Aktiv novinarjev TVS kljub “zgodovinsko nizki gledanosti” zavrača programske spremembe in razrešitev direktorice

Vir: zajem zaslona

Aktiv novinarjev informativnega programa TV Slovenija je danes na generalnega direktorja RTV Slovenija Andreja Grah Whatmougha in programski svet naslovil dopis, v katerem izraža zaskrbljenost nad razrešitvijo direktorice TV Slovenija Natalije Gorščak.

V dopisu so zapisali, da pričakujejo, da o tako pomembnih zadevah odloča tudi programski svet, posebej tudi predstavniki delavcev v programskem svetu.

Zaskrbljeni so tudi zaradi govoric o spremembah programa, ki ga razumejo kot »korenito in temeljito spremembo televizijskih vsebin in vloge javnega servisa RTV Slovenija«.

Zmotilo jih je, da so bili o domnevno predvidenih spremembah ustvarjalci programa obveščeni iz govoric in objav v medijih in navedli, da ne poznajo argumentov in analiz, ki bi utemeljevali premike predvajanja oddaj, zmanjševanja njihovega števila, njihovo ukinjanje in nadomeščanje z drugimi vsebinami.

Programski svet so pozvali, naj dobro preuči morebitne programske spremembe, se o njih posvetuje  z uredništvi in izvede poglobljeno ter argumentirano razpravo o novem programsko-produkcijskem načrtu.

Dopis sledi nedavni Grah Whatmoughovi razrešitvi direktorice Televizije Slovenija Natalije Gorščak, ki jo je pred tednom dni po nesklepčnosti programskega sveta razrešil brez soglasja programskih svetnikov, kar mu omogoča statut RTV Slovenija.

Mediji so ob tem poročali tudi o direktorjevem predlogu sprememb programa nacionalne vsebine, ki naj bi prinesle premik termina prevajanja in ukinitev nekaterih oddaj. Gledanost TV Slovenija je namreč po besedah generalnega direktorja “zgodovinsko najnižja”, zato je direktorici, ki je vztrajala pri programskem statusu quo, predlagal nekaj sprememb, kasneje pa jo razrešil s položaja.

O razrešitvi tudi nadzorni svet na seji, za katero ni jasno, ali je bila sploh zakonita

Programski svet se bo sicer sestal v ponedeljek, na dnevnem redu je tudi soglasje k razrešitvi direktorice, ki pa ne bo več vplivala na odločitev direktorja.

O razrešitvi direktorice televizije bo sicer odločal tudi nadzorni svet RTVS, ki pa je medtem, po poročanju Bojana Požarja, v “skoraj klasičnem puču” padel pod kadrovski vpliv Socialnih demokratov. Na nezakonito sklicani seji, kot to trdi odvetniška družba Čeferin, je za novega predsednika izvolil dolgoletnega vidnega člana SD, Danila Tomšiča.

Direktor Grah Whatmough in namestnik predsednika nadzornega sveta Borut Rončević, ki je svet vodil od aprilskega odhoda Graha Whatmougha s čela nadzornega sveta na mesto generalnega direktorja RTV Slovenija, sklepov s seje zato ne priznavata. Rončević je namreč že sklical sejo za 29. september, a so štirje svetniki sklenili, da bi sejo radi sklenili prej.

Rončević in Grah Whatmough sta se ob tem sklicevala na pravno mnenje Odvetniške družbe Čeferin, medtem ko so v pravnem mnenju Odvetniške družbe Ferfolja, Ljubič, Bauk ocenili, da je bila seja zakonita, saj Rončević seje ni sklical takoj, kot so zahtevali svetniki.

RTV Slovenija je njihova in je kar tako ne dajo

Spopad na vrhu RTV Slovenija se da najbolj nazorno povzeti s sloganom kolesarskih protestnikov, ko so v enem od petkovih protestov prikolesarili pred javno hišo ter sporočili, da je RTV Slovenija njihova in je ne dajo.

Podobno razmišljajo tisti, ki so izvedli “skoraj klasičen puč”, kot je prevzem nadzornega sveta s strani kadrov SD-ja, stranke, ki ima tudi že predsednika programskega sveta, opisal Bojan Požar. Ter navsezadnje tudi aktiv novinarjev informativnega programa, ki se brani kakršnihkoli sprememb: RTV Slovenija je njihova in drugi se v njo nimajo kaj vtikati, četudi jim to pravico daje statut, kot denimo generalnemu direktorju, da v primeru nesklepčnosti programskega sveta, ki o tem ne odloči, sam razreši direktorja radia ali televizije.

