Črno-rdeče videnje sveta: ko vam obzorje zakoličijo Janez Janša, Nataša Pirc Musar in Ljudmila Novak
»Kako nam je Nina Krajnik s parimi slikami olajšala odločitev, kajne?« ter … »Hvala ker ste mi pomagali pri odlocitvi, da vas "singularno" ne podprem na volitvah«. Tovrstnih komentarjev je bila pretekli teden deležna predsedniška kandidatka Nina Krajnik, pod tvitom s fotografijo, s katere se smehlja skupaj s "prijateljico Ljudmilo Novak".
Večji greh za bolj zagrizane desničarje, ki so še do nedavnega idealizirali kot popolno kandidatko za predsednico države, bi lahko storila zgolj še s tem, da bi se pojavila na kakšni borčevski proslavi. In glej ga zlomka, kak dan kasneje je storila ravno to – in po odzivih sodeč od sebe dokončno odgnala še dobršno število tistih izmed 2 odstotka podpornikov, kolikor ji kažejo javnomnenjske raziskave.
Stari slovenski pregovor pravi, "povej mi, s kom se družiš in povem ti, kdo si," in nad Nino razočarani privrženci se nedvomno ravnajo po njem. "Če se druži z izdajalko desnice Ljudmilo ter s častilci klavcev iz Zveze združenj borcev za vrednote NOB, že ne more biti kaj prida. Pa toliko je obetala!" so se najbrž jezili.
Podoben refleks se je zgodil levičarjem, donedavnim podpornikom druge predsedniške kandidatke, Nataše Pirc Musar. Ti kar niso mogli verjeti, da se je udeležila predstavitvene oddaje predsedniških kandidatov z voditeljem Luko Svetino na Domovini ter se s tem celo javno pohvalila. Brez da bi pogledali oddajo, so ji očitali politični oportunizem ter sproti natresli še nekaj žaljivk o Domovini. Sledil je logičen zaključek: zapravila je njihovo zaupanje in s tem seveda tudi njihov glas.
Zanimivo je, da sta bila Domovina in Svetina sumničavih pripomb deležna tudi z desne, češ da se obnašata vsegliharsko in se s »promoviranjem Kučanove kandidatke« prilizujeta levici. A naš namen je zgolj predstaviti in v (bodočo) razpravo vključiti celoten spekter kandidatov, resnih pretendentov, da na mestu predsednika republike nasledijo Boruta Pahorja.
Ob tovrstnih »dobronamernih nasvetih«, ki se včasih stopnjujejo vse do groženj z odpovedjo naročnine in podobnih idej, za katere bi se bojda morali sekirati, se mi vedno znova nasmeji ob ugotovitvi, kako zelo so si podobni, čeprav mislijo, da so si tako različni: tisti barvno slepi, ki svet vidijo zgolj v črni in rdeči.
Ob »dobronamernih nasvetih«, ki se včasih stopnjujejo vse do groženj z odpovedjo naročnine, se mi vedno znova nasmeji ob ugotovitvi, kako zelo so si podobni, čeprav mislijo, da so si tako različni: tisti barvno slepi, ki svet vidijo zgolj v črni in rdeči
Strah pred drugimi ali samim seboj?
Sam si pregovor »povej mi, s kom se družiš in povem ti, kdo si,« očitno razlagam precej drugače. Pogovor, tudi druženje z drugače mislečimi, ki sicer lahko poteka na polemičen, a hkrati dostojen in spoštljiv način, je izkaz miselne širine, predvsem pa pripravljenosti, da svet v vsej njegovi raznobarvnosti skušaš videti, in po možnosti tudi razumeti, še s kakšnega drugega kot zgolj z lastnega vidika. To ne pomeni, da se le-tem uklanjaš, prepustiš, ali celo zatajiš svoje prepričanje, vrednote. Ravno nasprotno: kdor je sposoben strpnega, kultiviranega pogovora z drugače mislečimi, dokazuje, da je v svojem prepričanju in vrednotah trden, z njimi pomirjen in se ob drugačnih ne počuti ogroženega. Prej kot to v njih vidi priložnost za nadgradnjo lastnega védenja, če ne druga v smislu celostnega razumevanja kompleksnosti sveta, v katerem živimo.
Zato, ko vidim Nino Krajnik v družbi z Ljudmilo Novak in borci za vrednote NOB ob spominskem obeležju, deklarirano levičarko Natašo Pirc Musar v Vroči temi na konservativnem mediju Domovina, in ko slišim Anžeta Logarja v isti oddaji povedati, da bi kot predsednik republike obiskal tudi Dražgoše, v tem prepoznavam potrebno širino teh ljudi, da postanejo predsedniki vseh Slovencev.
Nočem reči, da za moj glas na volilno nedeljo ni potrebno še kaj več od tega, temveč zgolj, da eno od pomembnejših karakteristik za položaj, ki si ga želijo, imajo. Navsezadnje so mnogi na desni ravno zaradi te bili nekdanjemu predsedniku stranke naslednice komunistov pripravljeni spregledati rdečo preteklost ter ga izvoliti za svojega predsednika republike. In mnogi zadrteži z "njegove" strani so mu isto stvar zamerili do groba. V mislih imam predsednika Pahorja, seveda.
Ravno tega v Sloveniji še kako manjka: ne enotnosti, kot mnogi napačno trdijo, temveč sprejemanja v miselni in nazorski različnosti - priznavanja legitimnosti drugi strani, ki sebe, Slovenijo in svet vidi drugače od nas samih. In če tvegam očitek o "vsegliharstvu" ter stopim še korak naprej: Iste stvari manjka tako na levi kot na desni. Z mimobežno pripombo; še dobro, da eni in drugi ne vedo, s kom vse se pogovarja in druži urednik portala Domovina. ;)
Glasna manjšina
Čeprav se z njimi precej (morda celo preveč) ukvarjamo, pa po drugi strani ne manjka signalov, da so takšni, ki Nine Krajnik ne bi volili zgolj zato, ker se je fotografirala z Ljudmilo Novak, in Nataše Pirc Musar, ker je prišla v oddajo na Domovino, v resnici zgolj glasna manjšina.
