Embed from Getty Images
Vse več napadov na kristjane, na cerkve, na Cerkev … Ne vem, če kristjani v odgovor ljubimo svoje sovražnike, a vsaj deluje, kot bi stalno nastavljali še drugo lice, puščali vzeti več kot nam jemlje in hodili dlje kot želi kdo z nami iti. (Lk 6,29).
Pred velikim tednom se je s piedestala slave nad “neumne” in Bogu pokorne ženske, ki se odločajo za otroke, najprej postavil popotnik Zvone Šeruga, ki je Cerkvi pripisal krivdo za vso svetovno revščino. Niste vedeli, da je prosto po svetovnem popotniku za največ mučenja, nečloveškega trpljenja, smrti in revščino kriva Katoliška cerkev, ki »prepoveduje ubogim Indijankam, podhranjenim afriškim ženskam, filipinskim šolarkam, gorenjskim kmeticam … uporabljati kondome, zaščito, družinsko planiranje« in bi morala zato zaradi zločinov proti človeštvu že zdavnaj prednostno pred haaško sodišče? In to predvsem zato, ker se Šeruga kot piz** počuti vsakič, ko je sit pred revežem, ki ga prosi za pomoč.
Minilo je le nekaj dni, da je nova kost v usta padla tem, ki so se še malo prej zgražali nad ihanskim župnikom, ki je ljudem, ki v cerkev zaidejo enkrat letno – na veliko noč, priporočal, naj za njene potrebe darujejo 50 evrov. Zagorela je Notre Dame in zopet so se našli ti, ki so se zgražali nad milijoni, ki so jih takoj začeli zbirati za obnovo tega, kar je svet imenoval svetovni zaklad, kulturna dediščina največje vrednosti, biser itd. Veliko noč so nato zaznamovali sicer malo bolj oddaljeni, a vendar mnogi napadi na kristjane, med katerimi so najbolj odmevali teroristični napadi na Šrilanki.
Smili se mi človek, ki se dobrega in plemenitega počuti sekundo ali dve, ko utegne nekomu pomagati, ves preostali čas pa otopel za vso bedo sveta krivi Katoliško Cerkev.
Kamen, ki je priletel od “vojnega dobičkarja”
Res tudi Cerkev, oziroma ljudje, ki naj bi ji služili, ni imuna na greh; pohlep, laži, farizejstvo … in je ob precej poraznem PR-u tudi sama kriva za slabo javno podobo. A hkrati je ljudi danes vedno znova treba spomniti, jim povedati, pokazati, da gre za eno redkih inštitucij, ki ljudi izobražuje o zdravem naravnem načrtovanju družine, da je Cerkev med največjimi reševalci svetovne lakote in revščine, predvsem ker ljudem vrača dostojanstvo tako, da jih učiš loviti ribe, namesto, da jih dela odvisne od tuje pomoči. Cerkev na tem področju naredi levji delež, začenši že s tem, kar naredijo slovenski misijonarji.
Najmanj brezobzirno je trditi, da so ljudje revni »ker so jih misijonarji že pred stoletji z mečem in križem predelali v božje ovce«, kot trdi Šeruga. A ta bojda svetski pogled ne seže niti do zavedanja, da se ima tudi sam predvsem Cerkvi zahvaliti za izobrazbo, človekove pravice in svoboščine, pa da vse države z največjo kakovostjo življenja za največje število ljudi slonijo na krščanskih koreninah. Morda bi bil brez Cerkve v ohranjenem socializmu tipa Venezuela tudi sam med temi, ki prosijo za hrano, beračijo za osnovno šolo in bolehajo brez oskrbe.
Kar tako zanemariti korupcijo ki se dogaja po svetu, izčrpavanje s strani korporacij, lastnih vlad in velesil vendar kaže na precejšnjo omejenost. Še posebej če si kamen drzne zalučati nekdo, ki ga ljudje z veliko začetnico, sopotniki s polno kredibilnostjo, označujejo za “človeka korporacij” in “vojnega dobičkarja”, kot je Šerugo pred leti na javni televiziji opisal humanitarec Tomo Križnar.