Javni servis RTV Slovenija je realno gledano levičarska trdnjava, ki jo bo desnosredinska vlada zgolj v polovici mandata težko razbila. Aktiv novinarjev in njeni ostali branitelji zato po tihem računajo, da morajo zdržati še slabo leto, da se na oblast spet vrnejo tisti, v simbiozi s katerimi sicer delujejo.

Aktiviranje aktiva novinarjev ter prevzem nadzornega sveta na, če gre verjeti Čeferinovim odvetnikom, nezakonit način, je v bistvu kontra politična akcija, ki naj bi spodnesla kakršnekoli spremembe, oziroma poskus omajanja vpliva politične levice na javni servis. Kriteriji kot so gledanost programov ali zaupanje v poročanje RTV Slovenija (oboje je v negativnem spektru), pri vsem skupaj seveda nimajo nobene vloge.

39 komentarjev

  1. Še te nagnati. Ne doumejo, da TVS skoraj nihče ne gkeda. Ker so rezultati njihovega slabega dela pač takšni. Porazni. Ustvarjalec programa, ki ne doume, da delaslabo, in ti ne doumejo, nima v tej hişi niti kaj iskati. Naj svoje buče prodajajo drugje. Javnost jim je svoje povedala, oni pa bi še kar po starem. Saj človek verjeti ne more. No, tivarişi, pa ne za naš denar. Hvala in adijo.

  2. Levičarji naj RTV kar imajo.Pa tudi plačujejo naj jo.To ni naša tv.To je že vseskozi levičarsko trobilo.Tudi vodstvo je levičarsko.Tako je že od 45.naprej.Potreben je referendum o prekinitvi obveznega plačevanja tega levičarskega trobila.Dokler bodo na RTV razni Ambrožiči in Šetinci ne bo nič.

  3. Merilo obstoja RTVja je in naj bo gledanost. Nacija, narod prisiljeno zbere preko sto milijonov evrov, a ta “koncern, po številu” potroši 75set miljonov za plače. Preko 2 500, ne zaposlenih, temveč v “službi ničemur”,tam večinsko cinga nogo. Nujno potreben je “Grški scenarij”njihovega TVja, ki je očistil tam balast. Na vrsti je ta tukaj RTV, ki ne potrebuje več kot 500-600 res zaposlenih.

  4. IvanIvan, na žalost imaš v veliki meri prav
    ta teden je bila na nemškem drugem programu /ZDF/ oddaja . Deutschland 18 +
    Avtor je prikazal 5 mladih ljudi, ki bodo septembra ( so parlamentarne volitve v Nemčiji ) prvič volili
    In kaj je izbral avtor ?? dva direktna potomca migrantov; fanta Arabca in dekle Turkinjo, tretja je bila pripadnica LGBTQ + in dva sta bila, kakor potomca nemških staršev: dekle iz kmetije na Bavarskem in fant iz bivše DDR
    In to, naj bi predstavljalo, po mnenju avtorja, ki seveda ni Nemec, Nemcijo 18 + danes ????
    Mislim, da lahko rečemo: Nemčija danes in vprašanje kako dolgo še ????

    O profesionalnosti naše RTV , najnovejši primer: V Parlamentu je KUl opozicija organizirala razpravo o domnevni korupciji Janše in SDS Povod za diskusijo so bili članki – predvsem v Odlazkovih medijih – kjer so objavljali slike g Dimica in bivšega Erjavčevega zeta, katerih firme naj bi bili veliki dobavitelji SLO zdravstvu. Nepoučeni gledalec bi iz poročanja RTV dobil vtis, da gre za trenutno aktuačlno zadev. RTV je pa zamolčala, da so te slike o igranju Golfa na Mavricijusu iz leta 2003 in baje ena tudi iz l 2015. Torej vse v času, ko je Janša bil opoziciji !!!. Kaj bi Janša, tudi če bi hotel, lahko kot opozicijski poslanec naredil za posel njhovih firm. Pri tem je RTV tudi zamolčala, da predvsem pri Dimicu ( in njegovi hčerki ) gre za sivo eminenco naše politike še iz Drnovškovih časov in časov “velike” LDS. in časov zdravstvenega ministra Miklavčiča
    Namig na domnevno aktualno korupcijo in zamolčanje dejstvo, ki temu namigu ne gredo v prid. To ni samo neprofesionalno , je tudi pokvarjeno.
    Primer zastaranja obtožnice proti Jankoviću !!! To se je skušalo prikazati kot obrobna zadeva. Še le danes v Odmevih je gospa Rosvita poskušala zadevo malo bolj osvetliti / Bergant in Staričeva je nista hotela)
    O uspehih te vlade na gospodarskem področju se komaj kaj govori, poskuša se vse minimalizirati.
    To je dvoličnost, predvsem večinsko informativnega programa RTV

