Direktorica TV Slovenija bo težko preživela slabe rezultate gledanosti

Foto: Eva Gajšek, zajem slike

Izredna seja programskega sveta RTV Slovenija danes ni bila sklepčna, od zahtevanih 15 je bilo prisotnih le 13 svetnikov. Do odločitve o razrešitvi direktorice TV Slovenija Natalije Gorščak, zaradi česar je bila seja sklicana, tako ni prišlo. Njena usoda je zdaj v rokah generalnega direktorja zavoda Andreja Graha Whatmougha.

Mnenja javnosti in uslužbencev so deljena, Gorščakova pa naj bi skupaj s predsednikom programskega sveta po razrešitvi celo, z angažmajem odvetniške pisarne Čeferin, načrtovala tožbo.

Gre res za politične razloge in težnje SDS po obvladovanju javnega servisa, ali pa ima direktor za odstavite upravičene razloge, razmišljamo v komentarju uredništva.

Seja je bila sklicana na pobudo direktorja; ta je svoje razloge za predlog razrešitve v nedavnem intervjuju za Siol strnil v tri točke. Direktorici očita “neukrepanje ob zgodovinsko najnižjih odstotkih gledanosti televizijskih programov, neodobreno preseganje finančnega načrta v letu 2019 in odsotnost kakršnihkoli ukrepov ob izpostavljenem vprašanju o sodelovanju podjetja v solastništvu sorodnika urednice informativnega programa Televizije Slovenije.”

Omenjale so se tudi “napake”, ki so hiši zelo škodile, za katere pa nihče ni prevzel odgovornosti, recimo zgodba Eugenije Carl o baje neobstoječi diplomi poslanca DeSUS-a Simonovića, ki se je izkazala za tako imenovani “fake news”.

Kmalu po napovedi seje so se v levem delu javnosti pojavili očitki, da gre za politično motivirano direktorjevo željo po nasilnem menjavanju kadrov, posebej zato, ker je bila seja sklicana v času dopustov, ko je bilo možnosti za sklepčnost relativno malo. Direktor je navedbe zavrnil in zatrdil, da gre pri razrešitvi za resne strokovne razloge, ki politike ne zadevajo.

Po ugotovitvi, da je udeleženih svetnikov premalo in da odločitev o razrešitvi prevzema v svoje roke direktor, je ta napovedal, da bo opravil še en razgovor z Gorščakovo in se odločil kmalu. Nekaj prisotnih svetnikov izrazilo razočaranje nad izidom. Direktorju namreč pooblastila daje 16. člen Zakona o RTV Slovenija, ki določa, da lahko generalni direktor odločitev o razrešitvi direktorice televizije sprejme brez soglasja Programskega sveta, če ta o tem ne odloči v roku 15 dni od prejema predloga.

Grah Whatmough sicer pravi, da je kot predsednik nadzornega sveta RTV z Gorščakovo dobro sodeloval, vendar ga je zdaj razočarala, ker kljub slabim rezultatom gledanosti ni predlagala nobenih sprememb oz. pokazala vizije, kako doseči boljše rezultate.

Sašo Hribar: Glasoval bi za

Besedo je zatem prevzel svetnik Sašo Hribar in jasno povedal, da bi se ob glasovanju opredelil za razrešitev. Nato pa hitro dodal, da po njegovem mnenju tu niti ne razrešujemo direktorice, saj je bila ta le lutka brez prave oblasti, ki v resnici ni mogla ničesar spremeniti, saj so jo izsiljevali njeni podrejeni. Opozoril je tudi na kronično pomanjkanje sprejemanja inovativnosti in kreativnosti na televiziji ter brezglavo zapostavljanje nekaterih kakovostnih kadrov. Direktorju je zaželel, naj si na vrata nalepi napis “RTV first” in končno prisluhne inovativnim predlogom uslužbencev, ki jih ob odprtosti odločevalcev ne bi manjkalo.

Gorščakova je tudi njegove očitke zavrnila, seja, ki sicer tovrstni razpravi ni bila namenjena, pa se je nato končala.

