakaj je to prvi vzkliknil Pučnik, ki se ga zelo in ga še, zelo spoštujem, ker je imel velike zasluge. Tragična osebnost kot Tomšič, Bajuk, le da sta zadnja dva bolj zatonila v spominjanjih… kot Pučnik.
    Kaj se je tukaj strgalo, mi še danes ni jasno, posledice pa se kažejo v nekih razhajanjih, mogoče komolčenju in zlasti korenčkanju- vemo koga, kar pa je bistveno bolj hudo, kajti ta Pučnikova nepolitična napaka, bi se dal a odperviti, če bi ne bilo inercije v okviru razpada SDZ in grizenja … Takrat bi morali gospodje ustrajati na Novi reviji, danes pa se zdi, da ne bopdo popravili svoje urce v idejnih enormnih nihanjih pritiska v glavah.
    Jaz si zato želim, da bi nekdo ustanovil stranko eu- liberalcev, ki ne bi rušila “Demosa” še danes in ustanavljala nekaj, da tega ne bi kdo, ki iskreno v srcu misli Toda, eu liberalci so danes neka nejasna gmota, ki se izgublja v razdioždiranju vrednot. Omenjeni gospodje sicer govorijo v njih prid, toda Janša je boljši vodja kot vsi dr., dr., pa brez slabega mišljenja o njih strokovnosti in profesurah. Pričakujem resen in pošten pristop ne ne figo iz žepov in po Bučarjevo: Ustavite desnico, ker izza vogala že laja “črna kuga”. Tako nekako po spominu…
    TREBA SI JE NATOČITI ČISTEGA VINA ali pa ponavljam, da ne bo to le labodji spev veteranov.

  3. Domovina, bolj spodobno bi bilo, da bi priobčili originalno besedilo Janševe razprave, na pa, da objavite prirejeno besedilo z vašim politično pristranskim komentarjem

    Tako je naprimer storil Reporter, ki kot vi, sicer nikakor ni naklonjen Janši, ker mu to, kot vam, prinaša denar.

    • Tocno tako! Zal je ta Domovina.je posledica nacrtnega antijansa pisanja po nalogu In nareku novakinj in ilcev. Tako strupeno antijansa drzo premore samo nsijevska falanga. Kucanu pa to odgovarja, saj uziva, da se desna opcija zre in pozira kar sama. S svojim zlonamernim in antislovenskim gobc…pa spodbuja razkol. Najbolj pa njega in nsi falango boli,, da ima Drzavnik Jansa prav. Cudim se “urednistvu “, da ne odkrije krta med vami in cudim se vam, da ne zaprete komentiranja @dzinunjeja, nevidni, …skratka antislovenskim gobcalom! Nova24 tv je to naredila! …

      • Pučnik ,Rupel in Janša so rušili Peterletovo vlado.Lahko bi JJ omenil,da je bil Pučnik podpredsednik Drnovškove vlade.Drugače pa eno stalno Janševo jamranje ker je out v vseh kombinacijah

  4. “kriv zanj pa je bil “histerični antiklerikalizem””

    slovenija je edina drzava, ki je vracala v naravi.. in cerkev je najvecja dobitnica teh zakonov… vi pa o “histeričnem antiklerikalizmu”…

    pa ne mi govorit, kako je bilo nepošteno, ko so cerkvi po vojni odvzeli premozenje.. ga tko al tko ni dobila po pošteni poti..

    • cerkev ni dobila premoženja po pošteni poti….

      že enkrat si to govoril. sem ti že takrat napisala: dokaži! konkretne dokaze in podatke daj! če jih nimaš, pač ostaneš na nivoju podtikanja in laži in je bolje, da si tiho.
      dokazi, dokazi…

      • RKC je kot nekakšen ” KETDŽ DE KEŠ ” , ali pa ” FER PLEJ “,torej tisti,ki so si to izmislili,so pokasirali,nekatere,ki so šli v te igrice pa so ogulili do kraja.To je RKC.