Smili se mi človek, ki se dobrega in plemenitega počuti sekundo ali dve, ko utegne nekomu pomagati, ves preostali čas pa otopel za vso bedo sveta krivi Katoliško Cerkev. In potuje po svetu, ker lahko, ter se v trenutku slabe vesti dviga nad pohabljene, otroke, reveže, lačne nosečnice in predvsem ženske, ki se odločajo za otroke.
Človek pač ne more biti razgledan, inteligenten in razmišljujoč – pa še kristjan, me vedno znova prepričujejo znanci.
Pa saj gre “le” za kristjane … ali kako?
A če nadutost nekega potentnega starca, ki še zdaleč ni edini, ki svoje sovraštvo širi prek Facebooka, pustimo ob strani, potem ne moremo spregledati, da sovraštvo do kristjanov – a seveda ne le do kristjanov – postaja nekaj običajnega. Še huje, nihče zares ne ve, kako proti njemu ukrepati, ko pa je tolči čez kristjane že kar nekako liberalno. Človek pač ne more biti razgledan, inteligenten in razmišljujoč – pa še kristjan, me vedno znova prepričujejo znanci.
»Poleg brutalnih napadov na kristjane in krščanske stavbe, spomenike in pokopališča, smo videli tudi krščansko vodena podjetja, ki so finančno uničena, kristjane, ki so prisiljeni izbirati med svojimi moralnimi vrednotami in svojim poklicem, krščanske študentske skupine, ki so utišane na kampusih in pretirano vladno vmešavanje v pravice staršev. Temeljne pravice do svobode veroizpovedi, vesti in izražanja so brez pomena, če jih ne morejo svobodno izražati vsi Evropejci,« je ob izidu zadnjega poročila Observatorija za nestrpnost in diskriminacijo do kristjanov v Evropi poudarila njegova izvršna direktorica Ellen Fantini.
In ta sistemska toleranca do diskriminacije in nasilja nad kristjani v Evropi je tudi tisto, kar maje temelje demokracije. Prištejte še odkrito proti kristjanom usmerjen islamski terorizem, ki je tudi v Evropi še močna grožnja in se vprašajte, kakšno družbo si želite in kaj boste zanjo storili.
‘Easter worshippers’ su, naravno, kršćani, ali progresivna elita nastoji zaobići to ime kad god može. Jer kršćani su loši i nazadni pa ne mogu biti nevine žrtve. pic.twitter.com/h7AVIpE05a
— Mate Mijić 🇭🇷 (@mijicmate) April 22, 2019
Samo Šerugovo ženo poglejte, kje je v službi in kaj pisari, pa je vse jasno …
Matej 12,37.
Še njihov Tito je pred smrtjo klical “popa” na pomoč.
zvone je zadel žebljico na glavico. nimaš mu kaj oporekati, draga moja. btw, koliko otrok imaš ti?
Zvone je samo povzel traparije, ko jih ljudje slišijo o cerkvi iz medijev in s tem poskušal potrditi neko splošno razširjeno blodnjo. Je laž, če jo podkrepiš z drugo lažjo, resnica?
11 kristjanov umre vsak dan zaradi svojega verskega prepričanja
2625 kristjanov je bilo letos pridržanih ali zaprtih brez sodnega procesa
1266 cerkva ali drugih krščanskih verskih objektov je bilo napadenih v letu 2018
In vendar zahodni politiki o tem ne želijo govoriti
Krščanstvo je nedvomno vera, ki usmerja ljudi k pozitivnemu ravnanju in načinu življenja. Če bi se vsi kristjani držali deset božjih zapovedi, ne bi potrebovali nobenih drugih zakonov. Res pa je, da ima krščanstvo svojo institucijo cerkev, ki pa ima dve strani, kot kovanec. Ena stran je zelo pozitivna in je v svetu zaslužna za zelo veliko dobrih dejanj, druga stran pa je negativna, saj skozi zgodovino vemo koliko gorja je povzročila tudi po vsem svetu, pa tudi danes ni vzor dobrega. Vendar za to ni kriva krščanska vera. Za to so krivi posamezniki, ki so to vero izkoriščali za svoje pohlepne in podle namene. Prvotno krščanstvo ni poznalo duhovnikov, bogastva in razkošnih cerkva. Bili so le duhovni voditelji, ki so med ljudmi širili krščansko vero v ideji dobrih dejanj in medčloveških odnosih. Hitro pa so se našli posamezniki, ki so to začeli izkoriščati v svojo korist. Ne smemo obsojati vere, obsojati moramo ljudi, ki so jo oskrunili. Nihče me ne bo prepričal, da je človek ki laže, krade, izkorišča druge, posiljuje in je pedofil ali celo ubija, pravi kristjan, pa čeprav je duhovnik.
