Del sredstev iz medijskega razpisa desnosredinskim medijem. Kam je šla večina denarja?

»Tudi letos je Ministrstvo za kulturo proračunska sredstva na medijskem razpisu razdelilo med številne medijske projekte, ki so blizu odhajajoči vladi,« smo lahko v različnih različicah brali v prispevkih več osrednjih medijev. A dejstvo je, da so desnosredinski mediji na omenjenem razpisu glede na razdeljene skoraj tri milijone evrov prejeli pravzaprav razmeroma majhen del sredstev. Podobno vsoto kot vsi v osrednjih medijih izpostavljeni so denimo prejeli mediji v lasti medijske hobotnice Martina Odlazka – torej enega samega človeka.

Objavljamo tudi seznam vseh prejemnikov, kjer si lahko sami ogledate, kdo in koliko sredstev je prejel. Med njimi je denimo množica lokalnih radiev in televizij, vladi nič kaj bližnji Radio Študent, Zveza Romov Slovenije, kar nekaj manjših organizacij, Časoris …

Koliko denarja so v resnici prejeli mediji, ki jim lepijo nalepko bližine Janševi vladi?

V preteklih dneh smo v osrednjih slovenskih medijih lahko prebrali, slišali in videli, da so na lani objavljenem medijskem razpisu sredstva dobili mediji blizu odhajajoče vlade Janeza Janše. Tako lahko v teh medijih izvemo, da so sredstva s prijavljenimi projekti, katerih vsebino in kvaliteto so presojali na ministrstvu, pridobili Radio Ognjišče (100.000 evrov), Planet TV (36.000 evrov), Družina (36.000 evrov), Zavod Iskreni (25.200 evrov), Društvo katoliških pedagogov Slovenije (8.733,60 evra), Mariborinfo (34.209 evrov), Nova obzorja (35.993,70 evra), Nova24TV (32.719,50 evra) ter mediji, »ki jih lahko povežemo z Bojanom Požarjem«, ker so v lastni njegove hčerke in partnerice (21.000 prvi in 15.000 evrov drugi).

Pri tem je nenevadno, da je pri poročilih o rezultatih medijskega razpisa več osrednjih medijev izpostavilo, kam je šlo (le) približno 350.000 evrov javnega denarja iz razpisa, na katerem je ministrstvo skupaj razdelilo približno 3.000.000 evrov javnega denarja.

Če smo izvedeli, da je šla desetina medijem, na katere so nalepili nalepko bližine odhajajoči vladi, kaj se je torej zgodilo s preostalim denarjem?

Kam je torej šel največji del sredstev iz medijskega razpisa?

Pomemben (a ne večinski) del ga je šlo v največji in najbolj koncentriran medijski imperij pri nas – medijsko hobotnico Martina Odlazka, njegove družine in povezanih podjetij. Med njimi so sredstva prejeli Radio Triglav (24.950,16 evrov), Koroški Radio (99.900,00 evrov), Radio Kranj (26.010,44 evrov), Radio Krka (36.000 evrov), Radio tednik Ptuj (36.000 evrov), Radio Kum (36.000 evrov) in Radio Robin (100.000 evrov).

Med mediji, ki so prejeli največ sredstev, so VTV Velenjski televizijski studio (100.000 evrov), TV IDEA (100.000 evrov), Televizija Novo mesto (100.000 evrov), Gorenjska televizija (100.000 evrov), Radio Gorenc (99.706,20 evrov), Radio Sora (99.149,16 evrov), Radio Štajerski val (99.775,42), Projektna razvojna agencija in komunikacija (93.472,50 evrov), TV Celje (89.153,50 evrov) in ATV BABNIK & CO Radijska in televizijska dejavnost (81.904 evrov), ki so si razdelili približno milijon evrov.

Ministrstvo za kulturo denar medijev podeljuje za podporo tiskanih, radijskih, televizijskih in elektronskih medijev pri vsebinah, ki so pomembne za uresničevanje javnega interesa, zagotavljanje pluralnosti in demokratičnosti, največji del sredstev pa je namenjen podpori medijev lokalnega, regionalnega, študentskega oziroma nepridobitnega radijskega ali televizijskega programa.

Kdo so vsi prejemniki denarja na medijskem razpisu?

Vse prejemnike javnega denarja na medijskem razpisu si lahko ogledate spodaj:

Področje A:

 

Podorčje B:

Na Domovini smo na lanski medijski razpis prijavili projekt z naslovom Politična analiza v supervolilnem letu, v sklopu katerega skozi leto pripravljamo skupaj 150 kvalitetnih tematskih vsebin različnih novinarskih žanrov, objavljenih na portalu domovina.je in v tedniku Domovina, poleg tega pa tudi podkast in video vsebine. Polovica je doslej že bilo objavljenih. Za razpis smo prejeli 25.200 evrov, kar je manj kot pol vrednosti celotnega projekta.
Osrednji mediji v utrjevanju podobe vlade, ki »daje svojim«. Kakšna bo nova pluralnost?

Kot se je v preteklosti že zgodilo, smo tudi tokrat lahko videli, kako so osrednji mediji “nepristransko” in “neodvisno” poročali o deljenju javnih sredstev, ki levici ne ustreza. Narativa je jasna; četudi je ministrstvo sredstva razdelilo med 67 različnih medijskih projektov, med katerimi je glavnina denarja namenjenega projektom lokalnih radijskih in televizijskih postaj širom celotne države, posebno izpostavitev zahteva dejstvo, da je v razpisu, namenjenemu spodbujanju pluralnosti, dobilo nekaj desnosredinskih in krščanskih medijev.

Ob tem je treba poudariti, da s(m)o desnosredinski in krščanski mediji, kot so radio Ognjišče, Družina, Domovina in drugi, prejeli le okrog desetino sredstev medijskega razpisa, a je to za osrednje medije očitno preveč, ker je denimo Radio Ognjišče dobil skoraj trikrat več kot Radio Študent.

Skladno s pluralnostjo, ki je očitno v redu le, če je leva, bomo lahko spremljali, kakšen delež sredstev iz medijskega razpisa bo v luči spodbujanja depolitizacije pluralnosti desno od sredine namenjen pod novo vlado. Glede na izkušnje občutno manjši od današnje desetine. A gotovo bodo istočasno izginili medijski naslovi, da je ministrstvo denar razdelilo projektom “blizu vladi”.

4 komentarji

  1. leva ali desna vlada, isti šmorn. vedno gre večina t.i. levici.
    Vendar, je denar in ljubljane ali bruslja obranosorazmeren s kvaliteto. Malo ali nič denarja iz teh virov zato na dolgi rok služi le tistim, ki tega denarja NE dobijo. Kvaliteta na dolgi rok vedno zmaga!

  2. Simoniti ni naredil popolnoma nič kot kulturni minister za pluralizacijo medijev. Zlasti ni naredil nič v javni RTV. Ali SDS res nima kadra ali nima vizije ali …?

    Golob je najavljal zakon, ki bo počistil desnico iz javne RTV, še preden je postal mandatar. Njegova vizija je zelo enostavna: Udri, nije ti brat!

  3. Pravzaprav je.noro da so v casu “nase” vlade alter mediji dobili tako ZELO ZELO ZELO MALO. Takorekoc NIC. Vsak bedast lokalni radio je dobil po 100 jurjev. Za blesav program. En radio Ognjisce ki ima bistveno bolj vsebinski program tudi samo toliko. Moral bi dobiti 5 krat vec ce primerjamo vsebino. Katastrofa.

Komentiraj