      • dzi … spet govori netočnosti. Režijski stroški Karitasa )Cerkev) so nekje okoli 5 %, režijski stroški Rdečega križa (država) pa okoli 90 %.

        Netočnosti??? Ali bi bilo bolje laži? Kdo ve?

      • ja… ze mogoče za karitas… in karitas pomaga ljudem… je pa to nabolj zlorabljena organizacija, kar jih obstaja.. dobri ljudje dajo denar karitasu, RKC stisne svoj štempelj na ta denar, in uporablja karitas vsakic, ko najdemo RKC klerike v kaki kriminalni afteri.. VEdno s prstom prva stvar.. pa poglejte kolk dobrga mi delamo tamle v karitasu..

        prav.. vredi.. ce branite RKC s karitasom.. vredi.. morate potem upoštevat vse dohodke od RKCja, in koliko odhodkov da RKC za revne… in.. se takoj procent dvigne na vsaj alojzzjevih 90% “režijskih stroškov”

        tko da.. ne nabijat, kako je karitas tako zelo fajna in dobra organizacija.. je vedno zlorabljen s strani RKCja.. stalno.. je tam, da vam vernikom maže oči..

      • groza… dokazi kak so premoženje dobili v RKC?.. pa daj.. mal poglej zgodovino.. je kler garal na poljih, al se je bil valjal po dvorih plemištva v fevdalnih časih? a to ti moram dokazat? vse te gozdove, ki so bili vrnjeni? so to kupl al dobil v dar od razno raznih vladarjev za … razno razne usluge?

        verniki se res znate sprenevedat.. ni da ni od sprenevedanja.. miljarda v mariboru? pa ravno 100 let nazaj, je tudi bila ena afera z eno hranilnico na slovenskem.. je tudi poniknilo en kup denarja v malho klera..

        en kup sprenevedanja.. sam to vam gre po glavi.. kako se sprenevedat..

      • ja nevidni, kar dokaži. čakam na konkretne informacije. za zdaj je tvoje pisanje samo obrekovanje…
        sprenevedaš se ti, ko se delaš pravičnika, kako so vedno drugi krivi, izpadeš pa farizej in hinavec.

      • Nevidni,tebi razlagati je, kot bi se v skalo zaletaval.Celo bolje bi bilo,ker bi glava manj bolela.Po drugi strani pa govoriš laži,podtikaš in še kaj drugega.
        Karitas je resna organizacija. In več kot to!
        RKC je dokazano humanitarna.Omenim (ne zaradi tebe) samo misionarja Petra Opeko in druge,ki nesebično pomagajo.Veliko pomoči zberejo verniki in jo pošiljajo v misijone.
        Ko boš ti komu pomagal (ne samo komunistom-levičarjem) se pa kar javi!!

    • Nevidni,če ne veš bodi raje tiho.Če pa veš,potem namerno lažeš in zavajaš.Vračanje v naravi so poznali in poznajo tudi drugod. Sicer pa,kaj se je vračalo.Praviloma veliko manj vredno,uničeno premoženje v naravi.
      Ker vem,da znaš omeniti gozdove,potem ti postrežem s podatkom,da RKC dobro gospodari z gozdovi na zadovoljstvo vseh razen levičarjev.

  5. ha, “vsega kriv je tuji meč!”
    Nikakor ne bodržalo. Karantance so razdelili zunanji vplivi iz bavarsko-frankovske strani, naše pa mrdnarodni komuizem, meči so bili potem najbolj krvavi naši z največjimi posledicami mrtvih krvi prelite po Krani Korotani in še po svetu so jih lovili.

  6. Domovina, dobro ste predstavili to, kar jeJanez Janša povedal. Vse to je res.

    Kakor je tudi res, da je bila največja napaka “desnice”, da so dovolili zrušiti DEMOS.