“Če bi se vsi kristjani držali deset božjih zapovedi, ne bi potrebovali nobenih drugih zakonov.”
pol bi bilo suženjstvo zakonito.. res je zanimivo, da najbolj presvetli niso imeli nobenega problema s suženjstvom..
“ki pa ima dve strani, kot kovanec.”
res je.. mali duhovniki ne dojamejo, da delajo za mafijo.. če hoče mali duhovnik napredovat, mora dojet kje je, predvsem pa mora dojet, da prodaja pravljice ljudem..
in samo taka struktura RKC cerkve sproducira vse te zadeve, ki jih vidimo.. top managerji (kardinali) vejo, da prodajajo pravljice in da je vse skup samo in edino biznis..
Nevidni, veliki BRIHTNEŽ, povej mi katera božja Zapoved uzakoni suženjstvo? Daj pove mi in me prosveti. Buksel!!!!!
Ubogi, pa vendar: “Blagor ubogim na duhu, kajti njih je nebeško kraljestvo!”
pepinko.. dej mal preber citat, ki ga je bodeča neza napisala.. pol pa preber ka sm jst napisal..
a si funkcionalno pismen al nisi?
kar se pa suženjstva tiče..
pa si preber v svetem pismu marsikaj, ko odobrava suženjstvo..
https://www.bibleodyssey.org/en/passages/related-articles/slavery-in-the-new-testament
@nevidni. to, kar si poslal je nek povzetek in MNENJE nekoga O Svetem pismu. Jaz od tebe hočem, da mi točno poveš, kje Jezus reče, da podpira suženjstvo. citat iz svetega pisma, prosim. glede na to, da si ekspert o krščanstvu in svetem pismu, to ne bo problem .
ooo… mnenje nekoga.. ja.. z citati.. če ne mores prebrat, ne bos nikol vidu..
jezus podpira suzenjstvo s tem, da ga velikokrat omenja in nikoli ne opazi, da je to nenormalno stanje…
pogugli.. sej znas ane?
@nevidni, se mi je zdelo, da spet nimaš nič in da polagaš besede v usta Jezusu.
dajmo, na dan s citati, kje Jezus podpira suženjstvo.
zakaj bi guglali? samo konkretni primer iz svetega pisma velja. in če mi ga ne daš, vem, da se spet lažeš. in najbolj smešno od vsega je, da niti enkrat nisi prebral svetega pisma, tukaj pa blefiraš, kako zadevo obvladaš in točno veš, kaj je Jezus mislil.
Nastaviti drugo lice bi bilo napačno, ker bi muslimani to dojeli kot znak šibkosti.
Potrebno jih je povedati na način, ki ga bodo razumeli. Eno muslimansko državo se zbombardira, pa bodo videli, da se ni za igrat.
Jezus je rekel: “Kdor za meč prime, bo z mečem pokončan”.
Moje mnenje: zgledi vlečejo. Treba se je odločiti za življenje po Jezusovem nauku, poglobiti vero. Brez velikih besed in predvsem brez prerekanja s škodoželjnimi razpravljavci. Pregovor pravi: “Ne prepiraj se z norcem, navzoči ne bodo opazili razlike.”
Saj so že poskusili ustavit muslimane tako, da so jih zbombardirali, se spomnite Zalivske vojne, pa Afganistana, pa Iraka? In kaj ima Evropa od tega? Še več terorizma in morje migrantov, ki bi rado zbežalo iz zbombardiranih držav.