  5. RTV SLO je tipičen samoupravni socialistični koncern. Financiranje je sistemsko zagotovljeno. Denarja sicer nikoli ni dovolj, pa vendar ga je dovolj za obstoj javne hiše in za plačaevanje kadrovskih viškov.Ogromno zaposlenih hodi na RTV po plačo, kaj pa za plačo naredijo, še sami ne vedo.
    Od nekdaj je bila RTV udarna pest komunističnega režima, saj je propaganda ena najmočnejših komunističnih postavk.
    Dejstvo je, da komunizem temelji na laži. Laž pa je najučinkoviteje širiti preko medijev. Radio in televizija pa sta medija, ki prodirata v vse pore družbe.V kolikor obstaja prisila, da plačuješ RTV SLO, si sam plačuješ lažnjivo propagando. Obstaja pa velika verjetnost, da te ta propaganda oplazi, ali to želiš, ali pa ne.
    Komunisti so se tega močno zavedali, zato so zgradili trdnjavo, jo kadrovsko usposobili za propagandne namene in z njo zavajali ljudi.
    Tako so nastajale lažne zgodbe, ki so se zalezle ljudem pod kožo in so jim gensko spremenili pogled na realnost.
    Vmes je prišla samostojnost in demokracija, vendar se koncept RTV SLO ni bistveno spremenil. Vzrok za to je neizvedena tranzicija, saj so v samostojni Sloveniji pretežno na oblasti ponosni nasledniki komunistične partija, kakor sami izjavljajo. Ti ponosni nalsdniki pa skrbijo, da se osnovna zameisle RTV SLO ne spreminja. Ostaja propagandni stroj za širjenje ene same resnice. Da to RTV SLO uspeva je pogojeno s kadrovsko strukturo.
    Kakor v zlatih časih samoupravnega sociaizma, tako tudi sedaj skrbno izbirajo kadre, sodelavce, ki morajo biti zanesljivi in pred vsem ponosni nasledniki komunistične partije.
    Podobno kot v šolstvu, je tudi na RTV SLO tradicija in čaščenje samoupravnega socializma in revolucije, ki jo je zamenjal NOB, prioriteta.
    Hiša je tudi jugoslovenarsko naravnana. Ker programa ne more začeti s Hej Slovani, ga ne začenja niti s himno OZN : Žive naj vsi narodi. S himo začenja program večina državnih TV, slovenska pa se očitno himne sramuje, ker zveni preveč fašistično?
    Ta demokratična propagandana ustanova ima vedno težave, ko se pojavi desna vlada. Ta pač drezne v trdno kadrovsko strukturo, pred vsem v vodstvo, ki je sestavljano tako, kot bi ga sestavil in ustoličil CK, od vodstvom Lidije Šentjurc.
    Na vseh vodilnih položajih so pravi ljudje. Ti so nedotakljivi, nezamenljivi. Vsak poseg v kadrovsko politiko pomeni napad na demokracijo, na svobodo medijev, kar nemudoma pljuskne tudi v Evropo, ki se zgrozi in napade nedemokratične metode fašistične diktature v Sloveniji.
    Budna kadrovska politika je tekom dolgih let samoupravnega scializma in trhle demokracije poskrbela, da je kolektiv enoten, da se upa upreti diktaturi, ki želi uravnotežiti program RTV SLO. To vendar ne gre, saj je za RTV SLO resnica ena sama, to je tista, ki je zakoreninjena v ljudstvu in ki je voda na mlin lobijem, ki obvladujejo Slovenijo.
    Častilka takšne resnice je recimo nagrajenka Erika Žnideršič. Ni kaj, resncia ima kratke noge.
    Vse, kar se dogaja okrog RTV SLO pa nam jasno kaže, kdo v Sloveniji vlada.
    Imamo legalno vlado. Ta je zavladala na legalen način, po odstopu Marjana Šarca, je Janezu Janši uspelo sestaviti v obstoječem parlamentu s polnim mandatom novo vlado.
    Takšna vlada bi naj vladala in obvladovala vsa področja družbe, saj je legitimna.
    Očitno pa vladati me more.
    Česarkoli se loti, naleti na odpor. Povsod naleti na karovski zid, ki je premišljeno grajen in utrjevan skozi obdobje od revolucije leta 1945 naprej.
    Vse ključne pozicije v državi obvladujejo zanesljivi kadri, zvesti komunistični partiji. Pa naj bodo to zaposleni na RTV SLO, na sodiščih, na tožilstvu, policiji, šolstvu, v medijih itd.
    Časi zrelega samoupravnega socialzma se nekako odmikajo v pozabo, zato ni odveč, da jih malo obudim. V tem rajskem družbenem redu smo doživljali reformo za reformo. Ena je bila boljša od druge, tako so vsaj sporočali mediji, vendar so bile reforme tako naranane, da se nič spremenilo. Popolnoma nič! In rezultat teh reform je bil, da je država bankrotirala.
    Sedanja vlada, kljub deklarirani demokraciji ne more izvajati reform, pravih reform, ki bi spremenile nevzdržne razmere, zato je stanje zelo podobno onemu, ko reforme niso spremenile nič.
    Zato je potrebno vedeti, da se brez reform utegne tudi Sloveniji zgoditi bankrot.
    Reforme, ki jih zahteva ulica s politkolesarji vodijo v bankrot.
    Ali je RTV SLO sposbna to oznaniti in državljane opozorit, da s politkomisarji ne bodo osedlali konja?