    Pošteno je tudi, da ste priobčili misli gospoda Ivana OMANA, ki je velika “luč” naše osamosvojitve. Odigral je veliko vlogo. Tudi Omanu je žal, da so zrušili DEMOS in nakazal, da so pri tem sodelovali: Spomenka in njen mož Tine, ter Rupel in Jambrek. Zadnja dva zgledno sodelujeta, kot predavatelja na Privat univerzi. Sedaj se celo zavzemata, za “oživitev” DEMOSA. In glede na prejšnje početje ni čudno, da so ljudje do tega skeptični.

    Spomnim se Jambreka, takrat, ko je Peterle leta 2007 kandidiral za predsednika. Takrat je Jambrek na TV dejal nekako tako: “Težko rečem, kdo bi bil najboljši PREDSEDNIK, sam se nekoliko nagibam v prid Danila Turka.” Danilo Turk, je bil izvoljen s podporo levice in še kanček desnice. Kot predsednik je Turk ODLIKOVAL bivšega šefa udbe. Torej, kdo je Jambrek?

    Oman razmišlja pravilno, ko pravi, da so uničili DEMOS zaradi privatizacije. To je točno, ker le tako je lahko privatizacija potekala po MENCINGERJEVEM načrtu in pod vodstvom LDS, ki je za te potrebe tudi ukinil SDK. To je to.

    Pa vseeno bi bilo dobro nekako obnoviti SLOVENSKO POMLAD.

    lele ob 18,56
    Spet laži, ki jim pametni ne nasedajo. Če nekomu ukradeš, je seveda prav, da mu vrneš. Ti pa misliš, da treba krajo po letu 1945 uzakoniti. Ne bo šlo !

    Klančar, pravilno razmišljanje.

  7. Pa vseeno bi bilo dobro nekako obnoviti SLOVENSKO POMLAD.

    Katero pomlad Kraševka?????? Kaj ste ozemeljsko za današnjo Slovenijo prispevali klerodesničarski fašisti??? NIČ z veliko zapisano!!!!! Šlepate se na Maistra in NOB!!!! Banda pokvarjena!!! Konec 80.-ih let pa je čas dozorel za to, kar se je zgodilo!
    Ste samo koristili čas!!!! Kitite se s slovenstvom, ki pa ne seže dlje od pogleda, ki se vidi z ljubljanskega gradu!!!! Slovenstvo je bilo vedno na obrobju, ne pa v centru, ki se je sicer za njega zavzemal, nič pa ukrenil(1918)!!!!

  8. Ne precenjujte Ivana Omana!

    Oman že dogo ni več tisti Oman, ki smo ga spoznali leta 1988 v unionski dvorani.

    Med ostalim je dovolil, da so izpridili, če ne celo uničili SLS, ki jo je nekoč postavil na noge.

      • Lojzl,kar si zapisal je čisto možno,da jih imata.
        Verjetno ti ni poznano v tjem jeziku rečeno, kaj pomeni “UBAČENI ELEMENAT”
        in ” PARA BUŠI GDE BURGIJA NEČE”.

    • Dzi nu nje ja,zdaj mi je jasno,na “čigavi plačilni listi si”.Jasno mi je,kdo ti narekuje,ti pa zelo slabo razumeš.Zato so tvoji komentarji ena sama zmeda.Vse kar si si prav zapomnil je beseda “vatikan”.Niti ne veš kaj pomeni.
      “Para buši gde burgija neče”,to važi za tebe.Diamantna burgija ne može,a može “dolarska” !!

  9. Igor ob 0,24
    Vedi, da si nesramen in poln sovraštva do Kristjanov.
    Ti si vzorčni primer SOVRAŽNEGA GOVORA.
    Kristjani, kot tudi kler nima s fašizmom čisto nič.

    Fašizem, ki se je dvignil med obema vojnama. pa je k sreči propadel – 8.9.1943. Vodja Fašistov – Musoilini je bil na začetku Social demokrat, ki se je boril za delavstvo – tipa Dejan Židan. Enako Hitler in Stalin. Saj so kar nekaj let vsi trije PRIJATELJEVALI. Od teh treh so že vsi trije mrtvi, potomci v njihovih idejah pa še živijo in hočejo vedno samo oblast in druge teptati.
    Igor za vedno si zapomni, da so fašisti in komunisti isti. Vladali so s terorjem, tako kot Tito, ki ga ti obožuješ. Poglej se v ogledalo in se vprašaj kam spadaš, preden poštene ljudi z LAŽMI napadaš.