Nekaj podobnega me je nazadnje prešinilo v tednih po volitvah, ko si je naš komentator Matjaž Napast v nedolžnem komentarju, polnem hvale Janeza Janše, drznil pridodati, da bi ta velik mož naredil najbolj plemenito dejanje s samožrtvovanjem za bodoči uspeh desne sredine. Zaradi ene same misli v enem samem komentarju se je na Domovino vsul plaz ogorčenja, in tudi okoli 15 odpovedi zelo glasnih naročnikov. Človek bi se morda še zasekiral, če ne bi sočasno, verjetno tudi na ta račun, Domovina po tihem pridobila približno trikrat toliko novih.
In dotok svežih naročnikov tednika in digitalne Domovine ter novih obiskovalcev našega portala kar ne pojenja.
Vse to mi pravi, da pregovor »povej mi, s kom se družiš in povem ti, kdo si,« velika večina ljudi, naših bralcev, razume podobno kot jaz. Kar pa nikakor ne pomeni, da mi enako kot ti, ali celo bolj, niso pomembni oni drugi, ki zagotovo imajo svoje razloge, da jih vsak odklon od lastnih pričakovanj ideala - najsi političnega, najsi medijskega - požene v skrajno ukrepanje, kot je odtegnitev volilnega glasu ali odpoved naročnine.
Te razloge si na Domovini že ves čas, odkar smo prisotni na slovenski medijski sceni, trudimo nagovoriti. Ne zaradi tistih nekaj izgubljenih naročnin, temveč zaradi našega osnovnega poslanstva: obveščati, osveščati, ozaveščati. Ter preko tega širiti obzorja védenega, (s)poznanega. Tako pri bralcih, kot pri nas samih.
Ker svet ni le črn in rdeč, temveč vmes še prav privlačno pisan.
Povezani članki
Zadnje objave
Ključni dnevi za razdelitev deset tisoč računalnikov
19. 4. 2024 ob 10:45
Pravna država: če imaš 40 poslancev, še ne pomeni, da imaš absolutno oblast
19. 4. 2024 ob 6:00
Vlada spreminja postopke naročanja in najdaljše čakalne dobe
18. 4. 2024 ob 17:37
V Chicagu spor glede nezakonitih priseljencev
18. 4. 2024 ob 15:31
Škandalozno: Vlada namenja visoke nagrade provladnim medijem
18. 4. 2024 ob 12:36
Volitve na Hrvaškem – zmaga tradicionalnih vrednot
18. 4. 2024 ob 8:42
V Velenju vzklikali: »Lopovi! Lopovi!«
18. 4. 2024 ob 6:00
Ekskluzivno za naročnike
Domovina 144: Zakaj policija ne preiskuje napovedanega strelskega pohoda
17. 4. 2024 ob 6:30
Kako nam Robert Golob lomasti po denarnicah
11. 4. 2024 ob 6:31
Prihajajoči dogodki
APR
20
Moški zajtrk s Petrom Gregorčičem
07:00 - 09:00
APR
20
Godalni kvartet kolektiva Carpe artem
19:00 - 20:30
APR
20
Večer z Nuško Drašček in Jako Puciharjem
20:00 - 22:00
APR
22
Koncert za zbor – Alfred Šnitke
20:15 - 21:30
APR
24
SAKRALNI ABONMA – KOMORNI ZBOR KGBL IN AMBROŽ ČOPI
19:30 - 21:00
Video objave
Odmev tedna: Festival norosti
13. 4. 2024 ob 6:00
Odmev tedna: Bitka praznikov
5. 4. 2024 ob 19:55
Izbor urednika
Vračajo se vici o policajih
17. 4. 2024 ob 6:31
Kako nam Robert Golob lomasti po denarnicah
11. 4. 2024 ob 6:31
75 komentarjev
Kaj pa vem
Po mojem mnenju je Anže Logar odličen kandidat za predsednika, vendar brez možnosti, da bi zmagal. Upam, da pride v drugi krog, in tam dobi glasove, ki sežejo čez ločnico levo - desno. Jaz zaenkrat ne vidim predsednika z desnice, četudi si tega želim. Z dobrim rezultatom ima možnosti za prevzem stranke, Janšo pa čez 5 let izvolimo za predsednika države. Četudi je zdaj "svoboda", so sanje menda še dovoljene, jutri pa je nov dan.
Ljubljana
Ne, slo folk je prevec glup da bi vedel kaj je zanj edina resitev . ... Logar in Jansa na obeh polozajih, oba.sta lahko eno ali drugo. Levica od leta 41 dalje pobija in krade, ne manjka veliko da dokoncno unici Slo identiteto in s tem tudi narod. Folk pa plese na Titanicu, prevec zabit da bi kaj razumel. Mentalno len, tud na volitve ne gre !!
Kraševka
Ljubljana, dobra prispodoba o današnji Svobodi. Država se bo gospodarsko in na kulturnem področju - potopila, kot mogočni Titanik. Ljudje pa svobodno plešejo. Joj, joj, joj!
vengust
Redko preberem članke Roka Čakša s pompoznimi naslovi, ker se teme loti s vzvišeno distanco, ki drugega kot moraliziranja in distanciranja od "skrajnežev" ne premore. Tudi v tem razmišljanju "Črno-rdeče videnje sveta" se temu ni izneveril. Pohvali se , da njegov balon odrih strpnih in drugačnih raste.