Še kot otrok sem gledala na nauk: “Če te kdo udari po levem licu, nastavimu še desno”, negativno. Nekoč sem to nekemu župniku tudi povedala, da se mi ta nauk ne zdi moder. Pa mi je odgovoril: “Ja veste, to je bolj prispodoba. da ne bi mi dobesedno udarili s pestmi v nasprotnika. Tu je mišljeno, da se pokončno vzravnamo in ga samo vprašamo, kako, da si to upa. Vsekakor mora tudi Kristjan pokazati svojo pokončnost in nasprotnika premagati z modro besedo”.
Toda MODRA beseda sedaj že nekako izginja, oziroma, je nihće več ne upošteva. Ko modrost usahne, pride na vrh gospodovalna agresija.
In Islamisti imajo VGRAJENO gospodovalnost in se drugim nočejo prilagajati. Oziroma, hočejo, jih na vsak način podjarmiti.
Žalostno je, da MODROST in prevdarnost izginja tudi v EU. USTAJNIKI so proti vsem zakonom….
Nevidni – 9,18
Suženstvo je bilo veliko prej, kot KRŠČANSTVO.
Krščanska vera suženstva ne podpira. Krščanska cerkev uči o PRAVIČNOSTI.
Nauk o odnosu GOSPODAR in SLUŽABNIK, pa uči, naj bo gospodar pravičen (po ukazu in plačilu)=, ter naj bo služabnik zvest in pošten. Če oba živita bo KRŠČANSKEM nauku, ne bo izkoriščanja in ne kraje.
Če bi Evropa delovala po KRŠČANSKIH načelih se ne bi sesuvala na gospodarskem in ne na moralnem področju.
“Krščanska vera suženstva ne podpira.”
mal preber sveto pismo.. jezus sam reče, da naj bodo sužnji podlozni svojim gospodarjem.. tip ne ve, da je nekaj narobe s sužnjelastništvom.. tko da.. taka so dejstva.. vse piše v vaši sveti knjigi..
no, pa daj citiraj odstavek, kjer Jezus reče, da podpira suženjstvo.
ka ti gugl ne dela al kaj?
https://www.bibleodyssey.org/en/passages/related-articles/slavery-in-the-new-testament
najboljsi je oni peter 2:18..
Suženjstvo je v Evropi odpravilo krscanstvo, že pred mnogimi stoletji. Afrika ga ima še danes,
Tudi v ZDA so suženjstvo odpravili kristjani.
res ni razloga zakaj.. vas bogec, ki je najbolj moralno bitje v celotnem vesolju, ne vid nobenga problema s tem.. le zakaj vi verniki mislite, da je fajn, de greste v nasprotni smeri, kot vaš bogec..
@nevidni, ti pišeš “najboljsi je oni peter 2:18”.
že to vse pove. Peter je Peter, Jezus je pa Jezus, kaj ti ni jasno ?
Ti itak ne verjameš, da se je Jezus prikazal Petru, ker po tvoje ni od mrtvih vstal in ker verjameš samo v Jezusa kot človeka , veljajo samo evangeliji in tisto, kar je Jezus rekel pred smrtjo na križu.
In vse, kar je Jezus rekel, je v 4 evangelijih (ker vem, da niti enkrat nisi prebral svetega pisma in niti tega ne veš).
Zelo dobro napisan članek, pohvalno…
Odlično povedano.
Dodal bi še vsem tistim še preostalim “šerugom”, da svet ni tako preprost. Tudi Hitler je misli, da so Židje edini problem “nesreče” nemškega naroda in znano je, kako je reševal ta “problem”. Tudi Sovjeti so mislili, da so kulaki in buržuji edini problem in ko bodo uničeni, bo zavladala pravičnost in blagostanje. Tudi Pol Pot je mislil, da so intelektualci edni problem Kambodže in vse pobil. Tudi v Sloveniji bi se našlo, stranke in skupine, ki mislijo, da so ex komunisti edini problem in, ko bo ta rešen, bo zavladala demokracija in podobne blagodati civilizacije.