    Sicer pa že ptički čivkajo, da se sedaj VZPENJA levi fašizem. In ta hoče vse domoljube poteptati v prid INTERNACIONALE
    levih fašistov, ki hočejo NEOMEJENO zavladati Svetu. S tem, ko teptate Kristjane, mislite, da boste prišli v Nebesa po bližnici. Motite se, ker v Nebesa te pripelje le pošteno delo.

  10. Če navežem ta komentar na ta članek in na Katedralo Svobode. Janša ima prav, toda sam pač tudi ne zmore. Mislim, da mu je v vsem njegovem trudu ta uvid umanjkal. Ne morejo se vse stranke drenjati na istem mestu in nagovarjati isto volilno telo oziroma si ga jemati. Tu bi bilo potrebno pustiti več svobode delovanja vsem, agrumenti pa naj se soočijo na javnih, okroglih mizah s sodelovanjem udeležencev.
    Definitivno manjka ostalih desno-sredinskih politikov. Jambrek, Virant, Turk, pa Jordan-Cizljeva bi predstavljali močno okrepitev in če je to preko nove stranke, naj se jih pri tem ne ovira. Bolje pa bi bilo, da se angažirajo pri obstoječih strankah. Pa tudi ostale mini strančiče ala GAS, SSN, ListaPožar, Prstan itd. naj se priključijo obstoječim desno-sredinskim.
    Če ima SDS dovolj kadra – to še najbolje ve Janša – naj jih v svoje vrste povabita SLS in NSI.

  11. Kraševka 16. januarja 2019 ob 18:03
    Igor ob 0,24
    Vedi, da si nesramen in poln sovraštva do Kristjanov.
    Ti si vzorčni primer SOVRAŽNEGA GOVORA.
    Kristjani, kot tudi kler nima s fašizmom čisto nič.

    Kler je v Ljubljanski pokrajini med 2. sv. vojno paktiral s fašisti do konca! PIKA!!!!Tega ne moreš demantirati!!
    Sovražnik kristjanov?? Prekleto se motiš!! Zakaj pa ti tako grozno sovražiš drugo stran????
    Da obožujem Tita?? Pripisujem mu samo zasluge, katere mu gredo!
    Povojni poboji!! Bom napisal z veliko, DA JIH NE ODOBRAVAM IN JIH OBSOJAM, zgodili so se pač v kontekstu časa!!
    Še vedno velja moje vprašanje! Bi nasprotna stran, če bi zmagala, ravnala s partizani, pripadniki OF itd. v BELIH ROKAVICAH????

    • Igor,vsaj malo si se zmotu: s fašisti so v Ljubljanski pokrajini na koncu paktirali komunisti!! Glej leto 1943 !!
      Dejstvo je,komunisti in ti ste gromozanski sovražniki nas kristjanov.Marsikje se dobrikate,za hrbtom pa “k….e”.
      Le priznaj,da obožuješ Tita ! Se vidi na daleč!
      Ti jih samo “tako” obsojaš.Dokaz so tvoje besede: ..pač v kontekstu časa !! Kakšno opravičevanje,sram te bodi!!
      Ne bi,ker takšnih “partizanov” sploh ne bi bilo. Komunisti bi zbežali v SZ mnogo prej.Tako bi bilo.Pobojev nedolžnih zagotovo ne bi bilo.

      • Ne bi,ker takšnih “partizanov” sploh ne bi bilo. Komunisti bi zbežali v SZ mnogo prej.Tako bi bilo.Pobojev nedolžnih zagotovo ne bi bilo.

        Le slepi se v svoji v svoji žalosti, da se kaj podobnega ne bi zgodilo!!!!!