DNS: Postopek je sporen

Z direktorico so se strinjali v Društvu novinarjev Slovenije. Kot so zapisali, ocenjujejo, da velik del očitkov, ki jih je v zahtevi za razrešitev navedel generalni direktor, ni upravičenih in so namenjeni le “iskanju izgovorov za čim hitrejšo zamenjavo direktorice televizije, ki pred tem zaradi zaščite novinarske avtonomije ni podprla njegovega predloga za razrešitev Manice Janežič Ambrožič z mesta odgovorne urednice informativnega programa.” Dodali so, da direktor skuša delovati izven svojih pristojnosti in ga pozvali, naj omogoči razpravo na programskem svetu. S tem naj bi zaustavili krepitev pritiskov na delo novinarjev RTVS, ki naj bi se vrstili vse od nastopa Janševe vlade.

Požar: Baškovič in Gorščakova skušata uspeti s tožbo

Po informacijah Požareporta naj bi bile v ozadju današnje seje še dodatne špekulacije predsednika programskega sveta in simpatizerja SD Cirila Baškoviča. 15 dni, kar je skrajni rok za izvedbo seje, je od podane zahteve za razrešitev Gorščakove poteklo že v soboto, vendar pa je Baškovič mnenje pravne službe zaobšel s pravnim mnenjem odvetniške pisarne Čeferin, ki je presodila, da je rok začel teči ne 30. 7., ampak šele 2. 8., ko je zahtevo za razrešitev Baškovič tudi prejel. Po tej interpretaciji je tako današnja seja veljavna, po prvi pa ne, s čimer se ustvarja pravna zmeda in podlaga za morebitno tožbo in izpodbijanje razrešitve direktorice.

Menjavanje Kadunčevih kadrov

Natalija Gorščak je bila na RTVS zaposlena že okoli leta 2003, takrat jo je, domnevno “zaradi nesposobnosti”, odpustilo vodstvo s politične levice, a je s tožbo uspela ohraniti zaposlitev. Na mesto direktorice televizije je prišla pred nekaj leti, tja jo je nastavil takratni generalni direktor Igor Kadunc, potem ko se je uspešno znebil Ljerke Bizilj, ki ni bila pripravljena sodelovati pri njegovem političnem kadrovanju.

Nezadovoljstvo z delom RTV Slovenija narašča

Rekordno nizka gledanost programov TV Slovenija sovpada z naraščanjem nezadovoljstva glede poročanja televizije v covid okoliščinah. Pred meseci so mnogo prahu dvigovale oddaje oziroma poročanja, naperjena proti nekaterim protikoronskim ukrepom, oziroma odpiranje prostora deklariranim nasprotnikom ukrepov, kot je bil razvpiti primer raperja Zlatana Čordića z raztrgano masko v nedeljskem razvedrilnem programu TV SLO 1. Zadnje tedne pa so se zaradi poročanja o cepljenju RTV Slovenija z množičnimi odpovedmi naročnin lotili korona skeptiki oziroma nasprotniki cepljenja.

Že dlje časa dvojna merila informativnemu programu očitajo podporniki in volivci strank obstoječe koalicije, med katerimi ni nikakršnega zaupanja v javno RTV. Negativno zaupanje vanjo kažejo tudi reprezentativne raziskave, denimo tista od Valicona. Ob zadnjem merjenju pa je to bilo še vedno nekoliko višje kot zaupanje v slovenske medije na splošno, ki so vse bolj pri dnu zaupanja v inštitucije.

Verjamemo direktorju?

Ne glede na vse špekulacije in pritožbe sindikatov ter društva novinarjev, ki je tako ali tako le del že dodobra prežvečene protivladne agende, gotovo drži, da ima Grah Whatmough na svoji strani številke. TV Slovenija 1 je letos spremljalo povprečno skoraj devet tisoč gledalcev manj v primerjavi z lani, v zadnjih devetih letih so izgubili 70 tisoč gledalcev, nekaterim paradnim oddajam naj bi gledanost upadla za trikrat. Spremljamo, skratka, zgodovinsko najnižjo gledanost javne televizije, glede katere pa direktorica ni ponudila kakšnih rešitev izven ohranjanja statusa quo.