Tudi Južna Afrika je mislila, da je edini problem, da črnska večina ni na oblasti in so danes propadla država, polna korupcije, nasilja, nesposobnosti, sovraštva in rasizma ( do belcev, da ne bo pomote).
Svet ni tako preprost. Razen , če rečemo, da je sedem naglavnih grehov (glej odlično ilustracijo Hieronimus Boscha) edini problem človeštva, tudi tistega dela, ki se ima za ateiste. Kdo je imun na pohlep, lakomnost….?
Kljub vsem grehom Cerkve in kristjanov pa je ta, naša civilizacija dala svetu največ, od tehnologije, znanosti in do humanizma, medicine itd. Le zakaj neki vsi drvijo na zahod, v našo civilizacijo? Kdo finacira Zdravnike brez meja, Karitas, Rdeči križ, Unesco?
Realno gledanje,podpišem
Če so v Siriji, Libiji in Iraku (z žegnom ZDA) klali kristjane, jih bodo tudi v Evropi.
izobražuje o zdravem naravnem načrtovanju družine, da je Cerkev med največjimi reševalci svetovne lakote in revščine. Prosim avtorico, da poda točne podatke na osnovi katerih je napisala to izjavo ! Če bi malo brala o stvareh, tega nikakor ne bi napisala. O kateri Cerkvi je sploh govora ? Če o RKC, potem je to sploh napačno, ker protestantske in evangeličanske cerkve dajejo veliko več denarja za t.i. razvoj kot RKC. Ampak dam možnost, še enkrat prosim avtorico ta podatke na osnovi katerih je napisala ta članek o lakoti in revščini.
Hvala
miti in legende.. tam je nasla podatke..
Tudi nevidna bitja spadajo tja:))
pokvarjenec in izkoriščevalec domorodcev, kamor vodi svoje turiste in povzroča degradacijo njih morale
Prebivalstvo v tretjem svetu prehitro narašča. O tem se menda vsi strinjamo.
Vzemimo Nigerijo. Leta 1955 je imela 41 milijonov prebivalcev. Danes jih ima 200 milijonov. Skoraj polovica je mlajših od 15 let. V državi je približno polovica kristjanov in polovica muslimanov. Nikjer nisem zasledila, da bi imeli kristjani več otrok kot muslimani. Kristjane terorizira islamski Boko haram, ki hoče v celi državi vpeljati šeriatsko pravo.
Jasno je, da tako naprej ne gre več. Prebivalstvo nekontrolirano narašča zaradi izkoreninjenja lakote in sodobne medicine.
Kriviti za tako stanje RKC je neumno in nepošteno.
RKC ni nikoli zagovarjala razpuščenosti.
Poglejmo evropsko krščansko preteklost: ogromno ljudi se ni smelo, moglo poročiti – duhovniki, menihi, nune, služkinje v mestih, hlapci in dekle na podeželju, v vsaki družini so imeli pa tudi neporočene strice in tete …
Berite povest Dekla Ancka od Finžgarja. Oba protagonista, mlada, delavna, poštena človeka – hlapec in dekla – se ne smeta poročiti, ker ne bi imela s čim preživljati otrok … Zato odide fant v Ameriko, da zasluži toliko denarja, da si kupita kajžo in nekaj zemlje in pridobita pravico do poroke.
Ravno včeraj sem nekje prebrala, da se je v judovskih družinah smel poročiti samo najstarejši sin ….
Neodgovorno je imeti množico otrok, če jih nimaš s čim preživljati. Tudi papež je s tem v zvezi nekaj omenjal.
Se to: Brala sem, da je angleški imperializem, kolonizacijo polovice sveta omogočila tudi sodobna medicina … Britanija je naenkrat imela toliko ljudi, da jih je lahko pošiljala po celem svetu ….
Kaj bo, ko bodo Indijci zahtevali odškodnino za kolonializacijo? Dajte nam funte, če ne vam mi damo atomsko bombo – na London.
Vi pa lahko date podatke o darovih ‘protestantskih Cerkva’, pa bomo primerjali.
Predlagam da za zacetek pogledate norwegian church aid in danish church aid, da o vseh ameriskih misijonih sploh ne govorimo, in ne niso RKC. Potem
Imate krščanski in ne katoliski World Vision, še ?