Dragi Rok , kakšna škoda, da ne dojamete, da je vsa človeška družba prešla v popolno izolacijo balonov in, da je vaš domovinski balon samo eden od njih. Temu ni kriv Janša in ostali predsedniški kandidati. To realnost so gradila družbena omrežja, predvsem Facebook. Temu ni moč uiti, neumno pa je o tem moralizirati, ker je pač to sedanja družbena stvarnost.
Že pred leti sem poslušal predavanje dominikanca, ki sedi v eni kongregaciji v Vatikanu. BIl je navdušen Facebook uporabnik. Sprva je bila njegova druščina pisana, s časom so bili njegovi prijatelji samo še v belih kutah.
Tako tak članek ustvari nov balon moralnih podpornikov.
Friderik
Tričetrtine komentarjev sploh ne razumem kaj so hoteli povedati. Razen to, da so žolčni in do onemoglosti jezni, ker nekaj ( kar nekaj) ni po njihovo.
Shalotka
Nina Krajnik, razumem vas, da bi radi prepričali čimvečji krog volivcev. V intervjuju z Možino ste se po mojem mnenju dobro odrezali, ker ste nalili ljudem čistega vina in povdarili dobre in uspešne poteze prejšnje vlade.Bili smo navdušeni, ne zato, ker smo desničarji ampak ker iskreno mislimo, da je bila Janševa vlada uspešna. Ob vaši podpori Združenju za vrednote NOB pa se sprašujem, koliko poznate našo zgodovino in koliko osebno verjamete, da je Združenje res zavezano vrednotam ? Dokumenti in pričevanja povedo, da so bile te vrednote grdo zlorabljene.Revolucionarno vodstvo nosi vso odgovornost za državljansko vojno. Revolucionarjem ni šlo za noben NOB ampak za oblast! To so dejstva! Kot psihoanalitičarka imate na to temo čudovito nalogo, ki bi bila odrešujoča za naslednje rodove!
Predsednik države mora ljudi povezovati in jih ne sme podpirati v njihovih mitih, lažeh ampak skrbeti za delujočo pravno državo, kjer bo največji postulat doseganje resnice!
Boste z velikim zadovoljstvom predsedovali Kidriču se klanjajočim, ki vlečejo to morilsko rdečo nit v današnji čas in z njo kujejo dobiček pri udeležbi na oblasti?
Anže Logar je odličen kandidat po mojem mnenju.Ne bo me zmotilo, da je napovedal tudi udeležbo v Dražgošah.Končno predsednik, ki bo v Dražgošah povedal resnico o namišljeni bitki.Saj prav razumem, Logar?
Potrebujemo predsednika z velikim spoštovanjem do slehernega posameznika in jasno besedo in držo za to kar je prav v javnem življenju!
amelie
Shalotka, odličen komentar, se strinjam v celoti !!!
Sonatine
Odličen zapis, ga. Shalotka. Tudi jaz sem g. Logarja razumela, da rad izkaže pieteto Dražgošanom, ne pa podporo mitingu laži, ki se mu reče Lažgoše. Dražgoše in Lažgoše sta dve povsem različni zadevi. Kar ju druži, pa so resnične nedolžne žrtve. Ki so nesišane, zanikane z zanikanjem krivde za njihov pokol tudi javno in obredno zasmehovane.
lavrict
Iluzorno,naivno,celo neumno je pričakovati svojega popolnega kandidata. Vzameš najboljši približek. In malo zdrave pameti. NK je dobra kandidatka za predsednico. AL za pred. vlade. Njegova kandidatura za predsednika je izgubljena priložnost aka nezmožnost JJ,da bi se umaknil. Pa je škoda.
Jože Kržič
No, pa z malo pameti: Logarju z njegovim intelektom, širino, etosom in empatijo ostali ne sežejo niti do gležnjev. Oni dve histerični levičarski prisklednici in aktivistki - ne, hvala stokrat?! Krajnikova bi bila dobra kot ena izmed svetovalk v predsednikovem kabinetu. No, o dr. Prebeliču tudi ne morem reči nič slabega!
Kraševka
Točno tako.
Ljubljana
Tocno tako. A folk nima pojma, je le hudoben in zabit!!
Gump
Po prebranih komentarjih sem prepričan,da bo Slo v agoniji se dolgo,kajti če bralci Domovine,se kar zagovarjajo krščansko načelo,da nastaviš se drugo lice in odpustis....Demokracija je BOJ v okviru zakonskih in ustavnih pravic.
Krščanska načela ne sodijo v politiko,pač pa VERSKO DOKTRINO.
Živeli večni mazohist ,na veke vekomaj..