Če k temu dodamo še dvomljivo finančno politiko ter obupno stanje duha, o katerem poročajo zaposleni, imamo več kot dovolj razlogov, da verjamemo trditvam direktorja. Le čas pa bo pokazal, ali mu bo na javni televiziji v resnici uspelo razbiti monopol in hkrati vsaj do neke mere odpraviti stalnico politizacije vseh funkcij in programa TVS.

28 komentarjev

    • Jaz sem nehal gledati rtvslo in spremljati njihov portal mmc in sicer zaradi; hujskaškega poročanja protestov ala pro-metelkova, pro-tajkuni, pro-murgle, očitnemu posmehovanju proti kovidnih ukrepov in zaradi pristranske Erikine tarče!?

      Kvazi novinarstvo se lahko kaznuje tudi z ignoriranjem.

  1. P. S. Me je pa tokrat impresionirala izjava Saše Hribarja. Človek si ne more kaj, da mu ne bi zaploskal. Tako potrebna je bila ta izjava, ki prihaja iz vrst levičarja. Poštenega levičarja? Ni nemogoče, tudi takšni seveda obstojijo. Kakorkoli že, upajmo, da se ne bo zaustavilo pri Gorščakovi in da se enkrat vendarle prične s prepotrebnim čiščenjem javne kuće in njeno preobrazbo nazaj v javni servis za vse državljane. Ne za levo, ne za desno tv, temveč za profesionalno tv. Predvsem pa je nujno začeti s čiščenjem informativnega programa in vpeljavo modela, ki bo onemogočil novinarsko politično akviziterstvo in aktivizem. RTV, kakrşna je, zlasti pa TVS, je dosegla dno dna in še tone.

    Jaz tega že dolgo ne gledam več. Najprej zaradi informativnega programa, ki je prava greznica ideološkega novinarskega aktivizma in predstavlja nekakšen komunistični centralni komite, nato zaradi slabih oddaj, ki so že keta tam in so pod slehernim nivojem, ter odbora dokumentarcev po vnaprej znani ideološki matrici. Tudi g. Grah bo takšne, kot sem jaz, težko pridobil nazaj in naš referendum o ukinitvi rtv prispevka utegne enkrat v prihodnosti celo biti razpisan in uspeti.Kajti, dovolj je dovolj. Prisilni plačniki želimo tole:

    https://m.youtube.com/watch?v=801AXnej3vc

    (velja tudi za tiste prodane novibarke, urednice in kaj se je še tam zaredilo nesposobnega po matrici, da so “naši”).

    Mora pa Grah W. vendarle poizkusiti, to je njegova dolžnost in za to je plačan. Najslabše, kar lahko naredi, je, da gleda, kako mu ladja tone, in ne rešuje, kar se rešiti da.

  2. Nihče naj ne pričakuje lahke rešitve. Hribar je povedal bistvo, sama razrešitev ne pomeni novega obzorja. Potrebna je temeljita katarza in prevetritev v tej hiši, ki jo drži v rokah leva politična opcija. To pa bo trajalo najmanj še eno generacijo časa. Žal. Le zakaj bi jo izpustili iz rok? Z njo, vladajo Slovencem. Brez nje, nimajo ničesar. Vlada se naj čim bolj ogradi od zadeve, ker ne potrebuje še ene v naprej izgubljene bitke.

      • P. S. Strinjam v delu, da bo trajalo veliko časa. TVja pa ne vodi Vlada, niti ta pripravlja program, tako da se nima od česa distancirati. Lahko pa v okviru svojih pristojnosti, kajti gre za z javnim denarjem financiran zavod, zahteva, da servis opravlja javno poslanstvo, ne pa funkcije propagandne službe levice. Takšna zahteva pa ni ne vpletanje ne pritisk, temveč zagotavljanje, da javni zavod deluje v interesu, za katerega je bil ustanovljen, ter skladno z zakoni, predpisi in profwsionalno etiko, ki urejajo in predpisujejo področje njegovega delovanja. To ima varuh javnih financ, in tudi vlada to v nekem smislu je, dolžnost storiti.

