Dubrovniški škof iskreno: V Katoliški cerkvi smo postali sinonim za hinavščino

48
Uredništvo

V času, ko Katoliško cerkev pretresajo nova poročila o spolnih zlorabah in njihovem prikrivanju znotraj Cerkve in ko se zdi, da kljub prizadevanjem papeža Frančiška v njenih vrstah še obstajajo zadržki pred odkritim in brezpogojnim soočenjem s tem zločinom, se z jasno in kritično besedo začenjajo oglašati posamezni duhovniki in tudi škofje.

V naši soseščini ledino pri tem orje dubrovniški škof msgr. Mate Uzinić, ki se je, v duhu današnjega evangelija, na vernike in širšo javnost obrnil odločno in iskreno ter spregovoril o hinavščini v lastnih vrstah.

Tekst z naslovom “Obsodba verske hinavščine”, objavljen na spletni strani škofije, je vredno prebrati od začetka do konca, zato ga objavljamo v celoti: 

Izhajajoč iz tega, kar Sveto pismo pravi o hinavščini, še posebej verski, slovar biblične teologije pravi: “… Hinavci so tisti, katerih obnašanje ni odraz misli srca … Verska hinavščina ni samo laž, ona zavaja iz neiskrenih namenov na račun svoje verske avtoritete … Hinavec se predstavlja, da dela za Boga, a v resnici dela sam zase … v želji, da si reši obraz, hinavec izbira med zapovedmi ali prilagaja njihovo razlago … v korist svoje gnusobe in brezbrižnosti … hinavščina ni nek navaden formalizem, ker se ta še da ozdraviti, medtem (ko je) hinavščina …. blizu trdovratnosti, (ker hinavci) na koncu sami začnejo verjeti v to, kar hočejo prepričati druge: imajo sebe za pravične in zavračajo vsak poziv k spreobrnjenju … kakor igralec v gledališču hinavec še naprej igra svojo vlogo. Vse bolj, kot je na višjem položaju in vse bolj kot ima težo njegova beseda … hinavec je na poti, da postane brezbožen.” 

“Ta povzetek svetopisemskih misli o hinavščini nam pomaga razumeti, zakaj je Jezus tako ostro nastopil proti hinavcem in farizejem kot najbolj izstopajočim predstavnikom tistega časa. 

Z obsodbo takšnega obnašanja Jezus želi opozoriti nas, njegove učence, da ne bi bili tudi mi kot hinavski farizeji. Da ne bi tudi mi svoje vere navzven živeli na en način ter obsojali in zavračali tiste, ki ne počnejo tako, hkrati pa jo stran od oči javnosti živeli popolnoma drugače. 

Na žalost se mi zdi, da tudi mi v Cerkvi nismo vzeli resno tega Jezusovega opozorila. Šlo je tako daleč, da lahko rečemo, da smo tudi mi, s čemer mislim predvsem na nas, ki imamo v Katoliški cerkvi vodilno vlogo, postali svojevrsten sinonim za hinavščino. Kako drugače razumeti škandale, ki zadnja leta pretresajo Katoliško cerkev in s katerimi se zadnje dni v medijih še posebej intenzivno ukvarjamo?

Brez ocenjevanja nekaterih trditev, ki ta čas dvigujejo prah, a s popolnim zaupanjem v papeža Frančiška in njegova prizadevanja, ki so  bila še posebej glasna v njegovih zadnjih irskih srečanjih, želim poudariti, da je prava hinavščina to, kar nam je preprečilo odločno soočenje s tem problemom v Katoliški cerkvi in to, kar nam preprečuje, da z njim dokončno obračunamo. 

Ta hinavščina je tudi razlog, da je Katoliška cerkev zaradi tega problema bolj izpostavljena kot druge verske skupnosti in organizacije, kar pelje tako daleč, da smo za mnoge katoliški duhovniki postali sinonim za pedofile. Posledice takšnega poistovetenja sem ob nekaj priložnostih začutil tudi sam. 

Čeprav mi je slednje težko sprejeti in se na neki način, skupaj z veliko večino poštenih katoliških duhovnikov in škofov, ki verno in predano služimo svojemu duhovniškemu poslanstvu, kot žrtev počutim tudi sam, to do neke mere vendarle lahko razumem.  Navsezadnje gre za to, da smo mi, katoliški duhovniki in škofje, tisti, ki vsem drugim pridigamo o moralnih vrednotah, kar je tudi naša dolžnost in moramo početi še naprej – ker če mi ne bomo, kdo pa bo – a ti škandali v javnosti ustvarjajo vtis, da smo pravzaprav mi tisti, ki s prikrivanjem pedofilije v Cerkvi in s ščitenjem zločincev namesto žrtev, sebi in svojim dovoljujemo najhujše mogoče oblike nemoralnosti.  

Vem, da večina duhovnikov in škofov s tem ni imela, oziroma nimajo nič. A očitno je, da obstajajo tudi taki, ki so v to vpleteni. Papež Frančišek to hinavščino, s katero se je prikrivala pedofilija v Cekrvi, kako tudi druga deviantna obnašanja duhovnikov, s pravico označuje s pojmom “klerikalizem”. 

Ker kaj pa je drugega kot klerikalizem, in s tem tudi hinavščina, meniti, da je duhovnikom lahko dovoljeno nekaj, kar drugim ni? In kaj je drugo kot klerikalizem in hinavščina uporaba moči, zloraba vesti in toleriranje spolne zlorabe, za katero je papež Frančišek na začetku maše v Dublinu Boga prosil odpuščanja? 

To je obnašanje, ki ga je Jezus najbolj obsojal in po evangeliju obsoja tudi danes, in, upam si reči, tudi preko obsodbe sodobnega sveta, posebej medijev, ki z vso pravico kažejo s prstom na Katoliško cerkev in nas, njene predstavnike, ter zahtevajo odgovore. 

Mediji so nam pomagali pogledati resnici v oči

O medijih pogosto pravimo, da nas ne marajo. Morda je to resnica. A jaz bi v tem primeru, ne glede na to, da je včasih drugače, želel izpostaviti njihovo pozitivno vlogo. Z odkrivanjem primerov in seznanjanjem javnosti o zlorabah v Katoliški cerkvi so pripomogli, da pogledamo resnici v oči – nekaj, česar nismo zmogli sami od sebe. 

Zato želim v glasu medijev, in tudi glasu današnjega sveta in časa, prepoznati preroški glas, s katerim Bog vse v Katoliški cerkvi, še posebej pa nas, posvečene osebe, duhovnike in škofe, vključno s Svetim očetom, poziva k spreobrnjenju.   

Na tej poti spreobrnjenja smo napravili precej korakov. Rekel bi, da mnogo več od drugih, ker problem, ki ga imamo, na žalost ni samo naš. Posebej pomembno je bilo srečanje z žrtvami in naša prošnja njihovega odpuščanja. V tej prošnji odpuščanja, ki je na žalost prišla precej pozno, sta prednjačila (prednjačita) papeža Benedikt  XVI in papež Frančišek.

Ob tem je potrebno omeniti še številne druge pomembne korake, kot so sprememba procesnega prava v Katoliški cerkvi, ki je postalo mnogo učinkovitejše in jasnejše, pa tudi odprtost za sodelovanje z državnimi oblastmi, ki ni bilo vedno in povsod na ustreznem nivoju.