Sonatine
V članku najbolj prizadene krivično opletanje, da je nekdo, ki mu ni všeč druženje s člani zveze borcev in še raznih drugih podobnih osebkov, zaolankani nestrpnež, ki mu manjka svetovljanske širine, niç drugačen od zaplankanega starega neokomunista. Treba pa se je vprašati, da se izognemo sprenevedanju, kdo so ti člani ZZB. So to udeleženci NOB? Niso, keer jih ni in ne more biti, razen če po nekem ključu izključno člani koljaške organizacije živijo biblijskih 300 let. Jaz sem vnukinja partizana, ki je mrtev že vsaj 45 let - umrl je normalne starosti, in hči sina partizana, rojenega med vojno, ki je sam, mrtev že skoraj desetletje, pred končnim slovesom dočakal celih 71 let. Pa si izračunajte možnosti, da so v ZZB udeleźenci NOB. NI JIH. So pa tam glasni in agresivni ideološki zagovorniki povojnih pokolov, ki ne le, da povojne pokole zagovarjajo, jih celo javno obredno slavijo, se posmetujejo žrtvam in sorodnikov teh žrtev, vsakršen poizkus prikaza resničnih dejstev takoj, glasno in nasilno zatirajo, povojno klanje civilistov, ki je redno vključevalo enormno število žensk in otrok, preveliko, da bi ga lahko prezrli, posmehljivo imenujejo za "pravico zmagovalca". To so ljudje, ki niso zmogli in nočejo pokazati niti kančka kesanja za zločine, ki so jih zagrešili, niti kančka pietete, ki se nikoli niso udeležili enega samega pietetnega dogodka, se opravičili žrtvam, nič od nič. In s takšnimi ljudmi naj se družimo, da pokažemo in dokažemo intelektualno širino in svetovljanstvo. Na enak način bi lahko dejali, naj se podobno svetovljanstvo izkazuje Hitlerju, ker je gnusno zaklal miljone Judov, Stalinu, seveda tudi Putinu, v zvezi s katerim s(mo) te dni veliko razpravljali in se zgražali glege nudenja podpore zločinskemu režimu z mitingi pred tisto nesrečno rusko kapelico. Kjer ne manjka, kakšno naključje, tudi veliko pripadnikov tiste prve skupine, ideoloških legitimatorjev in potomcev koljačev. Moralo imaš ali pa je nimaš. Oprostite, g. urednik, jaz ne sovražim iz nekakšne ideološke zaslepljenosti ter izključevalne zaplankanosti. Meni vest ne dopušča. Hitler, Kidrič, tisti ljubitelji in branilci koljačev iz ZZB, Stalin, Pol Pot, Tito ali Hitler - meni je popolnoma vseeno, za vse njih imam enake vatle, ki jih krojita moja vest in morala. In vest mi ne dopušča. Vi pa kar vseglih. Koliko sem v "glasni manjšini", ne vem, vem le, da nisem ravno vseghlih in da so me domači naučili, kaj je prav in kaj je narobe. To, kar urednik zagovarja - četudi z nemara dobrim namenom -, je za veliko ljudi, ki imamo poklane svojce nametane v rovih na znanih ali še neodprtih grobiščih, zelo huda žaljivka. In ja: povej mi, s kom se družiš, in povem ti, kdo si. Jaz se družim tudi z levičarji, torej tudi z ljudmi pivsem drugačnega svetovnega nadzora od mojega, tudi kakšen bivši komunist in celo nepopravljiv ter slep Titoljubec se najde med njimi, a nikoli, če gre za moralno sporne in nepoštene ljudi, ki zagovarjajo brezpravno in maščevalno pobijanje nedolžnih ljudi. S takšnimi si rok - in duše - ne mažem. Sem pač zaplankana - ker sem načelna in prav nič vse glih.
amelie
Odlično, Sonatine !
Kraševka
Sanotine, dobro razloženo. Tudi jaz se družim z vsemi, toda s takimi, ki zagovarjajo Revolucijo in poboje, je težko polemizirati. Ko se bo Zveza Borcev (nosilka vrednot Revolucije 1945), JAVNO opravičila svojcem in se v imenu KRVNIKOV pokesala in ne le plapolala s simboli, ki so umazani tudi z nedolžno krvjo, pote bo prišlo do pozitivnih sprememb v Sloveniji. Toda, dokler ZB še vedno opeva Revolucijo, pomeni, da zagovarja ZLOČIN. To pa ni nobenemu v čast ne njim in ne tistim, ki se z njimi družijo. Večina partizanov in kurirjev (tudi moji predniki), se s poboji ni strinjala. Ti, ki so morali streljati na UKAZ, pa so po vojni imeli velike psihične težave.
Ljubljana
Bravo, zelo se strinjam!
Kaj pa vem
Naj dodam kakšno zgodbo z naših krajev, med vojno bolj obmejnih, med Nemško in Italijansko zasedbo. Takoj ob okupaciji je Italijane nekaj posameznikov navdušeno pozdravilo in so se takoj vključili v njihove organizacije, drugi pa so na vidna mesta izobešali slovenske zastave. Prvi so se pridružili peščici partizanov, kjer so se šli revolucijo in pobijali domači živelj, drugi pa so bili žrtve tako Italijanov, kot partizanov. To se je dogajalo več kot eno leto, preden so se ljudje od šoka sploh ovedli, kaj se jim dogaja. Vmes so skusili streljanja talcev, požige, internacijo. S partizanske strani pa predvsem strahotna mučenja , umore in krajo. Tako je bilo pri nas, lahko da je bilo drugod drugače. Te krivice še zmerom povzročajo žalost.