Rok,sem kristjan,katolik.A se je produktivno in smiselno deliti ? To velja za vse kristjana-vseh vej ! “Vej” namerno ne pišem,da ne bi katero pozabil oz.spustil.
Verjamem v dobrotljivost vseh! Za krščanstvo in kristjane je prerekanje o tej večvrednosti in pomembnosti škodljivo in je zlo.Tako ne bomo pomagali ne sebi in ne revežem niti Svetu ,kot celoti. Boriti se moremo za ekumenizem.
Delitve niso nič dobrega.
Rok,moj zapis velja za vse nas enako na tem portalu in kjerkoli drugje,ki se imamo za kristjane! Za dobro vseh ljudi in vseh nas nehajmo z delitvami!
Vsak,ki pomaga in je za skupnost vseh ter je iskren,je dobrodošel!
Me prav zanima kaj bo, ko bodo vahabiti žurali po Indiji? Da le na zaveznika Donalda Trumpa MBS Mabusa v Saudovi Arabiji ne postavijo kakšne atomske bombe. Bodo naši Slovenski fantje umirali za Mabusa?
Zgovoren prispevek v kakšnem času se nahajamo.
Hvala,ga.Tadeja!
Skoraj vzame voljo do optimizma,da se je iz te demagoške mlake sploh možno izvleči….
Šeruga pa mi je bil(brez,da bi karkoli vedela o njegovem beeeeeednem razmišljanju) od vedno nekako odvraten.
Važič,ki serje z polno ritjo! (s polno ritjo pač ni težko…)
Vesela sem,da je ga.Tadeja omenila tudi mnenje prijatelja Toma Križnarja!
On je res ČLOVEK,veliki duh,veliko srce,preprost,faca,vesela,da ga poznam(pa ni Kristjan),a Bog ga ima gotovo RAD!
Mala Slovenka, nauk iz Šerugove izkušnje je tak, obrni se levičarsko proti Bogu in čisti čevlje marksistom, pa boš vedno lahko sral s polno ritjo.
Po vzoru drugih nisem uporabil pikic, ker smo vsi odrasli in vemo, kdo pri nas brez skrbi hodi s polno ritjo tja, kamor še cesar hodi peš.
se strinjam,Kremeniti.
Sicer pa je on samo eden “izmed dobro plačanih luzerjev”,ki malo bluzi naokoli,se ma fajn in tu pa tam kaj poslika med potjo….kako reklamo so mu delali po TV včasih–sedaj vem zakaj.
Ko omenjaš MARXA,ne moreš mimo tovariša Janeza Janše in Toneta Ropa,ki sta še za časa svojega komsomolskega delovanja, ( ZSMS za Bežigradom ) ultimativno zahtevala IZKLJUČITVE iz PARTIJE za tiste,ki niso bili dovolj MARXISTIČNO usmerjeni.
Škoda,da ni zapisnikov s tistih sej.Mogoče pa so ???
Dzi nu nje ja, so,so,so ! Tudi tebe sem našel,skoraj prepričan sem,da si ti ! Če imam prav si ti tisti čas,bil malo bolj obroben.Imeli so te za..(ne smem zapisati-naj ostane anonimno !).No, nisi bil pomemben.Si se pa “slinil”.Veš,frustracije pa ostanejo in praviloma se njih posledice pojavijo v zelo neprimernih trenutkih.
Kaj “čmo” ? Vsak ima svojo težavo,tudi ti nisi idealel.In še najmanj vzor komerkoli,najmanj pa mladini. Bolje bi bilo,da ne kažeš s prstom na druge !
Ja kaj pa je potem delal Zvone Šeruga lani na Anino nedeljo v Tunjicah, ko smo bili po maši zbrani pred cerkvijo? A je prišel samo na prigrizek, ki so ga pripravili prijazni domačini?