    • O katerih 1,5 ti to Igor? Onih, ki ji vzpostavljajo tako odlično gledanost? Pa kaj je s tabo, niti kančka kritične distance ne premoreš in kljub številkam, ki pa ne lažejo, govoriš o tistih 1,5 miljonih. Ja kje pa so? na Tv3? popu? Kaže, da so povsod, le na tvjih ni. In če jih tam ni je s tem nekaj hudo narobe. Ne z gledalci, temveč z direktorico in uredniki.

      • Ula, odlična ocena.
        Take RTV ne potrebujemo. Če pa jo hočejo levičarji – si jo naj kar sami financirajo.
        Ploskala bom, ko bo obvezna naročnina ukinjena. Plačujemo jo pa tako ali tako z izbranim operaterjem, saj je del kabelske ponudbe. Zakaj bi bila RTV plačana kar dvakrat?

    • Se strinjam z drugim delom, ker je Janša dosleden. Druga stran pač tolerira korupcijo in nesposobnost za svoje vojake, ki morajo v zameno delat nečednosti. Ampak kdo sploh še gleda RTV? 1,5 miljona? Občasno že mogoče. Mi gledamo vsake toliko kako tujo nadaljevanko in šport (seveda ne domače lige). Teh 1,5 M je bolj 1/2M.
      Odličen komentar Ule.

      • @Ula, mislim, da je bilo na tem portalu kar nekaj govora o morebitnem referendumu za ukinitev RVT prispevka.
        Menim, da vsak komentator, komentira najprej iz sebe in iz stališča, ki mu je najbližje. Pri tem ima gotovo v glavi nek jasen cilj. Kar se tiče mene, je to, da bi ta vlada prišla do konca mandata in ga uspešno zaključila. S tem bo imela dosežek, s čimer se nobena druga vlada v času samostojne Slovenije ne more pohvaliti. Vladati v takih razmerah je unikum.Takšne bedarije, kot so referendumi, ki se jih ne da dobiti, gotovo ne bi prispevali v to smer. Čisto vseeno je, kdo bi tak refendum predlagal, vse negativne posledice bi spet požela vlada. In če mislite, da levica kakršnokoli čiščenje RTV Slovenije ne bo pripisala pritiskom desne vlade, se zelo motite. In zato pravim, da vlada res ne potrebuje še ene v naprej izgubljene bitke.

  3. Direktorica TV Slovenija bo težko preživela slabe rezultate gledanosti
    *****
    To je tipičen primer kolektivne hipnoze/psihoze. V naslovu naj bi bil izpostavljen najpomembnejši razlog za odstavitev te direktorice. Kjučen za njeno odstavitev pa bi moral biti politični aktivizem, ki je cvetel pod njeno taktirko.

    Tu nobeno taktiziranje ne more prinesti ničesar. Če hočemo javno RTV, ki bo v službi slovenskega naroda, ne pa uzurpatorske kvazipolitične zakulisne mafijske sekte, ki je ugrabila državo, potem je treba začeti govoriti o tem, kar je pravi in največji problem.

    Seveda je gledanost problem, toda zato, ker je RTV ugrabljena in je njen zlasti politično-informativni program namenjen zgolj promociji interesov te nelegitimne sekte. Tega pa skoraj nihče več noče gledat, razen tistih, ki so interesno vpleteni v uzurpacijo RTV.

    • Rasputin, točno ste povedali.
      Nacionalko nam je ugrabila Levica.
      Saj so to demonstrirali tudi Jenulovi protestniki in kolesarji, ki so šli pred RTV in tam upili: “Naše RTV ne damo!” Če je ta njihova, kje je pa naša?

      Tudi Desnica ima pravico do Nacionalke. Če se ta ne bo sanirala in opravljala svoje vloge, potem je nujno ustanoviti še eno.