Sonatine
Spoštovani amelie in Kraševka, hvala za podporo. Iz mojih dveh zapisov je najbrž kar precej očitno, kako me je zapis urednika Domovine osebno prizadel. Vsakršen družbeni problem pomesti pod preprogo, češ da gre za neracionalno sovraštvo (pri čemer jaz ZZB prav nič ne sovražim, zakaj pa naj bi si mazala dušo s tako negativnimi občutji, jaz jih preprosto preziram in iz moralnih ter načelnih razlogov s podporniki zločinov nočem imeti prav nič skupnega), ideološko (spet neracionalno) zaslepljenost ter intelektualno omejenost, je pa res nepošteno, do žrtev izjemno žaljivo. Res kdo misli, da so povojni poboji tako daleč, da bi si sedanji rod moral od tega kar "oprati roke"? Povojne pogoje je zagrešila generacija, ki ji je pripadal moj dedek, jaz sem pa še živa, in to proti generaciji mojega dedka in proti generaciji mojih staršev. Temu jaz pravim "kruta" časovna bližina. Prehuda. Mi s tem živimo. Urednik Domovine svojemu dedku ne gre prižgati sveče na Dan vseh svetih? Se ga ne spominja? Se z njim na čuti povezan? Ali s svojimi starši? Zdaj si pa predstavljajte, da so med temi dedki in starši takšni, ki so bili zločinsko poklani in zmetani v skupna grobišča. Mnoga neoznačena. Tam, kjer zločinov niso mogli prikriti, pa so jih nametali na gomilo brez pripravljenosti za to najbolj odgovornih, da se vsaki žrti podeli ime. Z isto tehnologijo, s katero denimo v Srebrenici že 30 let identificirajo žrtve masovnega genocida. Imen pa nimajo, ker za imeni stoji veliko število otrok. Otrok, ki so s starši odšli po načelu "Če gre krava, naj gredo pa še teleta" (resnična izjava enega od kočevskih koljačev in kasnejšega visokega partijskega funkcionarja). Neskončno število žensk, tudi zelo mladih. Ker so bile kelnarice pri napačnem človeku, kot je g. Možini izpovedal zdaj že pokojni pričevalec partizan, neposreden udeležencev pobojev. Imena mladih moških. Imena starcev. Civilistov vseh starosti in poklicev. Ki so bili prepoznani za sovražnike Revolucije. Z v žico zvezanimi rokami. Z odrezanimi lasmi, ki se jih je zbiralo za kasnejšo izdelavo in prodajo lasulj. Z izpuljenim zlatom iz zob, izpuljenimi zobnimi protezami. Kajti vse to je šlo v denar. Ga. Kraševka ima prav: mi kristjani moramo odpuščati, vendar to ne pomeni, da imamo pravico pozabiti. Odpustili pa bomo lahko, ko bodo zločin javno priznali, se zanj pokesali in se opravičili. In ko nam bodo pustili izkopati trupla in jim dati identiteto, ime. Dokler pa je ta gnusni zločin "njihova pravica zmagovalca", pa sama res ne vidim nobene možnostmi, da se s tako nagnusnimi ljudmi vsaj pogovarjam. Ne zato, ker so dedje članov ZZB bili partizani. Tudi moj ded je bil. Temveč zato, ker zagovarjajo zločin. Spodaj je nekdo lucidno zapisal pripombo o volji g. Logarja, da se prikloni spominu žrtev v Dražgošah. Tam se dogajata dve povsem ločeni stvari. Laž, obredno slavljena, legitimizirana in reproducirana. In resnica, o kateri občasno spregovori le dr. Možina s svojimi pričevalci. V bučnih Lažgošah častilci koljačev in Revolucije častijo odurno in ostudno izdajo lokalnega prebivalstva Dražgoš, ki je vodilo v masovni pokol civilnih prebivalcev Dražgoš. Častijo tudi tiste, ki so to izdajo odredili. Častijo glasno in bučno, po načelu, da bolj kot kričiš laži, težje bo slišana resnica. Potem pa so tu Dražgoše in Dražgošani, do katerih vsak normalen človek z vsaj kanček srca in moralne ozaveščenosti čuti iskreno pieteto. In dr. Logar ima prav. Lahko se prikloni Dražgošanom, pieteno, povsem iskreno. Lažgošam pa se mu ni treba. In se Lažgošam moralen človek pokloniti ne sme nikoli. To ni sovraštvo, to je stvar morale. In pika.
Sonatine
K svojemu zadnjemu komentarju dodam le še nekaj. Sama sem v srednjih letih, še daleč od upokojitve, saj lezem v zlata petdeseta. Torej nisem 80 letna starka, preveč zazibana v spomine, ki "nikogar več ne zanimajo", temveč živa rana, ki čaka na priznanje, pokesanje in opravičilo, da lahko odpusti in dostojno pokoplje. Žrtve iz generacije mojega očeta, ki bi, če bi še danes živel in dočakal povprečno življenjsko dobo Slovenca, dopolnil dobrih 80 let. Žrtve iz generacije mojih dedkov. Naši, ki so jim poklali starše, so vsi še živi. Jaz, v 50-ih, z odprto rano, tudi. In nas nima nihče pravice žaliti in zasmehovati s tistimi grozljivimi simboli zločina, s katerimi redno paradirajo in odkrito grozijo. Z novimi rovi, v kateri bodo zmetali še nas, katolike in "janšiste". Z njihovimi ustavnimi sodniki, ki nam bodo pojasnili "ustavo", ki da nam jemlje pravico do javnega izražanja mnenj, vere, političnega udejstvovanja. Z obdavčitvami, usmerjenimi zoper eno samo skupino ljudi. Pa ne ga srat. Da si kulturen in civiliziran samo, če to nasilje sprejemaš? In da s tem ni nič narobe???
Sonatine
Iz zgornjega članka razberem le to, da ni nič narobe, če kot Kjudmila obrneš štumf, ter izdaš svoje volilce in bralce, pidobno, kot je naredil že Reporter, ter 360 stopinjski vrednotni zasuk in jahanje dveh stolov hkrati opravičiš in opravičuješ s samozvano s svetovljansko širino.
Prezira vredno, avtor.
Kdor se druži s tatovi, je tudi sam tat. Kdor se druži z morilci, je vsaj podpornik morilcev. Kdor se druži z volkovi, mora z njimi tudi tuliti. Kdor se razglaša za kristjana, pa sledi Božji zapovedi: "Ne laži"!
O tem, ali je sedenje na dveh stolčkih, ko se govori eno in dela nekaj drugega (a ne, tov. Ljudmila?), hinavsko spreneveda in izdaja, uvrstiti v kategorijo umazane laži, uperjene zoper Boga samega, kajti Bog je laž prepovedal, naj sodi vsakdo sam.
Glede ge. Krajnik se ne sekiram, župo, ki si jo bo skuhala, bo tudi pojedla, njeno nekorektno napadanje protikandidatov z lažmi pa seveda ni in ne more biti sprejemljivo. Meni je vseeno, če se druži z Ljudmilo in kolja"i, s tem se je tudi javno pošteno deklarirala. V tej točki vsa čast, izkazala se je za resnicoljubnejšo od kao kristjanke in desničarke (sic!) Ljudmile, ko je javno razkrila svojo pravo nrav in bit, če hočete.
Avtor, sramujte se. Vsaj majčkeno, lažno, nekrščansko.
Gump
Domovina in zgornji prispevek poskušata BITI OBJEKTIVNA IN URAVNOTEZENA.