Manjka ključen korak …

A bojim se, da ob vseh teh korakih in ukrepih, ki smo jih naredili in jih počnemo v zvezi z bojem s pedofilijo v Cerkvi ter drugimi oblikami nemoralnega obnašanja med posvečenimi osebami, duhovniki in škofi, in ki niso združljivi s tem kar pričujemo in bi morali živeti, še vedno nismo dozoreli za tisti odločilen korak, ki lahko vse spremeni: to je izgon kakršnekoli oblike hinavščine iz Katoliške cerkve.   

A brez tega koraka vsi ostali, ne glede na njihovo pomembnost, niso dovolj. Brez tega se nič bistvenega ne bo spremenilo. A s tem se lahko spremeni vse.

Božji zakoni in naročila, ki so bili v Jezusovem času povod za hinavščino farizejev, nam niso dani, da bi na podlagi njih drugim spodnašali njihove napake, temveč da bi jih sami celovite – brez da jim kaj dodajamo ali jemljemo – izvrševali in živeli. “Vzemite jih in spoštujte: to bo v očeh ljudstva  vaša modrost in vaše preudarnost,” pravi Mojzes.

Podobno pravi tudi sv. Jakob. Spominjajoč nas, da vsak dober dar, vsaki popoln poklon od zgoraj prihaja od Očeta luči, v katerem ni spremembe ali sence spremembe, zato se nimamo kaj hvaliti, ker je vsako dobro Božji dar. Tako nas tudi tudi postava, ki nam pomaga pravilno živeti samo, če je tolmačena v duhu svobode evangelija in ne duhu hinavščine, poziva, da na ta dar odgovorimo: “bodite izvrševalci besed, ne le poslušalci, ki varujejo sami sebe.

Kdo tako počne, ne more biti farizej in hinavec. Takšen pripada ljudem, ki so sposobni odvreči vso umazanijo in ostalo hudodelstvo ter, pokesani pred Jezusom Kristusom, Besedo, ki nam je darova a in ima moč rešiti duše, s krotkostjo in ljubeznijo darovati drugim.”  

Print Friendly, PDF & Email

KOMENTARJI: 48

  1. “ki vsem drugim pridigamo o moralnih vrednotah, kar je tudi naša dolžnost in moramo početi še naprej”

    dolžnost? le kdo vam je dal to dolžnost? bog? kje imate kak štemplelj al potrdilo, da je res bogec to naroču?

    • Nevidni,štempelj al potrdilo potrebuješ v tvojem socializmu.Drži,Bog je naročil!Verniki imamo dovolj SVETIH KNJIG,ki jih je potrebno upoštevati.Dana beseda je tisto največ,kar lahko človek da.Brez odgovornosti,iskrenosti,odkritosti,vere…ne gre!Odklon se mora priznati in sprejeti odgovornost.
      Škof je spisal odličen tekst in povedal vse.Čiščenje in pokora!Iskreno preganjati hinavščino.
      Za tebe in tvojega prijatelja tov.Dzi nu nje jaja,to ne velja.Vidva lahko počneta kar hočeta.Mej za vas ni.Kaos je vajin bog.In kar naj bo tako.
      Pustita nam,vernikom,da se ukvarjamo s svojimi problemi.Bo šlo?

      • “Verniki imamo dovolj SVETIH KNJIG,”
        mate svete knjige.. a jih ti kej preberes kdaj? recimo..

        Psalm 137:9 “Blagor mu, ki zgrabi in trešči tvoje otročiče ob skalo!”

        http://www.biblija.net/biblija.cgi?set=2&l=sl&pos=1&qall=0&idq=0&idp0=1&idp1=2&idp2=3&m=Ps+137,9

        to tudi upoštevaš kej.. tvoj bogec je dal tale nasvet notr v sveto pismo.. v bistvu to ni nasvet.. ukaz, pravilo je tole..

        “Za tebe in tvojega prijatelja tov.Dzi nu nje jaja,to ne velja.”
        ja.. midva sva prebrala sveto pismo in našla notr takele bedarije.. in seveda, za nas razmišljajoče ljudi je jasno, da sveto pismo ne velja..

        in še nekaj.. tovariš? namiguješ da je ateizem enak komunizmu? in si padu na še eno manipulacijo RKcja..

        eni ste res nerazgledani..

      • Štor,ti hodiš k maši,pa sploh, ne veš zakaj.Za tebe in tebi podobne slovenceljčke,so Slovenci,lahko in Izključno,samo tisti,ki hodijo k maši in podpirajo, tovariša Janeza Janšo.
        Pozabljaš,da je bil SLOVENSKI NAROD,nasilno pokristjanjen.
        Tudi ATEISTI,SMO SLOVENCI.

      • štor misli, da gre k masi zato, da bo ugajal bogu.. ker največje, najpametnejše, naj naj bitje rabi naše klečeplazenje in ponižnost in slinjenje in predvsem molitve(nagovarjanje), da bo magično bitje vedelo kaj storiti v kaki situaciji… je vsevedno, a rabi prisepetavanje, kaj bi bilo fajn da bi se zgodilo…

        in se mu ne sanja, da ce bi bog to res zahteval, bi to avtomatično bil pokazatelj, da bogec ni največji, naboljsi, najbolj moralen..

        se mu ne sanja, da hodi k maši, ker to hoče kler.. v maškare oblečena mafija.. je gledališka oprema le prevec vizualno prepričljiva, da bi dojel, da so v kostimu samo bleferji, ki ne morejo nic več vedet kot mi ostali o tem, kaj bogec hoce noce…

        in zato so vse religije najbolj zloben izum ljudi.. enim se res ne sanja, kleru se pa smeji, ke dobi oblast in denar s pomočjo pravljice..

      • Nevidni,ti Sv.Pisma nisi prebral,ker si preveč površen.Poleg tega si zloben;če ne bi bil,bi zapisal cel Psalm 137(136) in njegov naslov:Spomin na sužnost in zvestoba Sionu.
        Vrstico,ki jo citiraš, si dobesedno “strgal” iz celote.Izmišljaš,da je Bog dal nasvet..ukaz…pravilo.Grdo namiguješ,pokvarjeno podtikaš.Ker to delaš zavestno,tako nakazuješ,je tvoja pokvarjenost toliko večja.
        Ateizem je del komunizma.Če si ti ateist ni nujno,da si komunist.Obratno je pa nujno.Po tvojih tekstih,si ti težko komunist,ker imaš probleme materialne narave.Ti nisi proletarec.Si pa del kulturnega lumpenproletariata.Da si ateist, ne dvomim.Tvoj boj z Bogom je pihanje v veter.Lahko se napihuješ koliko hočeš,vedno dobiš vse nazaj v glavo.
        Tvoj boj proti nam,vernim, je žalostni cirkus.Žališ,se napihuješ,lažeš,zmirjaš,si hudoben.Obračaš besede,sugeriraš,vsiljuješ…Nehaj pisati,kaj jaz počnem kot vernik.Jaz vem kaj delam in zakaj to delam.Bog od mene nič ne zahteva.Moja volja je svobodna.In če se jaz Bogu zahvalim,je to spoštovanje.In kaj zdaj?Jaz sem tisti,ki potrebujem Boga.Zato se obračan,k Njemu.
        Kdo si ti,da mi boš vsiljeval,kaj bom jaz počel?Vi,ateisti,imate res grdo navado,da se vsem vsiljujete in vsem trobezljate,kaj naj ljudje počnemo.A si se pri tem tvojem početju.kdaj vprašal,če si malo “čez les”?
        Ko tako lepo nalagaš,namiguješ o članstvu v mafiji in maškarah,te vprašam,katere mafije si pa ti član?V kakšno maškaro pa se ti oblečeš,ne za pusta,ampak vsak dan?Očitno si nekaj takega,ki je vsak dan tečen drugim in sebi.Kdo te takega lahko prenaša?Ja,ti moraš biti blefer na vseh ravneh.Največji na področju morale-etike.
        Vera je človeku dana in ne more biti človeški izum.
        Največja človeška zloba je ateizem.In ti in zblojeni ateizem, ste pač del zlobe,ki jo verni ljudje “potrebujemo”,da “lažje” verujemo oz. smo še bolj in bolj prepričani:Bog je!Hvala Bogu!