  12. Predlagal bi, da si preberete Omerzino knjigo o baksterju Niku Kovacicu, bratu Stanetu…o vsporednem bancnistvu, ki je bilo aktivirano zunaj Jugo….meja… v Avstriji, Italiji, Svici, Nemciji in Offshore bancnin oazah!
    Vsi pomembni rdeci so vedeli, kaj se v resnici dogaja…Popit, Dolanc in tudi Kucan, ….nas palcek Nepridiprav..!
    UDBA je akumolirala na stotine miljonov v tujih valutah, po svetu na okrog. Se spomnite odkritja Stefke Kucan in njenega denarja na eni of Mehiskih bank pred leti…bilo je omenjenih vec sto milijonov! Kdo je petrmanenten rezident Mehike? Gosp. VOLJC seveda, ki je bil instaliran skupaj z Kucanom in….in Nikom Kovacicem v zacetku devedesetih na vodilno pozicijo LJUBLJANSKE BANKE, finacnega dela imperija Slovenske Udbo mafije….Je tu mozna kaka povezava..? Seveda je…ta barabija je prisotna v vsakdanjiku se danes… Ne samo, da imamo komedijanta za predsednika vlade, na lokalni ravni nam vladajo Jankovici, Arsenovici in Leljaki…. se pravi, pristali smo na dnu…

  13. Igor, 18,27

    Ko so leta 1991 vodili vlado Krščanski demokrati, niso dali nikogar ne v brezno in niti v zapor. Začeli so vladati po receptu DEMOKRACIJE.

    Tako bi morali tudi Komunisti leta 1945 zavladati po demokratičnih vrednotah. So pa takoj po vojni odstranili z oblasti Krščanske (ki so jim pomagali izbojevat NOB) socialiste.

    In to Titu zamerim, ker je vse odrinil stran in dal na vse pozicije le komuniste. Zavladal je teror enopartijskega sistema. To je bilo “mračno” obdobje, ki bi ga rada levica obnovila. Zakaj ?

  14. Kraševka pa spet o Levih fašistih, za katere sploh ni vedela, dokler ji veliki boss Janša ni povedal za njihov obstoj!!!! Do sedaj je poznala edino črnosrajčnike!!! Ko bo spoznala še Janševe fašiste, bo pa nastala v glavi totalna zmeda!!!!