žal je to iluzija in smešno,v državi,kjer je cca80% medijev LEVIH in cca 60% levih volivcev.
Ko bodo mediji levo desno približno enakovredno ZASTOPANIH TUDI PROSTOR ZA SREDINOin Domovino
Jože Kržič
Tako je!
korosec.france
V redu, mr.Čakš, vse v redu, pošteno, dobronamerno, profesionalno, itd, ni kaj, rad vas berem
in si svoje mislim. V tem primeru o tistem nedolžnem Napastovem mnenju, naj se JJ vendarle že usmili Slovenk in Slovencev in naj gre za Uberjevega taksista, Urškinega šoferja ali kaj podobnega...
Ni prvi ne zadnji s tem bogokletjem za nas, volilce JJ.
Rešitev, predlog:
Zakaj ne bi nekdo, že, za Božjo voljo razložil in utemeljil, pojasnil, zakaj da naj bi JJ to storil.
To najprej.
Kot naslednje naj razloži, recimo, Napast ali pa kar vi, g.Čakš, kaj bi se zgodilo po tem.
Mislim, da bi potem dobivali po 100 novih bralcev dnevno ene poar dni...če druzega ne.
BO KAJ IZ TEGA, g.Čakš?
Jože Kržič
Se povsem strinjam. Pa pridno nabiranje novih naročnikov. Déja vu, plusieurs temps!
mihec
Nič novega na slovenski sceni.
Prvi generaciji so nam očitali vsak stik s komunisti prav tisti ki so bili prej člani partije. Po principu: "puci ga". Ko se bo tak način delovanja spremenil, ko vodja določi, katerega je treba izločiti da mu ni nevaren je vsak na koncu ki ostane najboljši.
Lepo je, da se sedanja generacija prebuja in da jasno pove, da je takim duševnim izprijencem potekel čas tudi na desni.
maligur4
Trenutno imamo v Sloveniji 2 voditelja, ki se držita pravila. Če nisi z menoj si proti meni. En vodi glavno opozicijsko stranko, drugi vlado. Njihovi privrženci se držijo tega pravila in ga zvesto izvajajo. Tudi tako da blatijo nasprotno stran in vse kar pride iz drugega tabora. Če se pojavi vmesna stran jo napadajo vsi. Sredina ni zaželena.
rasputin
Točno, tudi na tem portalu je nekaj vigilantov SDS, ki pikajo kot ose ob najmanjši kritiki Janše. In najdejo se tudi taki, ki ne prenesejo kritike Goloba.
Ljubljana
Popolna bedarija
rasputin
Janša je poslal svojega najboljšega moža v bitko, v kateri (skoraj) ne more zmagati. Če pride v drugi krog, bodo že Kučanovi mediji našli kako kost, ki jo bodo vrgli volivcem v glodanje in Logarja pokopali. Hočeš nočeš bo dobil pečat luzerja, ki se ga bo držal še lep čas. To pa je tudi namen Janše: diskreditirati morebitnega konkurenta. Če pa bi se slučajno zgodil čudež in bo Logar zmagal, potem bo pravi predsednik Janša. Logarju bo dihal za ovratnik kot kaka zoprna tašča in bo v odnosu do njega uveljavljal strankarsko disciplino, kar pomeni podrejenost Janši. Če bi Logar kot predsednik države slučajno odpikal Janšo, pa bi ga začela lastna stranka napadati in diskreditirati. Spomnimo se Črnčeca, ki je bil sprava pristaš Janše, a je hotel biti avtonomen in si je pridržal pravico, da misli z lastno glavo. Janša ga je dobesedno pahnil v naročje nasprotnega bloka.
tohuvabohu
Rasputin, nekam veliko veš, če ni to učinek bujne fantazije. Recimo neumnost o tem, da je Janša Logarja poslal v boj z namenom, da se ga znebi. To lahko zrase le v betici pokvarjenega rdečkarja.
Jože Kržič
No, potem smo pa že blizu vsegliharstva, pa z Ljudmilo ali brez nje.
rasputin
tohuvabohu, etiketiranje in napadanje ad personam je pač tvoj domet. Če se pogledaš v ogledalo, boš videl točno to, kar pripisuješ meni.
Jože Kurinčič
Hvala, g. Čakš, za tako rekoč programski komentar. Mislim, da prav taka širina omogoča oblikovanje take politične kulture, ki smo je Slovenci potrebni - levi in desni. Konzervativni pol se bo pobral le, če bo iskal v tej smeri. Aufbiks je za skrajneže. Slovenci smo politično dovolj zreli in pričakujemo in na volitvah nagrajujemo zmerno konzervativno držo. Tako, ki volivca ne ponižuje v navijača, ampak računa na racuonalnost in normalnost.
Ljubljana
Dajte no. Drz vojna v Slo se bedno traja. Kot prof bi to morali vedeti in obcutiti. Z laganjem in zaroto molka zlocin ni izpuhtel. Vi bi pa kar preko vsega. Z laznivci pac sodelovanje ni mogoce. Tudi z Rusi ni... Ce vam to ni jasno?
amelie
Sem pa naivno mislila, da se mora pobrat levi pol !?
Celoživljenjski učenec
Članek na mestu.
Veliko komentarjev bralcev pa živ dokaz, da napisano drži.
Nina Krajnik je s svojo analizo slovenske družbe zadela. Povprečni Slovenec je v sebi tako ranjen, da mu ta rana in njegov ego popolnoma zagrneta oči. Na plano pride sovraštvo do drugega. Pozabili smo, da živimo skupaj z Ljudmi in Osebami, s katerimi je dialog mogoč četudi se z njimi ne strinjaš. Velja za leve in desne. Pokojni Boris Pahor je o tem veliko govoril in napisal.
helena_3
*Povprečni Slovenec je v sebi tako ranjen,* Tipična izjava psihoanalitikov. Da se potem ponujajo za zdravljenje teh ran, kar menda samo oni obvladajo :)) Življenje prinaša preizkušnje in udarce, ki vedno pustijo posledice. Tako je pri Slovencih in tudi pri drugih narodih. Nekoga udarci zatolčejo, drugega okrepijo. Dolžni smo drug drugega podpirati v življenjskih preizkušnjah. Brez križa pa ni nobeno življenje.