      • Tovariš Dzi nu nje ja,jaz vem zakaj hodim k sv.maši.Hvala za tvojo “skrb”,ki me opozarja na zbranost in spoštovan odnos do evharistije.
        O tem kdo je in kdo ni Slovenec,ne odločam jaz.Hvala Bogu!
        Iskreno,vesel sem imena slovenceljček,kajti vzbuja mi ponos,ker me tako naziva velik ateist Slovenec tovariš DZI NU NJE JA.To je resnična pohvala.Namreč iz tvojega pisma,kar žari prezir,podcenjevanje,napihnjenost hude plitkosti.Tega ne moreš skriti.Zakaj pa bi?Kajneda?
        Tam neki plebs se oglaša,ki se vernik imenuje,jaz patricij ateist,katerega prednike so “nasilno pokristjanili”,bom mu že dal “tinte piti”.Nič ne bo patricij,si pač navaden vetropir.
        Slovenski narod ni bil nasilno pokristjanjen!Če bi vsaj malo bral,kaj več, kot zbrana dela Marxa,Engelsa,Kardelja,Kidriča,Žižka,Šurca ali celo Tita in Mačka,….bi se ti odprli horizonti.
        Nikoli in nikjer nisem rekel niti zapisal,da Slovenec ne more biti ateist.
        Poznam veliko “praktičnih ateistov”,ki gredo za velike praznike tudi k sv.maši.Pa še moliti znajo.
        Pravih ateistov zelo malo poznam.Še manj pa je pravih nevernikov.
        Res je,nenavadno je biti Slovenec in ateist.
        Janeza Janšo pusti,kar pri miru.Ti ga lahko “vidiš” samo od spodaj navzgor in še to,če vzameš najmočnejši daljnogled.Janša je za tebe supersuper genij.Iz nevoščljivosti,zavisti se oglašaš in čivkaš proti Janši.

      • štorček štorček.. si mal jezen? le zakaj?
        tvoj post.. je pa samo eno nabijanje, kak zlobec sm.. en velik ad hominem.. kaj nej recem.. imam vprašanja.. in vi verniki opazite konfliktnost odgovorov, ki jih imate od klera na ta vprašanja.. in pol postanete jezni.. na tistega, ki postavlja vprašanja.. ne pa na vas kler, ki vam dokazano laze ze tisočletja.. shoot the messenger način..

        “Vrstico,ki jo citiraš, si dobesedno “strgal” iz celote.”
        to je pa stvar ki me res zanima.. razloži konteks, v katerem je bogec dovolil da se lahko froce v skalo meče.. to bo zelo zanimivo za brat.. ker morala 21 stoletja, veš, ta moderna, sekularna pravi, da ni nikdar nobenega upravičenega razloga, da ni moralno, da bi kdo kdaj kake froce v steno metal..

        da slismo kaj ma po tvojih besedah bog “kontekst”, ko se to lahko dela…

      • Nevidni,tebi razložiti PSALM je “sizifovo delo”.Razlog je preprost,glave nimaš “odprte” za to stvar.Veliko bi že bilo,če bi “hotel” razumeti,kaj je PSALM.Od tu naprej,bi spet moral “računati” na tvoje iskreno sodelovanje;poznavajoč te iz komentarjev,je to gotovo jalovo delo.
        In prav, tvoj cinizem te oddaljuje od razumevanja razlage prav tega PSALMA 137(136),iz katerega si “nasilno” izpisal vrstico,ki ti je prav prišla.Položil si jo v “usta” Boga.Uporabil si laž,manipulacijo,grobo potvarjanje,pritlehnost…Edino “opravičilo” za tvoje ravnanje je neizobraženost,nekulturnost.Preprosto, ti si “ateistična klada”.
        In zdaj pričakuješ od mene razlago.Kako naj “ateistični kladi” razložim nekaj pesniško in versko tako lepega kot je Psalm?Ne zaradi tebe,ampak zaradi pisca,njegovega odnosa do Boga,njegove tožbe,prošnje,zahvale…k Bogu,tega preprosto ne morem narediti.
        Prav ta Psalm 137(136) je Spomin na sužnost in zvestoba Sionu.
        In jaz naj ti grem,ob tvojem posmehu,razlagati vsebino Psalma?Sem štor nisem pa retard.Poiskati si boš moral drugo žrtev za svoje ateistično izživljanje.
        Moj štorovski nasvet: drž se ti raje Kardeljevih zbranih del,morda vzameš v roke kaj Engelsovega(Marx bo na robu tvojih zmožnosti),in lahkotno Titova zbrana dela.

  2. Problem Slovencev številka ena!
    Slovenska mentaliteta je drugačna. Odidemo, ne da bi se poslovili, in se vrnemo, ne da bi rekli »dober dan«. Procesov ne ubesedimo. Da bi jih formalizirali v postopke in obrede, ni govora! Oddaljimo se, a če nas župnik s prižnice imenuje »oddaljeni«, smo užaljeni. Odgovarja nam »loviti v kalnem«. Smo mojstri za neizrekanje tega, kar zares mislimo. To je skupna mentaliteta laikov in klerikov, ne nazadnje, skupna mentaliteta državljanov in politikov. S to mentaliteto, ki jo je pred sto leti Cankar imenoval, saj vemo, kako, smo soustvarili zdajšnjo krizo Cerkve in države. Naj ima stoletno podlago, premagati jo je moč! Prvi korak »terapije« je preprost: »Glej v oči in povej! Povej, kaj čutiš in misliš.
    Glej sogovorniku v oči. ”

    Odlično p. Branko Cestnik. Res aktualen poziv za vse, verne in neverne!
    http://www.druzina.si/ICD/spletnastran.nsf/clanek/glej-v-oci-in-povej

  3. »Nekoliko velja vse do danes, da znotraj Cerkve na znamo voditi dialoga, to je problem slovenske družbe v celoti. Mi nimamo kulture dialoga! Imamo pa kulturo poslušnosti in agresivnega, čustvenega odzivanja.«
    Dr. Ivan J. Štuhec, profesor moralne teologije; REPORTER ŠT. 42; 21. Oktober 2013; stran 28