  4. Naj mi kdo razloži kako gre skupaj trditev, da RTV z levičarskim enoumjem negativno za desnico in pozitivno za levico deluje na mentaliteto (miselnost) volivcev, zaradi česar vedno zmaga leva opcija na volitvah , če pa je tako slabo gledana. ?
    Očitno zgolj podreditev tega medija ne bo dovolj za zmago desnice.
    Sašo Hribar je podoben Kocbeku, verjame desnici na besedi, da želi pluralne medije. Nobena stranka , ki se bori za oblast ( v potu svojega obraza) ne želi prepustiti medijskega prostora vsegliharjem. Tak RTV bo še bolj nevarna od sedanje za katero vsaj vemo v čigavo korist deluje.

  5. Ta ženska nima na javni televiziji kaj iskat.Enkrat so jo že vrgli ,pa je s pomočjo TOVARIŠEV prišla nazaj.Naša javna televizija potrebuje prevetritev.In to temeljito.Dokler bodo zaposleni na tej ustanovi sami bivši partijci in njihovi potomci ne bo bolje.Dokler bo tarčo vodila Erika in studio siti Marcel bom prvi podpisnik proti plačevanju rtv prispevka.Tudi Ambrožičeva in njen partner mislita da je tv njena.Ja novega direktorja čaka še veliko dela.Želim mu veliko uspehov in čimprej naj se znebi nepotrebnega balasta.

  6. Povprečna gledanost programov državnega zavoda TVS je bila sorazmerno visoka predvsem zaradi ekskluzivnega monopola na prenose izjemno spremljanih ter tudi oglasno ekstremno donosnih olimpijskih iger iz Tokia ter Tour de France, sicer bi bila še bistveno nižja.

    Naj povedo generalni direktor in nadzorniki TRVS ter pristojni uredniki IP programa državne TV, kolikšna je v zadnjem letu povprečna gledanost njihovih najbolj politično protežiranih ter promoviranih oddaj, kot so Studio 3, Studio city, Odmevi, Dnevnik, Politično s TG, Utrip, Mozaik ipd. ter podajo primerjalne podatki s sočasnimi informativnimi programi drugih slovenskih ponudnikov tv programov ter s podatki o gledanosti omenjenih oddaj v prejšnjih letih zadnje petletke.

    Sicer je pa treba ugotoviti, da najbrž še noben medijski urednik ni “padel” zgolj zaradi objektivnih poraznih podatkov o padanju gledanosti, poslušanosti ali prodanosti naklade, saj so vsi uredniki imeli nad sabo politične ali poslovne oblastnike oz. odločevalce, ki so nad objektivne podatke vselej postavljali lastne pristranske politične ali poslovne interese ter ob tem prezirali objektivne in primerljive podatke o objektivnem vplivnem dosegu medija.

    Če se nekoliko ozremo po ponudbi in uredniški politiki primerljive hrvaške državne televizije (HRT), lahko ugotovimo, da je njena pozitivna aktivna vloga pri spodbujanju prebivalstva za cepljenje proti covidu 19 neprimerljivo dejavnejša in bolj pozitivna, pri spodbujanju prebivalstva pa sodelujejo med vsemi oddajami in programi HRT tako rekoč vsi “zvezdniki” programov državne HRT.
    Prav tako je HRT mnogo bolj tvorna in ustvarjalna pri obravnavanju in oživljanju zgodovine hrvaškega boja za samostojnost in pri domoljubnem promoviranju nosilnih protagonistov vseh sestavin hrvaškega boja za osvoboditev izpod SFRJ in srbskega nacionalizma.

    Za aktualno uredniško politiko državne TVS pa je značilno nenehno aktivistično in tendenciozno enostransko škandaliziranje in rumeno spektakulariziranje aktualnih prizadevanj vlade in NIJZ za čim večjo precepljenost prebivalstva, nenehno iskanje “kamnov v puščavi” ali “dlak v jajcu” aktualne vladajoče politike, kar nenehoma povzroča, spodbuja in stopnjuje nezaupanje v pristojne politične in strokovne organe in njihove ukrepe, ki pa se praviloma sploh ne razlikujejo od sočasnih ukrepov vlad v drugih državah in celo na drugih celinah.