Friderik
Celoživljenski, amen! Komentarji so dokaz. Toliko žolča, kot ga je v Sloveniji ni nikjer v EU. Noben narod ni tako samodestruktiven. No, morda samo še Ukrajinci.
tohuvabohu
Dialog z različno mislečimi je sploh edini možen dialog. Med enako mislečimi je dialog ne samo nepotreben, ampak tudi nesmiseln.
Jože Kržič
Tako je, spoštovana Helena!
loti70
Odličen članek.
P. Kos
@Rok Čakš: "...na Domovino vsul plaz ogorčenja, in tudi okoli 15 odpovedi zelo glasnih naročnikov. Človek bi se morda še zasekiral, če ne bi sočasno, verjetno tudi na ta račun, Domovina po tihem pridobila približno trikrat toliko novih."
Ha,ha, ha, ... saj ne verjamete sami sebi. Sicer pa bolj potiho s takim hvalisanjem, da Golob oz. K.Boštjančič ne slišita; bo padla dodatna obdavčitev in brez donacij države.
Ljubljana
Krasevka. Zakaj kdaj pa kdaj kar nekaj pisete Logicno da je.Logar edini res v redu. Zato pa ga butast folk ne bo izvolil. Ker je.preposten in prepameten za Slo folk, ki plese na krovu Titanica. Golob mu pa igra...
Ljubljana
A ni cudno da ta prefrigani napast ne napise vsak dan vsaj 3 podobne clanke in bi v 1 mesecu imeli 900 novih narocnikov. Ali 10 k v 1 letu !!
Jože Kržič
Slovenija ima prav takega predsednika vlade (in celotno vlado) in takšnega predsednika države, kot si ga zasluži. Žal je tako in še nekaj časa bo tako.
P. Kos
Krajnikova je pač med izvolitvijo za predsednico države in "najboljšo" moravško skuto, izbrala slednjo.
Verjetno, da je tako kar prav. Nekaj načelnosti brez sprenevedanja, ki je značilen za tako samo deklarirane levičarje ali samooklicane socialdemokrate, je pa le pokazala.
AlojzZ
"Ker svet ni le črn in rdeč, temveč vmes še prav privlačno pisan."
Če boste imeli tako držo, se bom pa naročil na vašo revijo.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Saj - postopoma bo postalo vsem jasno, da je edini primeren kandidat pač - dr. A. Logar.
Pri gospeh pa pač prevladuje njih zasebni vidik. Verjetno nimajo dovolj osebnih zmožnosti za polno zadovoljujoče jih osebno življenje. Zlasti na delovno poslovnem področju se ne zdijo tako zelo močne, da bi same izvajale dovolj donosno osebno korektno poslovno dejavnost. Npr. moja mama je bila odlična šivilja, ki je stranke morala odganjati. In ji je bilo too delo v veliko zadovojstvo.
Neka moja ok stara znanka je odlična profesorica in s.p. prevajalka - pa še lepo družino štirih sinov ima - nič ne razmišlja o politiki.
A tisti "za vrednote NOB" SPLOH ŠE OBSTAJAJO ?
NISEM VEDEL, DA ŠE OBSTAJAJO. KDAJ SE BODO PA SAMORAZPUSTILI?
L.r.
vztrajnik Odbora 2014,Janez Kepic-Kern, 70 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan.
Ne odgovarjam na “reply” zapise na tem portalu pišočih ANONIMNIH domnevno ex KP, ZK SD itd. piscev IN VULGARNIH polit PROVOKATORJEV, KI JIH TUDI NE VIDIM OZ. JIH NE BEREM, KER JIH IMAM POD “BLOKADO” – Njih ex KP, ZK, SD, AKE-NELEVICA, PROPUTIN ITD. polit packarijje – naj lepijo kar na portale “MLAD INE”, SD, Levica”, “Svoboda”, MMC RTVSLO, NECENZURIRANO itd, ČE JIM BODO DOVOLILI
rasputin
To, kar je tebi primerno, je drugim neprimerno. Če bi bil vsaj toliko skromen, da bi rekel, da je po tvojem mnenju najbolj primeren kandidat Logar. Toda ne, v svoji neskončni prevzetnosti in egocentrizmu misliš, da je tvoje mnenje edinozveličavno. Vsem ne bo nikoli postalo jasno, da je Logar najprimernejši kandidat, je pa marsikomu vedno bolj jasno, da si ti sfantaziran fanatik. Matto da legare, bi rekli Italijani.
Routar
Kot vedno, odličen komentar. Moje spoštovanje.
Kraševka
Po mojem mnenju, je res Logar najprimernejši izmed vseh naštetih, da bi postal predsednik Slovenije.
Jože Kržič
Logar je daleč najbolj primeren kandidat in pika. Človek z malo intelekta, vsaj malo srca in čiste duše to vidi na daleč.
Friderik
Kako zelo so si podobni, čeprav mislijo, da so različni, pravi avtor članka. Pa še kako res je to! Nobenih finies v razmišljanju, nobene dobrohotnosti ali spoštljivosti, zgolj fanatizem, zaslepljenost s svojim jazom.
helena_3
Sem z navdušenjem prisluhnila njenim besedam v intervjuju z g. Možino - in tudi še sedaj z zanimanjem preberem njene izjave.