    »Kristjan v politiki se je tako dolžan ukvarjati z razvijanjem pravičnosti in neprestanim izpopolnjevanjem družbenega in gospodarskega sistema ter vseh podsistemov.
    To počne predvsem s pametjo in ne z vero.«
    Dr. Ivan J. Štuhec, DRUŽINA, 12.10.2008; Odgovornost Cerkve

  4. P. Branko Cestnik je prvi opozoril, da je Cerkev postala največja distributerka pornografije.
    »Prvi sem javno napisal, da je postala Cerkev največji distributer pornografije v Sloveniji. V Družini, mislim, da leta 2007.
    Podjetje T2 je takrat ponujalo največ pornografskih kanalov.
    Zame je bilo to povsem jasno znamenje, da je Boga zamenjal drug Bog – denar.
    Zato pravim, da so kršili prvo božjo zapoved. (!!!)
    Kasneje so se izgovarjali na holding, pa na zapletene lastniške povezave…
    Sami izgovori.!
    Cerkev v čem takem, kot je pornografija, pač ne sme sodelovati.
    P. Branko Cestnik, klarentinski pater, župnik na Frankolovem, koordinator zadnjega pastoralnega načrta v Cerkvi
    Dnevnik, 4. marca 2017
    https://www.dnevnik.si/1042764534/slovenija/branko-cestnik-ce-opustimo-gostoljubje-opustimo-temelje-svetega-pisma-

  5. RKC,ni samo hinavska.Je tudi ,lažniva,goljufiva,grabežljiva…,skratka najbolj pokvarjena institucija na svetu.V svoji pohlepnosti, bo požrla samo sebe.
    To zapisujem že dolgo,pa mi vztrajno brišete.

    • Pismen pa ravno nisi, kaj? Prepoznanje sporočila iz prebranega besedila ti očitno dela precejšnje težave. Preden komentiraš, preberi še enkrat. Tudi odlomke svetega pisma, ki jih navajaš.

      • Božo!
        Nikakršnih odlomkov svetega psma,tokrat nisem navajal.Kaj cerkvene maškare pravijo,pa me v bistvu niti ne zanima,osredotočil sem se na hinavščino in dodal še,lažnjivost,goljufivost,
        grabežljivost,pa še in še slabosti RKC,bi se dalo našteti.
        Če pa to piše v svetem pismu,naj se zamislijo tisti,ki to počnejo.

      • Božo,tovariš Dzi nu nje ja,gre četrtletno na “obnovo” v S.Korejo in ko pride nazaj z vso “novo energijo” in “nabit z novimi ateističnimi znanji”,je nezadržen.”Mlati” na vse strani kot “mlatilnica”.
        Ne poskušaj mu povedati svoje mnenje,ker ti bo vsiljeval svoje.On ne razume,kako imajo ljudje lahko svoja mnenja.Za njega obstaja samo eno MNENJE in tega morajo vsi ponavljati.Posebno,ko je govor o Cerkvi.V tem primeru “podivja”,meče ga s “tečajev”.
        Ne sekiraj se,po dveh mesecih se začne umirjati.Potem pa mora spet v S.Korejo.
        In “opet Jovo na novo”!

  6. Pedofilija seveda mora biti kaznovana tudi v Cerkvi, ne zdi pa se smotrno zgražanje da duhovniki pridigajo o morali, sami pa delajo tako in tako. Dolžnost vsakega duhovnika je, da pove da je sam tudi grešnik in da je morala, ki jo pridiga ideal.

  7. Ah, no ja ; komentatorji, preberite si kaj je dotični škof sploh rekel.
    Nevidni, ste popolnoma svoboden, da ne verujete. Ostanite pri svoji svobodi in pustite drugim njihovo izbiro. O sv. Pismu pa je bilo v stoletjih že toliko napisanega z vseh možnih strani, da boste zelo težko dodali kaj novega. Nihče, tudi vernik ne, ni dolžan verjeti napisanemu v Bibliji, sploh pa ne v stari zavezi. Nova zaveza je staro nadgradila.

    • “ste popolnoma svoboden, da ne verujete.”
      o.. hvala stari.. res sm ti hvalezen.. kako velikodušno.. če le ne bi mele religije take zgodovine kot jo imajo..

      friderik:
      O sv. Pismu pa je bilo v stoletjih že toliko napisanega z vseh možnih strani, da boste zelo težko dodali kaj novega
      Štorček:
      “Verniki imamo dovolj SVETIH KNJIG,ki jih je potrebno upoštevati.”

      dejte se že zment.. kaj velja kaj ne.. sej ste mel dost casa ane?

      Ta fora, ko se verniki trkajo na prsi.. kolk smo mi moralni, mamo predpise od samega bogeca… vse dokler ne pejstnes bizarnega citata ven iz svetega pisma.. pol se pa nazaj potegnejo, joj, sej ne velja.. pa kdo je mislu de velja, sploh ne…

      • citat od frederika bi moral bit “Nihče, tudi vernik ne, ni dolžan verjeti napisanemu v Bibliji”…
        eh..

    • pa še neki.. tud v novi zavezi se najdejo bedarije.. da ne bos mislu, kolk si se vn izvleku.. recimo.. Jesus, ta sine od najvecjega, najbolj moralnega, del boga samega, ni mel nobenga problema s suzenjstvom.. se mu niti sanjalo ni, da bi lahko to blo problematicno..

      in to ga definitivno diskvalificira… nikakor ne more bit tip bozji sinko, če kej takega ne zmore vedt.. ker bog je menda vsevedn.. ja?

      • Dragi nevidnež, domnevam da hočete povedati kako smo kristjani s tem svojim verovanjem zabiti, vi ki pa ne ste razdrli pandorino skrinjico prosvetljenstva. Bega me samo ena stvar, zakaj se z ljudmi, ki so po vašem mnenju zaostali tako radi ukvarjati, pa menda ja imate kakšno bolj pametno delo.

  8. Nevidni, svobodni ste, da ste v svojih komentarjih spoštljivi ali pa tudi ne.
    Zgodovina nas pesti vse, tako na kolektivni, kot tudi na osebni ravni. Budisti rečejo temu karma.
    Nič se ne bomo zmenili. Vera je osebna in ne kolektivna zadeva. Kakor kdo hoče ali kakor kdo noče. Za svoje odločitve vsak sam nosi odgovornost. Ni moja pristojnost, da bi vas sodil, pa tudi vaša ne, da bi se postavil za sodnika nad tako ali drugače vernimi.
    Ateisti imate tako v Slo. kot v Eu dvotretinjsko večino. Spoštujem vas . Bodite iskreni in dosledni v svojem prepričanju. Žalitvam se pa le izogibajte, saj ateizem ne pomeni, da lahko, kot muslimani vse druge zaničujete in žalite.
    Mimogrede, za vas nisem “stari”. Sem mlad in skrajno moderen.

    • “Nič se ne bomo zmenili.”
      ja .. vem.. in to je tista zalost.. ker mislite, da je vase mnenje enakovredno našemu.. in pol na vse nacine ignorirate dejstva..