  15. Po vsem prebranem,Janša ima prav!!Komentarji so zelo različni,vendar je zanimivo, kako znani (komentatorski) levičarji besno napadajo s praznimi besedami vse okoli sebe.V bistvu pa nimajo pojma razen,da ponavljajo znane levičarske obrazce.
    Za Slovenijo so ključni trije dogodki ( iz njih je izpeljano v bistvu vse) : prvi dogodek pri RK SZDL (8.10.1975) ustanovijo Svet za psihološko propagandno aktivnost (predsednik Milan Kučan) (kontrolirajo vse,tudi vzporedno gospodarstvo-Udba/Niko Kavčič!!)(morajo biti pripravljeni na čas po Titu!) ; drugi dogodek ustanavljanje strank ( v vse stranke,ki direktno ne nastenejo iz partije,SZDL,mladine in sindikata,komunisti(UDBA-tudi kontrolira!) infiltrirajo ljudi(danes se že veliko ve o tem)),ki so takoj od začetka pod kontrolo (najmanj SKD !!,komunisti takoj začnejo z rovarenjem) komunistov.DEMOS pa še posebno kontrolirajo ;tretji dogodek je rušenje Peterletove vlade in razpustitev DEMOSa.
    Na ta “sklet” se “veže” vse: od JBTZ, plebiscita,volitve,osamosvajanje,vojna,rušitev Peterleta,razpustitev DEMOSa,dve deklaracije (Majniška in Temeljna listina Slovenije 1989- a ni zanimivo,da analitiki “pozabljajo” na to listino,ki je imela 4x več podpisov kot Majniška deklaracija!!,tisti čas so komunisti (Svet za psihološko propagandno aktivnost) prav zaradi tega bili sigurni,da kontrolirajo “gibanje za osamosvojitev !!(-trdim!)”.Zato tudi niso vztrajali na svoji Temeljni listini Slovenije,ampak so namerno taktično pustili inciativo “Majniški deklaraciji”.Zvito,komunistično prebrisano.
    Edini problem,ki je v tistem času malce “zanihal” komuniste v prepričanosti,da jim bo “uspelo” (njim je bilo na koncu vseeno,ali bo Jugoslavija ali bo Slovenija,celo več, bolj jim je “pasala” Slovenija,zaradi “denarja-bogastva”,ki jih je “čakal” v raznih “oazah”), so bili krščanski demokrati (SKD)-Peterle. SKD je bil najmanj kontrolirana stranka,ki je imela velik potencial.In tega so se malček bali.Naredili so prav vse za preprečitev te nevarnosti. Najhujše je, pri vsej tej “operaciji”,da so najbolj “umazano” delo opravili prav tisti,ki so bili eni ključnih ljudi v DEMOSu.Tudi rušitev DEMOSa je v glavnem njihovo “maslo”. Pri vsej zadevi pa je smešno,da je Lojze Peterle (kristjan) brez zamere,kmalu potem sodeloval z vsemi njimi v vladi !!
    Še vedno ni čas za kaj več.Je pa vse napisano.Dogodki so šli naprej,vendar ne po svoje,ampak tako kot so komunisti narekovali.
    Padec Janše (ki se ni dal kontrolirati),čudna vloga vsaj dveh članov SKD, zaukazana združitev SKD in SLS,ustanovitev NSI, NSI in SLS-dobita “kazni”( SLS še do danes ni odslužila “kazen”-poglejte kako je nastala!!).
    Veliko tega je danes že znanega,obstajajo pa še zelo “sočni” “ocvirki”.Biseri za zgodovinarje in raziskovalce.Pravi “cukerčki”.Če bi bila normalna situacija v Sloveniji in ne postsocializem( z globoko oblastjo-državo na čelu) bi “pometali” na vseh straneh.Žal danes še vedno ni čas za odkritje vsega.
    Po mojem mnenju v Sloveniji ni bil možen drugačen razvoj dogodkov,zaradi že omenjenih “treh dogodkov”,močnega antiklerikalizma,izjemne indoktrinacije pred in po osamosvojitvi, “leninskih komunistov” in ateističnih “ključnih” intelektualcev (med njimi izjemni egoti in narcisi) in na koncu zaradi nas kristjanov,ki smo bili vseskozi “jeziček na vagi”( žal preklemanska krščansko-socialistična miselnost in bolestna ponižnost( to je bolj hlapčestvo),ki nima nobene “veze” s krščansko ponižnostjo) in se napačno odločali.Tudi danes !
    Ključni komunistični igralec je bil Svet za psihološko propagandno aktivnost in njegov predsednik (mrtvo-hladen operativec,ki je vlekel ključne poteze). Odigrali so dobro “partijo šaha”.Toliko boljšo,koliko večji “pacerji” in naivneži so bili na drugi strani.Na trenutke tudi sami sebi nasprotniki.Zato je danes še težje.
    Za vsakega “šahista” je najtežje,ko ve,da mora “popravljati” svoje napake(napačna razmišljanja in poteze) in celo žrtvovati kakšno “figuro”.
    Bolje,da ne nadaljujem,zaradi “suflerjev” takrat in tudi danes.

    P.S. Upam,da ne mislite,da sem naiven.V takšni ali drugačni obliki “Svet za psihološko propagandno aktivnost” še vedno obstaja.Deluje ! Vidim “posledice”.

  16. Slovenski štor 18. januarja 2019 ob 1:55
    Igor,povsem sem prepričan,da se tebi in ne Kraševki.Se ne čudim!

    Niti malo se mi ne mudi nazaj v leto 1945, Kraševka kar nekaj natolcuje na pamet!

Komentiraj

Prosimo, vnesite komentar
Prosimo, vnesite svoje ime