Moje spoštovanje pa je izgubila tisti hip, ko je objavila svojo kandidaturo za predsednico države. Vsaka funkcija potrebuje specifične veščine - in gospa Krajnik nima veščin za opravljanje funkcije predsednice države. Nima političnih izkušenj, kot prvo. Drugo pa: diskreditacija nasprotnikov in konstantno "soljenje pameti" volilcem ne sodita med dejavnosti predsednika države. Kakšen odnos bi imela gospa do tujih državnikov, k sreči ne bomo imeli možnost spoznati.
Škoda. Gospa bi s svojim intelektualnim potencialom lahko na področju, ki ga obvlada, veliko naredila za Slovenijo. Pa ti gre s to kandidaturo vse pokvariti in zasejati dvom v svojo strokovnost. Ljudmila in rdeča zvezda sta postranskega pomena, zgolj češnja na torti.
Peter Klepec
V dezeli brez moralnega in eticnega kompasa je edino le se funkcija predsednika drzave tista, ki bi se mogla kaj popraviti. Stranke in ostale institucije tega niso sposobne. Edino clovek izven trenutne politike bi lahko neomadezevan na tej funkciji kaj koristnega storil. Ampak izgleda, da ne bo. Slovenci sami so prevec kompromitirani, da bi naredili kaj konstruktivnega. Torej, padi SLO. Mogoce se bo spet treba odriniti od dna.
Kraševka
Se pridružujem vašemu mnenju.
helena_3
Oh, Peter. Meni za moralni kompas služi Nova zaveza in nauki Jezusa Kristusa. Tudi ljudi, vključno s predsedniki vseh vrst, presojam po teh merilih. Ne potem, koliko so "pravoverni", ampak po tem, koliko s svojim življenjem in odnosi do drugih ljudi upoštevajo zapoved ljubezni. Ne glede na to, ali so rdeči ali črni ali kodrlajsasti. Zato mi je bila všeč izjava Boruta Pahorja, da ne želi biti moralna avtoriteta. Je pa z vsem svojim ravnanjem dokazal, da razume ljudi in njihove stiske. Odličen predsednik je bil.
Ljubljana
Lepo vas prosim! Ali ste naivni ali pa nic ne mislite...
Sonatine
amen, helena3!
Gump
Popolnoma se strinjam z vašim mnenjem,predvsem pa je točno da je kanček popularnosti Krajnikovi zamegli samovrednotenje kljub dobri izobrazbi in retoriki.Ne razumem,pa da jo potencialni rezultat cca1 do2%volivcev zanima,kot referenca v ZIVLJENEPISU. Res pa je tudi da imata tudi drugi dve kandidatki isti problem. Tako bomo dobili zaradi pop feminizema inferiorno predsednico.
tohuvabohu
Resnici na ljubo tudi o njeni strokovnosti nisem prepričan. Čeprav je menda filozofka, o njeni filozofiji in dosežkih ne vemo nič. "Psihoanaliza" (lacanovska ali kaka druga) je pa itak poljubna megla. In z znamenitim uvajanjem filozofije v moravški vrtec se samo smeši. Moravče so slavne, ne le po burji, smučarskih skakalcih in teti Mari. Zlobneži pravijo, da je v Moravčah nekdo iz svoje glave svinjak naredil, pa sta mu še dva krajnika ostala ...
uros.samec
Odlično gospod urednik. Presenetljivo, vendar odlično.
S kom se je slikala Nina Krajnik je vseeno. Pri meni osebno je izgubila podporo tisti trenutek, ko je pričela z pritlehnimi napadi na ostale tekmece. Obljubljala je vse kaj drugega.
MEFISTO
Ne, pomembno je, s kom se je slikala Nina Krajnik. Če odmislimo odpisano Ljudmilo Novak, pa slikanje z mladeniči iz Zveze združenj borcev za vrednote NOB res ni vspodbudno.
Sonatine
No uroš, tokrat se prvič celo strinjava. To, da se je slikala s koljači in Ljudmilo, je pač njeno javno sporočilo volilcem, ki je tudi pošteno, nezavajajoče. Vsak si sedaj, koso stvari bolj jasne, naj izvoli, kar si žwli. Jasnina je pomembna. Tista strategija blatenja poštenega človeka čistih rok pa me je resnično odvrnila.
Jože Kržič
Ne samo, da ni vzpodbudno, odvratno je!
Kaj pa vem
Mene Nataša Pirc Musar ni prepričala, čeprav se je pojavila v tem mediju. Odgovorila je na nekaj neprijetnih vprašanj, ki so morda koga prepričali za podporo njej. Všeč mi je, da na Domovini tudi bralci lahko pišemo o vsem, kar nas "žuli" in da ne dovolite žalitev. Človekovo delovanje pač ni odvisno od tega, koliko ima nekdo kilogramov ali kako ima dolge lase.
MEFISTO
"Ker svet ni le črn in rdeč, temveč vmes še prav privlačno pisan."
K privlačni pisanosti sveta nista prav nič prispevali Nina Kranik in Ljudmila Novak.
debela_berta
In ti tudi ne...
AlojzZ
No, no. Za taka obračunavanja je NovaTV.
MEFISTO
No, no, debela_berta, Mefisto ne kandidira za predsednika republike, ker tebi in še komu, ki se bo sam spoznal, ne bi hotel biti predsednik.
kzupanc
Menda sta skoraj sosedi. Po moje sta prispevali k odprtemu dialogu. Imam pa čez Ljudmilo veliko pripomb.
ales
amen
kzupanc
Bravo za ta komentar. Razočaral me je Reporter, ki je prej nekritično nabijal čez vse leve. Po nesporazumih z Janšo in spremembo lastništva pa nekritično nabija čez zagovornike SDS.
Sonatine
zdi se, da Domovina sledi. Pa ne zato, ker je priložnost predstavitve dala tudi Musarci in dr. Prebiliću, da se razumemo. Meni je ob branju kolumne našega spoštovanega urednika tokrat postalo slabo...
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.