      “Vera je osebna in ne kolektivna zadeva.”
      povejte to toninu, da ne bo v parlametu sral s svojim bogecom… ja.. in predvsem ne silit drzavo, da placuje karkoli vašemu kleru.. in smo zmenjeni…

      “Ateisti imate tako v Slo. kot v Eu dvotretinjsko večino.”
      v bistvu jo res imamo.. a vendar je uradna statistika drugacna… 75% je menda katočanov v sloveniji.. tko da bi bilo fajn, če bi vaš kler uposteval to pri svojih izjavah..

      ” Žalitvam se pa le izogibajte”
      vcas mogoce udari ven sarkazem.. je razlika od zalitev.. je pa tudi to izraz nemoci, ko vi trmoglavite do onemoglosti.. razum in dejstva nimajo vpliva na vaše mišljenje..

      ” Sem mlad in skrajno moderen.”
      skrajno modern? z religijo izpred 2K let? tezka bo..

  9. Štoru moram napisati,da veruje v nekaj,kar je znotraj votlo,ogrog pa nič ni.O njegovem bogu,tovarišu Janezu Janši,je pa lepo rekel pokojni dr. France Bučar,ki je,ko je videl kakšne zakone ( ZMAZKE ) ,pripravljajo janševiki,dejal,da se mu zdi,kot,da bi Kardelj vstal iz groba.

  10. Pa še to sem pozabil napisati štoru (slovenceljčku).Zapisalo se mu je,da če bi se njega vprašalo jaz ne bi bil Slovenec.
    K sreči,ga res nihče ne bo vprašal,ali mi dovoli,da sem Slovenec.
    LEPO JE BITI SLOVENEC,NI PA LAHKO.Tudi v tujini,kjer sem delal dvanajst let,sem to občutil.

    • Tovariš Dzi nu nje ja,kje sem napisal,če bi se mene vprašalo,bi ti ne bil Slovenec?Zaradi mene bodi kar hočeš,Korejec,Kitajec,Mongolec,Slovenec,Hrvat,Srb….meni … je vseeno!VSEENO! VELIKI SLOVENEC DZI NU NJE JA!
      Bo šlo?

  11. Ti si teslo Nevidni. Nisi znal razbrati iz stare zaveze, da pisatelj polaga te besede o raztreščenih otrocih v usta Edomcem in njihovim ženskam, ne pa Bogu. Tisti otroci pa so bili Judje v porušenem Jeruzalemu. Malo soli…

    • to je res.. pisatelj pod bozjim vodstvom pise, kaj bi bilo fajn, da bi se zgodilo.. ker vaše svete knjige so menda pisane pod nadzorom nevidnega.. ja?

      in vendar.. le kako je to mogoče.. kako to, da bogec nima nic proti, da bi nekdo postopal z otroki, kot piše v tem psalmu.. piše, da bo bogec nagradil te ljudi, ki bi postopali v taki maniri… ( “Blagor mu…” )..

      toliko o pameti in teslu…

    • Spomni se, GOSPOD, zoper sinove Edóma,
      dneva Jeruzalema,
      ko so govorili: »Porušite, porušite
      vse do temeljev v njem!«

      8 Hči babilonska, uničevalka,
      blagor mu, ki ti poplača
      tvoje dejanje, ki si nam ga storila!

      9 Blagor mu, ki zgrabi in trešči
      tvoje otročiče ob skalo!

      v bistvi ne.. ne polaga pisatelj te besede sinovom edomcev.. govori proti tem edomcem, ki so razbili jeruzalem, in zuga proti njim.. kaj bi bilo fajn in kaj bo nagrajeno,…

  12. Na žalost se spolne zlorabe dogajajo povsod: v športu, v izobraževanju, v filmski industriji, v družini, pa tudi v cerkvi. Najbolj se nas dotaknejo spolne zlorabe v cerkvi, saj človek od duhovnikov pričakuje nekaj več kot od navadnih smrtnikov, več morale, več poštenosti, več iskrenosti. Spolne zlorabe se ne bi smele dogajati. Največja napaka v cerkvi je, da je vse skupaj skrivala pod preprogo, navzven pa dajala videz neomadeževanosti. Zdaj cerkev odkritosrčno priznava svoje napake, zdi se, da prav vsak dan beremo o spolnih zlorabah v cerkvi, pa tudi o molitvah in prošnjah za odpuščanje. Že to je dober korak, žal pa vsem tistim, ki so bili tako grdo izrabljeni, to ne more kaj prida pomagati. Ljudje, ki so bili v mladosti kot otroci spolno zlorabljeni, imajo travme celo življenje.

  13. Štor ( slovenceljček ) ,jaz za tebe nisem in ne bom tovariš.Tvoja tovarišija je komunjara in zbrani okrog njega, Janez Janša.
    Vidim,da se je stari štor (slovenceljček ),vžgal.Verjetno je res bil v SEVERNI KOREJI s tovarišem Janezom Janšo.Ponavlja in mlati vsenaokrog, kot papiga,v skladu z navodili,kkumrovško-šolanega ,njegovega tovariša Janeza Janše.
    Res je grdo,da se je tovariš Janez Janša,ohladil do svojega mladostnega ( ZSMS-komsomolskega ) prijatelja,tovariša Igorja Bavčarja.

    • Dzu nu nje ja,Bog ne daj,s teboj tovariš nikoli!Ti si TOVARIŠ s svojimi ideološkimi somišljeniki.Okoli komunjar se ti vrtiš ne jaz.Jaz nisem bil niti blizu.Ti pa si gotovo bil.Janez Janša je za tebe genij.
      Štor je štor.Štor ni problem,ti si problem,ker hočeš biti vse in ne moreš biti večji od “muzzle”.
      Dzi nu nje ja(to je rdeča čeljust),točno to si in nič več.Vse dobi svoje ime in mesto!

      • Štor,jaz za razliko od tebe vem,kdo je,komunjara, tovariš Janez Janša,vem,že več kot štirideset let in v taki tovarišiji nisem NIKOLI hotel biti.
        Za tebe je tovariš Janez Janša bog,zato se vrtiš v plesu z njim.