    Še bolj porazna in sramotna je nezainteresiranost pristojnih uredništev TVS za primerno poglobljeno in tudi umetniško prepričljivo obravnavo ključnih dejstev in protagonistov slovenske osvoboditve in osamosvojitve. Vsa medijska pozornost državnega kombinata TVS se je omejila na nekaj “dolžnostnih” priložnostnih intervjujev s politično skrbno selekcioniranimi in vselej istimi izbranimi protagonisti, nekaj “okroglih miz” s politično skrbno selekcioniranimi in vselej istimi izbranimi protagonisti, nekaj ponovitev že znanih dokumentarcev iz na srečo bogati arhivov TVS in – konec.
    Nobene sodobne dokumentarne in/ali umetniške tv drame, serije, nanizanke, nikakršnega novega dokumentarnega/umetniškega filma o ključnih zgodovinskih dogodkih slovenske osvoboditve, osamosvojitve ter demokratizacije in njenih ključnih protagonistih. Kot da državna oz. nacionalna TV ne bi imela prav na teh področjih posebnih pristojnosti in obveznosti, kakršnih ne more in ne želi prevzemati nobena zasebna komercialna medijska hiša.

    • Točno se pokazali kako je RTV – NE-nacionalka.
      Dejansko dela proti večinskemu SLOVENSKEMU NARODU in proti VLADI, če ta ni Leva.

      Pa tudi KULTURA je na RTV padla nizko.
      Prej gledamo – MULTI-KULTI, kot pa kulturo naših prednikov.
      Pri glasbi je tudi problem, kot v središču Ljubljane, tako na RTV – prevladuje glasba bivše JUGE.
      Slovenski pevci in glasbeniki, pa se morajo boriti za tistih nekaj procentov SLOVENSKIH.
      Tako se res ne dogaja na nobeni Nacionalki v drugih državah po svetu.
      Zato je še kako nujna menjava vodstva.

  7. Poleg izrazitega političnega aktivizma v korist uzurpatorske sekte, ki je ugrabila državo, je najbolj vidna lastnost nacionalke tudi populistični anti-intelektualizem. To gre seveda z roko v roki z enostranskim propagandnim političnim aktivizmom, ki ne more biti na primernem intelektualnem nivoju. Eno je propaganda, drugo pa je resna, strokovna obravnava neke problematike. Kdor bi iskal v tržni propagandi objektivno prikazivanje dejstev, bi seveda bil velik naivec.

    Ugovor, da se mora nacionalka približati gledalcem in tudi komercialnim potrebam, ne zdrži. Naloga nacionalke je tudi vzgoja ljudi. Ne morejo vzgajati ljudi novinarji, ki so sami nekakšni kvazi-intelektualci, ki so primerni zgolj za promocijo in propagando po nalogu nadrejenih, ki spet dobivajo navodila od njim nadrejenih, četudi neformalno. Nacionalka bi se morala odlikovati z višjim intelektualnim nivojem od zasebnih televizijskih in radijskih postaj. Tega pa seveda ni moč pričakovati od kričačev, katerih naloga je populistično politično-ideološko pumpanje ljudi.

  8. Kraševka to kar pravite, namreč da so vsi enaki bo naloga neodvisne RTV, zato ne verjamem, da želi desnica objektivno RTV, desnica želi enako kot levica njim naklonjeno RTV.
    Objektivna RTV bi koristila ravno sredini, ki pravi tako kot trdim tudi sam, da so zakonitosti in posledično ravnanje vseh strank pa naj bodo leve ali desne enaki. in to je; Priti na oblast in razporejati družbeno bogastvo. Razlika je le v tem pod kakšno zastavo žalijo priti in obdržati oblast. Moji komentarji gredo v smer, da politokracija oz. plutokracija ni dobra zamenjava za neposredno demokracijo. Za ljudi je dobro, če vladajo in upravljajo z svojim denarjem v čim večji meri sami in ne preko strank pa naj bodo te leve ali desne.
    Desnica pa enako kot levica trdi , da je demokratično le to kar sami trdijo in kar se njim ne pa tudi ljudem zdi prav in demokratično.

Komentiraj