Stani,verjetno je gledal,kdo hodi k maši ? Zdi se mi,da še danes posamezni ljudje oprezajo pred cerkvami,kdo se tam zbira,kdo hodi v cerkve. Ja, danes smo kristjani tudi “nevarni” in mnogim “trn” v peti.Posebno tako imenovani “ateisti” postajajo vse bolj “nervozni”.Res je,da je manj ljudi v cerkvah,kar pa ne pomeni,da ljudje,ki redno ne opravljajo verskih obredov, postajajo “ateisti”.Prav obratno : večina ljudi sporoča,da so osebno verni,samo jih moti “organizacija”.
To pa “ateiste” jezi,razburja.Njihovo število se ne povečuje.Celo več,mnogi od njih začenjajo dvomiti v svojo”ateistično vero” in niso več tako prepričani v “sveti kamen” in borbo proti Bogu (kristjanom).Mnogi celo mislijo,da nekaj,kljub vsemu je in to jih hudo bega. Zato je pri “pravih ateistih” vedno večji bes.
Kot kaže je tudi Šeruga besen.Kako je možno,da bi ga pri hranjenju s “pico” zmotila “uboga neodgovorna kristjanka” ? To menda tudi opiše ! Katastrofa !
Razlika med Križnarjem in Šerugo je tako velika,da presega primerjavo med dnevom in nočjo. Seveda gre v prid dobrega Križnarja,ki ni kristjan,je pa človek !
Stani,slinarji se vedno pridružijo,če imajo vsaj nekaj koristi.
kaj ti veš kaj ga je pripeljalo do tiste cerkve?
Glede na njegovo “rdečo čeljust”,dvomim,da ga je poklical Sv.Duh..
Za vso bedo in vojne na tem svetu je kriv pohlep, požrešnost, lakomnost, želja po moči in nadvladi, ki je v vsakem človeškem srcu.
lastnosti, več kot značilne za vatikan…
debela_berta,res je,da se je pravi oglasil za ocenjevanje kdo kakšen je! Ti si gotovo “pravi naslov”.Kredibilen,verodostojen,zaupanja vreden “merilnik” kdo se kam uvršča.
Lahko bi bil malo bolj skromen. In se bolj pametno ocenil.In bi v tem primeru bil “tiho”!
Enako velja za Dzi nu nje jaja!
Čudno blizu sta si! Če sta “isto”,potem sam sebi sporoči.Če pa si nista tako blizu,potem pa mu sporoči po “linijah”.Hvala !
Ja,takšna je RKC.
V O J N A
Jezus je bil nenasilen, v govoru na gori poziva k nenasilju. »Ne upirajte se hudobnežu, ampak če te kdo udari po desnem licu, mu nastavi še levo« (Mt 5, 39). V tem smislu nekateri odklanjajo vsako uporabo sile in so za radikalni pacifizem.
Radikalni pacifizem
Radikalni pacifisti so prepričani, da je v skladu s Svetim pismom edino popolna odpoved kakršnikoli uporabi sile. Ali Kristus res zahteva, da na nasilje odgovorimo z nenasiljem in pripravljenostjo na mučeništvo? Če bi taka trditev držala, se ne bi kristjani smeli postaviti po robu turškemu ladjevju pri Lepantu 1571, kar bi imelo za posledico, da bi Turki zasedli Evropo. Ne bi se smeli vojaško zoperstaviti Hitlerju. Kakšna bi bila danes Evropa in svet, si lahko predstavljamo. Ženi, ki jo nekdo skuša posiliti, ne bi smeli priskočiti na pomoč. Protestantski teolog Karl Barth je kritiziral stališče zahodnih držav, ki so v času pred 2. svetovno vojno hotele mir za vsako ceno. Ravno ta drža je naciste opogumila, da so začeli vojno avanturo. Sam Gandhi je v drugi svetovni vojni pristal na rekrutacijo v indijske čete, da bi se boril proti Hitlerju. Papež Janez Pavel II. pa je izjavil: “Mi nismo kakršni koli pacifisti! Ne želimo miru za vsako ceno. Mir mora biti delo pravičnosti!” Radikalni pacifizem sicer izgleda herojski, vendar s svojim radikalnim odklanjanjem nenasilja spravi napadalca v skušnjavo, da uporabi silo. Računa namreč, da bo z lahkoto prišel do “plena”, ker se nasprotna stran ne bo branila.