  14. Dvojna morala vrhov RKC
    ONA, 22. november 2016

    Za vlogo moralne avtoritete je potrebna odgovornost. Slovensko RKC in politično desnico pa ne moti, da so cerkveni Zvonovi s svojimi posli naredili največjo bančno luknjo! Ni jih motilo in še ne moti, da je slovenska RKC razpečavala in prodajala pornografijo na T-2. Bilo je sicer legalno, a v nasprotju z njenim naukom, v nasprotju s tem, kar cerkev drugim zapoveduje. Pogubna dvojna morala.
    Poklicani v cerkvi so »skesano«, predvsem premeteno tiho! Nihče ni prevzel odgovornosti, nihče ni poklican na odgovornost, tudi noben politik, ne levi, ne desni.
    Škofje so zopet »ugledni«, celo primerni za učenje morale. Greha in pohlepa ni bilo, pravi vodstvo RKC: «Kriv je le »hudič, kler pa nič«? Občestvo je tudi tiho, za vse je kriv le komunizem?
    Dvojna merila, ki uničujejo vero, poštenje in pravičnost.
    Za politike oškodovanje in plenjenje lastnine ni bilo in še ni resen nacionalen problem. Mnogi so prizadeti. Dvojna merila ne prakticira samo RKC. To je tradicija desne in leve avtokratske elite, tudi naše tranzicije. Demokracija deluje slabo.
    Ljudje so razočarani. Samo narod plačuje »grehe«, a »elita« (še) ne. Privilegirane elite ščiti volilni sistem, saj volivci nimamo izbire, da izberemo, komu podelimo mandat za oblast. Posledica je negativna selekcija. Politiki so odtujeni, nimajo kontakta z volivci. Kako so obiskane poslanske pisarne? O posledicah volilnega sistema molčijo celo vplivni mediji »v službi ljudstva«! Vsi pa analizirajo hibe ameriške demokracije, ki deluje že 240 let.
    Na TV SLO sem gledal dokumentarec »Dekadenca«. Film govori o moralnem propadanju razvitega sveta. Važen naj bi bil samo moj »užitek«. Prikazan je bil problem pornografije, kot velikemu vzroku za propadanje družbe, predvsem družine. Odprto je bilo vprašanje, kako na primer dečki, ki gledajo pornografijo, lahko potem razvijejo ljubezen, spoštljiv odnos do partnerke žene, celo matere.
    Pri neizvolitvi je Hillary Clinton bremenila tudi afera njenega moža, seks z M. Lewinsky.
    Slovenijo močno bremeni dvoličnost in neodgovornost, nepotizem.
    RKC je zaradi dobička brez sramu razpečavala pornografijo, a je kljub temu naredila velik del bančne luknje! Moralni teolog dr. Ivan Štuhec pa je dejal: »Verniki so že marsikaj požrli, bodo pa še to!«
    Do kdaj še? Kdaj bo odgovornost vrednota v cerkvi in družbi?

    Franc Mihič

    • pač.. klasika dveh obrazov cerke.. en obraz hodi med vami verniki.. to so oni duhovniki v prvi vrsti.. ki so tudi sami verniki… drug obraz je pa katedralni kler.. ki ima vso oblast v cerkvi… razpologa z denarjem, ki ga duhovniki v prvi vrsti “poberejo” od ljudi..

      in pol ne vam vernikom in ne tem duhovnikom v prvi vrsti ni jasno, kako je to mogoce… in edina razlaga je, da katedralni kler razume šalo.. in ne verjame v boga.. in ve, da prodaja pravljico..

      in zato je RKC tako fascinantna organizacija.. biser od nategovanja..

    • Franc Mihič,vi ste novembra 2016 v Oni objavili tekst,ki ste ga 5.9.2018 “prilepili” med komentarje pod naslovom članka Dubrovniški škof iskreno:..v Katoliški cerkvi smo postali sinonim za hinavščino.
      Vi ste zaznali,da je vaš tekst odličen prikaz hinavščine v Katoliški cerkvi na Slovenskem in ste ga objavili.V njem ste “obračunali” z vrhovi RKC v Sloveniji.Zraven ste dodali še “aktualno” politiko.
      Zdi se mi,da niste “obračunali” samo z vrhovi RKC,ampak tudi s samim seboj.Objavili ste trditve,ki ne “pijejo vodo”.Danes imamo že nove resnice o “aferi” Zvonovi in tudi podatke.Ni vse tako črno-belo.Zvonovi so bančna luknja tudi po volji državnih bank.Nobene potrebe ni bilo,da gresta Zvonova v stečaj.Celo več,zato, ker sta šla v stečaj je nastala luknja.Če ne bi šla,bi danes imeli povsem drugačno,pozitivno situacijo.”Nekomu” je bilo v interesu,da se prav to zgodi.Po vsej sili so hoteli obračunati z RKC na Slovenskem.Ni jim uspelo,ker je Cerkev,kljub vsemu enotna.Vaš “poiskus” ni dobronameren niti fair do nas vernikov.Na vsak način hočete očrniti kler,vrh Nadškofije v Mariboru in nato celo Cerkev na Slovenskem.Tudi vi niste daleč od hinavščine.
      Problem T2 in pornografije je moralni problem,ki ga upravičeno kritizirate.Vendar se bojim,da niti vi niti jaz ne poznava dovolj podrobnosti za “sojenje”.
      Sicer,tudi pišete,da ni nihče prevzel odgovornosti.Kolikor vem,nimate prav.Odgovornost je bila in bilo je opravičilo in kesanje.To vaše navajanje izjave dr.Ivana Štuheca,ne da bi zapisali tudi druge izjave,je vaš “moralni” problem.Kaže na vašo hinavščino,drugih besed ne bom uporabil,bi jih pa lahko.
      Pravite tudi,da se ni nihče oglašal.To ni res.Res pa je,da se ta oglašanja niso dajala na “veliki zvon”,kot vaše.Ne drži,da je vse tiho bilo.V tem času je bilo mnogo narejenega in še bo.Ves denar bo vrnjen bankam.Nič ne bodo izgubile,še več…Drugi,ljudje,ki s(m)o vlagali “certifikate” in nato delnice,so se znašli v različnih položajih.Res je,bile so izgube in to je škoda.Škoda je večja,zaradi zaupanja,ki so ga imeli vlagatelji.In prav na ta moment niso bili pozorni v Nadškofiji Maribor,ko so razmišljali o ekonomski neodvisnosti Nadškofije.Mislili so,da so se, s samostojno Slovenijo, spremenile razmere,odnosi,razmišljanja in celo svetovni nazor.Zgodilo se je celo obratno.Slovenija je postala pod “kožo” še bolj socialistična.Tajkunsko socialistična.Poleg tega so se jim “prilepili” zelo “sposobni” menedžerji,ki so “opravili” svoj del posla.Sicer pa,g.Mihič,niso šli vsi Zvonovi v stečaj…nekaj “denarja” so ljudje dobili.Da ne bi preveč zavajali.
      Naivnost vrha Nadškofije Maribor je botrovala temu škandalu,ki je očitno skrbno načrtovan.Vi meni lahko očitate “teorijo zarote”,ne morete pa pravim ekonomistom očitat,da ne vedo,kaj se je v resnici zgodilo.
      Kar naenkrat v svojem pisanju preidete na slovensko politiko…kot,da želite “uravnotežit” vaš oster,nekorekten odnos do Cerkve,in poveste,da v slovenski politiki tudi ni vse v najlepšem redu.Spravite se na volilni sistem,ki po vaše onemogoča izvolitev pravih ljudi.Nič ne poveste kakšno imamo volilno telo.Nič o tem,kdo je proti spremembi volilnega sistema.In končno poveste,da so vsi enaki desni in levi.”Briljantno!”
      Pika na i je vaš opis dokumentarca,ki ste ga gledali na RTV SLO o moralnem propadanju razvitega sveta.
      Na koncu, ne morete končati,ne da nebi “ošvrknili” RKC in dr.Ivana Štuheca.
      Na žalost,vaš tekst iz leta 2016 “pripet” septembra 2018 na portalu Domovine med komentarji,je tudi vaša hinavščina.Vi svoje hinavščine ne vidite,očitate pa jo RKC.
      Ubogi g.Franc Mihič.Res se mi smilite.

      • Nemoralno moraliziranje
        REPORTER, 23. december 2017

        Boris Pogačar, član Društva SRP, v svojem pismu, Dnevnik, 9. decembra, piše: «Pred kratkim nas je dr. Ivan Janez Štuhec presenetil z naslednjo izjavo v časopisu Večer: »Cerkveno vodstvo se je umaknilo iz prvih vrst, iz javnega družbenega življenja. S slabo vestjo, pod hipoteko dogodkov, pod geslom Bolje, da smo tiho…« Dr. Štuhec, moralni teolog, pedagog, po tolikih letih še pravi: »Rad bi videl več samozavesti in bila bi tudi v tem, da bi enkrat v Cerkvi dobili na mizo črno na belem, kaj se je dogajalo, kdo je za kaj odgovoren.« Tudi on je šele sedaj nezadovoljen z epilogom cerkvene mariborske finančne in moralne polomije. Ni mu jasno, kdo je za kaj odgovoren. Meni tudi ne. Drugi kleriki, teološka fakulteta, katoliško občestvo pa je še naprej tiho o tem polomu. A ni to dvojna morala? Kje je tu odgovornost za ogromen finančni, zlasti moralni polom. Ob tem se mnogi »pravoverni« zgroženi nad nizko moralo v družbi, ko državljan goljufa državo, država pa njega. Kaj pa je počela cerkvena ekonomija pod vodstvom škofov? Razpečavali in prodajali so pornografijo, po cerkvenem nauku greh, ter nudili odpustke. Kot za časa Lutra in našega Trubarja. Tudi jaz se strinjam, g. dr. Štuhec, da je vaše stališče visoko moralno, ni pa moralno, da se oglašate zdaj. Mar niste tudi vi v samem vrhu slovenske Cerkve in ste imeli možnost vplivati na tokove znotraj nje? Nastopate na številnih tribunah in medijih, a niste imeli časa pravočasno oglasiti zoper početje Cerkve »prodaje greha in odpustkov«? Res je, vaši kolegi so povsem tiho, kot da ni te cerkvene zgodbe, kar je zelo nemoralno in neodgovorno. P. Branko Cestnik je že 8. Julija 2007 napisal v članku “Ali lahko kristjan voli levico?”, berem v DRUŽINI: »Pozor! Hudič je mojster pretvarjanja. Ravno tam ga ni, kjer ga najprej vidimo. Medtem ko se strastno ukvarjamo z »rdečo« nevarnostjo se nam je zgodilo, da smo danes po logiki »normalnega« kapitalizma in v »skromnem« prizadevanju ustvariti nekaj več denarčkov za dobre namene preko »cerkvenega« podjetja T-2 eden največjih raznašalcev pornografije na Slovenskem. Bíli smo silne bitke proti brezbožni levici, v zaledju pa klecnili na kolena desničarskim bogovom kapitala. Ne dražgoški mitingi, pornografija in zaslužek za vsako ceno je tisto, kar danes pogublja duše!« Objavo je tedaj odobril odgovorni urednik, msgr. mag. Franci Petrič. Tudi o programskem svetu, odgovornem za pornografijo v program na cerkveni T-2, še nikoli ni ene besede. V nadzornem svetu ZVONOV sta bila duhovnika kanonik Mirko Kraševec in prelat dr. Janez Gril. »Brez T-2 bi danes Zvonova veselo zvonila«, je v pogovoru za tednik REPORTER pojasnil metropolit dr. Anton Stres. V istem REPORTERJU je tudi informacija o pornografiji na T2. Metropolit torej javno pove, da brez velikega vlaganja cerkve v medijsko podjetje T2, ki je legalno razpečavalo tudi pornografijo, bi »cerkveni zvonovi« še danes veselo zvonili! P. Cestnik pravi: »Poraženi niso samo trije ali štirje odgovorni, temveč množica varčevalcev in preprostih ljudi, ki so cerkvenim ekonomom zaupali svoje certifikate in prihranke. Širše gledano je poražen vsak kristjan, ki preprosto verjame evangeliju, poskuša živeti po njem in se običajno rad šteje med pripadnike Cerkve. Skoraj bi doživel olajšanje, češ, to se pač dogaja in zgodilo se je tudi Cerkvi. Češ, nihče ni osebno obogatel. Vendar je mariborska zgodba teološko paradigmatična tranzicijska zgodba. Kajti če je bilo v imenu Božjega kraljestva dovoljeno vse to, potem ni čudno, da je v imenu zemeljskega kraljestva dovoljeno še več.« P. Branko Cestnik, klarentinski pater, koordinator zadnjega pastoralnega načrta v Cerkvi je jasen: »Zame je bilo to povsem jasno znamenje, da je Boga zamenjal drug Bog – denar. Zato pravim, da so kršili prvo božjo zapoved. (!!!) Kasneje so se izgovarjali na holding, pa na zapletene lastniške povezave… Sami izgovori! » Dr. Štuhec je imel prav, ko je izjavil: » Verniki so že marsikaj požrli, bodo pa še to!« Kdo jih vzgaja? Družba rabi moralo, a ne dvojne morale.
        Franc Mihič,

  15. Kdo se komu smili? Saj sploh ni potrebno.
    PORNOGRAFIJA »NAD« DRŽAVO ?

    Civilizirani svet šteje pornografijo za ekscesno dejanje, jo strogo omejuje oziroma prepoveduje, kadar gre za prikazovanje mladoletnim osebam. 187. člen slovenskega kazenskega zakonika pravi: «Kdor osebi mlajši od štirinajst let ….prikaže, …., ali kako drugače omogoči, da so ji dostopni spisi slike, avdiovizualni ali drugi predmeti pornografske vsebine ali ji prikaže pornografsko predstavo, se kaznuje z denarno kaznijo ali zaporom do enega leta…«. Vsako predvajanje pornografije na domačem televizorju je dostopno osebi mlajši od štirinajst let in je torej kaznivo dejanje, ki ga mora po uradni dolžnosti preganjati policija enako kot nasilje, rop ali poneverbo. 84. člen Zakona o medijih pravi: »Televizijski programi ne smejo predvajati prizorov neupravičenega oziroma pretiranega nasilja, pornografije ali drugih oddaj, ki bi škodovale duševnemu, moralnemu ali telesnemu razvoju otrok in mladoletnikov. « 129. člen Zakona o medijih pa dodaja: »Z denarno kaznijo najmanj 2,500.000 tolarjev se kaznuje za prekršek izdajatelj-pravna oseba, če prek televizijskega programa predvaja prizore neupravičenega oziroma pretiranega nasilja, pornografije ali drugih oddaj, ki bi lahko škodovale duševnemu, moralnemu ali telesnemu razvoju otrok in mladoletnikov…«
    Predvajanje pornografije je torej prepovedano in kaznivo. Številni slovenski kabelski operaterji in nekatere TV hiše pa že vrsto let nekaznovano predvajajo pornografijo, najpogosteje italijanski SCT program z zelo perverzno, nasilno in ostudno vsebino. Pornografija je dostopna vsakomur, predvaja se brezplačno in brez kodiranja, razen redkih izjem. To je v popolnem nasprotju s prakso v tradicionalnih demokracijah. Predvajanje se tam omejuje in kodira ter drago prodaja samo odraslim osebam, ali bolje rečeno getoizira in se je ne »vsiljuje« mladoletnikom in drugim gledalcem. Pri nas pa socialna in represivna država posreduje šele, ko pride do nepopravljivih posledic, kot so, odvisnost od drog, nasilje, posilstva, nezaželjena nosečnost… Da o hepatitisu-B in AIDS-u ne govorimo. Neodgovorno je, da odgovorni politiki in uradniki ne ščitijo mladoletnikov in ne vztrajajo na izvajanju zakonov oz. prepovedi in sankcijah. »Javni pornografiji« zaenkrat javno ne oporekajo niti »poklicani, niti oklicani« varuhi mladoletnih in šibkih v naši družbi (starši, pedagogi in socialni delavci ter njihova združenja). Tudi ti imajo pravico in dolžnost, da od oblasti in politikov zahtevajo izvajanje veljavnih zakonov in sankcij. Vse to pa se dogaja v Sloveniji, kjer smo se prebivalci ob zadnjem popisu v 70%-kih izrekli za katoličane.
    Tudi ribniški lokalni TV program R-Kanal že vrsto let kljub javnim protestom predvaja SCT pornografski program. Zato smo štirje občani lani novembra prijavili policiji R-Kanal zaradi storitve kaznivega dejanja po 187. členu kazenskega zakonika. Nato je bila podana še prijava kršitve 84.člena Zakona o medijih na Ministrstvo za kulturo. Kmalu zatem pa smo lahko v tisku brali: » …Ko je skupina Ribničanov ovadila kabelskega operaterja, je policija odstopila od pregona,…, Kabelski operaterji nimajo nobenih zakonskih prepovedi za predvajanje pornografije.,…, Do morebitne parlamentarne razprave tolmačenje (zakonov!) še vedno ostane v pristojnosti lokalnih televizijcev…, Razlaga Ministrstva za kulturo ni zavezujoča…«
    »Odgovorni« uradniki in politiki so očitno prepustili oblast lokalnim televizijcem, kar ni več demokracija, temveč anarhija.