Nauk Cerkve
Cerkev sicer podpira vsa prizadevanja za mir in želi, da bi se vsi spori uredili v duhu medsebojnega spoštovanja in razumevanja. Vendar priznava pravico do samoobrambe. »Dokler bo obstajala vojna nevarnost, dokler· ne bomo imeli pristojne mednarodne oblasti, ki bi ji bile na voljo primerne sile, vse dotlej vladam, ki- so izčrpale sleherno možnost miroljubnih pogajanj, ne bo mogoče odreči zakonito pravico, da se branijo« (KKC 2308).
Pogoji za »zakonito obrambo z vojaško silo« so:
• “da bi bila škoda, ki bi jo napadalec prizadejal narodu ali skupnosti narodov, trajna, velika in nedvomna;
• da so se vsa druga sredstva, da bi temu napravili konec, izkazala kot neizvedljiva ali neučinkovita;
• da se združi več resnih pogojev za uspeh;
• da uporaba orožja ne bo imela za posledico hujšega zla in hujših neredov, kakor pa je zlo, ki naj bo odvrnjeno. Moč modernih sredstev razdejanja ima zelo veliko težo pri ocenjevanju tega pogoja” (KKC 2308).
Po mnenju Cerkve je vojna nujno zlo, ki se mu vedno ne da izogniti. Vendar tudi v času vojne veljajo nravne zapovedi. »Treba je spoštovati in človekoljubno ravnati s tistimi, ki se bojujejo, z ranjenimi vojaki in ujetniki« (KKC 2312). Cerkev zavrača slepo pokorščino v vojski. »Obstaja moralna obveznost upreti se poveljem, ki zapovedujejo genocid« (KKC 2313). Nihče se torej ne more izgovarjati, češ da je izpolnjeval le povelja nadrejenih.
Prav tako Cerkev obsoja »vsako vojno dejanje, ki meri na uničenje celih mest ali obsežnih pokrajin z njihovim prebivalstvom brez razlikovanja« (KKC 2314). Vojno z atomskim, biološkim in kemičnim orožjem pa označi Katekizem »za zločin proti Bogu in proti človeku« (KKC 2314).
Karizma nenasilja
Je potem govor na gori le nedosegljiv ideal? Nikakor. Kristjan si mora prizadevati za mir. Pripravljen mora biti rajši pretrpeti krivico, kakor da bi jo sam delal. Njegova osnovna drža mora biti ljubezen in odpuščanje tar pripravljenost na spravo. Ima pa seveda tudi pravico na samoobrambo. Še posebej tisti, ki mu je zaupana skrb za dobro skupnosti. Vendar radikalnost govora na gori ostane. Posameznik lahko začuti oseben klic, da se po Kristusovem zgledu odpove zakoniti obrambi. Kot nekdo, ki čuti klic k »neoženjenosti zaradi Božjega kraljestva«. Vendar taka »karizma nenasilja« ne more postati dolžnost za vse kristjane, kot tudi ni »karizma neoženjenosti«. Sv. Tomaž Akvinski je zastopal mišljenje, da morajo duhovniki in škofje raje dati svoje življenje kot prelivati kri. Daj Bog, da kristjani še posebej v današnjem času ne bi preslišali Jezusovih besed: “Blagor tistim, ki delajo za mir, kajti imenovani bodo Božji sinovi” (Mt 5, 9)!
Jože Pucelj: KO BI LJUBEZNI NE IMEL
Ljubljana, Župnijski urad Dravlje 2000
Kot vsi katoliki, si tudi ti spregledal tale ključni del evangelija. Lk 22,36:
Rekel jim je: “Kdor ima denarnico, naj jo zdaj vzame, prav tako tudi torbo; in kdor nima meča, naj proda svojo suknjo in si ga kupi.”
Gospod, ki opazuje,
ne verjamem, da ste sploh brali napisano pa tudi Evangelija ne.
Alojzz,če ste sploh brali kdaj komentarje opazovalca,bi bili sedaj zelooooo ponižno tiho.
Sicer pa brati in narobe razumeti tudi ni kaj prida