    Marija Mihič, prof. pedagogike
    Franc Mihič, univ. dipl. inž.
    Ribnica, 10.01.2002
    Objava: Dolenjski list

  16. PORNOGRAFIJA ŠKODUJE, MLADOLETNIM, DRUŽINI IN DRUŽBI
    Kakšen je odnos slovenske RKC do tega v slovenski družbi?
    Starši in ne samo šola vzgajajo otroke, pri tem jim je dolžna pomagati država, tudi s tem, da z zakonom zakodira dostopnost do pornografije vsaj na domačem televizorji.
    Cerkev naj bi to podpirala, a žal ni. Pri spremembi medijskega zakona, ki je po sprejeti spremembi predpisal obvezno kodiranje pornografskih programov na domačem TV zaradi zaščite mladoletnih, ni sodelovala.
    Iniciativa za spremembo zakona o medijih je slonela na družini oz. na naju, zakoncih Mariji in Francu Mihič. Glavnino zelo intenzivnega dela, da je Inšpektor za medije na osnovi naše prijave z odločbo prepovedal pornografske programe na domačem TV in da je DZ RS sprejel to spremembo, sva opravila zakonca Mihič. Pri tem sva doživela veliko javnega nasprotovanja, omaloževanja in groženj. pri čemer sem jaz ta prizadevanja še posebej zelo »drago plačal«. Ribniški župnik in dekan pa je na POP TV, v oddaji na to temo, slovenski javnosti povedal: »Zakonca Mihič po svoje razlagata sveto pismo
    Lokalni operater ribniški R- Kanal, ki je prvi prejel odločbo Inšpektorja za medije, pa je to izjavo ponovno predvajal lokalni skupnosti. Protestirala sva, a nihče naju ni podprl. Vse do danes nisva od slovenske RKC prejela pojasnila, ki sem ga večkrat zaprosil, celo javno v časopisu, to je, s čim sva pri tem delu po svoje razlagala sveto pismo. Kdaj bova dobila pojasnilo?
    Potem pa je slovenska cerkev kupila še T-2 in vanjo ogromno vlagala, čeprav je vedela, da ta prodaja in razpečava najtrše sicer kodirane pornografske programe. T- 2 je ves čas cerkvenega lastništva prodajala pornografijo. Cerkev kot lastnik podjetja, ki ima obvezen programski svet, ni poskrbela da njeno podjetje preneha prodajati velik greh in je prevladal interes cerkve, da se ohrani vloženi kapital, ter ni prodala podjetje T-2 ,kot je to dalj časa obljubljala, tudi metropolit dr. Anton Stres.
    Nihče v slovenski cerkvi ni spoznal svoje napake in odgovornost za prodajo greha in ni sam odstopil, da bi tako vsaj s tem pokazal, da sedaj ve, kaj je prav in kaj greh.
    Vsi ki so odstopili, so bili k odstopu pozvani. Sedaj pa so zopet ugledni in vzorni učitelji resnice in morale, predavajo o etiki na uglednih cerkvenih šolah. Teološki fakulteti sta vzorno tudi tiho.
    Mar je to vzor za odgovornost, ki je manjka v Sloveniji kot »Sahari vode«?
    RKC pa še naprej v KATEKIZMU uči in veleva: “Pornografija je velik greh. Civilne oblasti so dolžne preprečiti proizvodnjo in razpečevanje pornografskih materialov.«
    Mar je komentar potreben?

  17. Prvi sem javno napisal, da je postala Cerkev največji distributer pornografije v Sloveniji. V Družini, mislim, da leta 2007. Podjetje T2 je takrat ponujalo največ pornografskih kanalov. Zame je bilo to povsem jasno znamenje, da je Boga zamenjal drug Bog – denar. Zato pravim, da so kršili prvo božjo zapoved. Kasneje so se izgovarjali na holding, pa na zapletene lastniške povezave… Sami izgovori. Cerkev v čem takem, kot je pornografija, pač ne sme sodelovati.

    Branko Cestnik je bil eden prvih, če ne kar prvi duhovnik, ki je javno kritiziral početje klerikov v Mariboru. V intervjuju za Dnevnik je spregovoril tudi o tem …

    • G.Franc Mihič,prebral sem vse,kar ste objavili med komentarji.Če vas prav razumem,bi vi hoteli osebna opravičila vrha klera Nadškofije Maribor,posebno opravičilo dr.Štuheca?In verjetno še posebno vrsto “lustracije”?Zdi se mi,koliko zaznavam nasprotovanje zoper dr.Štuheca,tudi njegovo “eliminacijo” iz družbe in Cerkve?
      Prepričan sem,da odlično poznate Sv.Pismo,Katekizem katoliške Cerkve,Kompendij Katekizma katoliške Cerkve…
      Kje je ostalo vaše usmiljenje,sočutje,vera,upanje,ljubezen…?
      Če ste res bili prvi,ki je opozarjal na napake v Nadškofiji Maribor,vam čestitam,ker ste tako čuječi,skrbni,pozorni.
      Zna biti,ko ste opazili grešne odklone Nadškofije Maribor,da ste opozorili preko Župnije Ribnica Nadškofijo Maribor in ker ni bilo reakcije,ste šli v javnost?
      Nisem za hinavščino,nisem za dvoličnost,nisem za licemerje,nisem za farizejstvo….
      Res pa je tudi: NIKOLI NE RECI NIKOLI!

Komentiraj