  6. V vsakem dokaj zdravem podjetju zaposlene plačajo po uspešnosti in rezultatih. Ker je gledanost RTV Slo katastrofalno nizka, bi od vodstva pričakoval, da za to ustrezno “nagradijo” zaposlene. Izguba, ki jo moramo neprostovoljno plačevati državljani se bi morala poznati na njihovih plačah zaradi neprofesionalnega in nekvalitetnega izdelka v etru. Pa tega niso krivi tehniki. Ve se, kdo so odgovorni in zaradi njihove igre z zdravjem državljanov bo celoten kolektiv doživel hudo uro.

  7. Ko je rtvslo začela odkrito podpirati kolesarje proti maskam in navijati za agendo metelkove smo mnogi prenehali gledati to v nebo vpijičo pristranskost. Enako je z MMC.

    Rtv je dejansko levičarsko trobilo za priviligirane.

    Upam reči da se je gledanost prepolovila.

  8. Uporabljene besede glasno-govornice “aktiva novinarjev TVS” – Helene Milinković – (denimo: “puč” in/ali “klika”) zgovorno kažejo globoko nezaupanje in nerazumno sovražnost najbolj militantnih bojevnikov levičarskega dela urednikov in novinarjev TVS do novega demokratično, legalno in legitimno imenovanega generalnega direktorja javnega zavoda RTVS.

    Očitno se najbolj ekshibicionistično ter aktivistično pristranski in nedopustno ne-profesionalni člani novinarskega aktiva strahovito bojijo vsakršnih že zdavnaj nujnih sprememb aktualne prevladujoče ne-profesionalne in aktivistično tendenciozne ter pristran(kar)ske uredniške politike “statusa quo” zloglasnega IP uredništva TVS urednice Manice Janežič Ambrožič ter njenih najbolj zvestih militantnih dreserk javnega mnenja (vključno z omenjeno aktivistko Heleno Milinković).

    “Revolucionarno” izrazoslovje žurnalistične in sindikalistične aktivistke Milinkovićeve nakazuje ter obeta tudi v nadaljevanju vsestransko, brezkompromisno in permanentno “proti-revolucionarno” glasno in bučno uporništvo/vstajništvo domnevno ogrožene skupine levičarskih aktivistov in vstajniških kibicev med uredniki, komentatorji in poročevalci nacionalne TVS, ki mu bomo priče naslednje dni, tedne in mesece. Seveda ob obvezni podpori in asistenci enako aktivistično opredeljenega levičarskega stanovskega društva in sindikata novinarjev Slovenije ter ob že dobro znanem “proti-janšističnem”/”proti-fašističnem” agit-propovskem uličnem in multi-medijskem “cirkusu” strank parlamentarne opozicije KUL (LMŠ, SD, Levica, SAB) ter njihovih zvestih vojščakov med polit-kolesarskimi, polit-gorniškimi in polit-performativnimi vstajniki.

    Dejstvo je, da je gledanost programov državne TVS porazno nizka.
    Dejstvo je, da so oddaje IP uredništva državne TVS daleč od obljubljene, pričakovane in zahtevane profesionalne nevtralnosti in objektivnosti deklariranega “javnega servisa” ter da je prednostna lista obravnavanih tem in vprašanj ter njihov način osvetljevanja in kritične obravnave v izrazitem neskladju, celo v nasprotju s prednostnimi listami in nevsiljivimi načini prikazovanja obravnavanih aktualnih tematik drugih javnih televizij v bližnji in daljni soseščini.

    Na račun aktivnega in pristransko navijaškega aktivističnega vpletanja uredništva IP programa TVS v domače politične zdrahe in populistične manipulacije z javnim mnenjem je gledalec TVS vedno slabše in manj kakovostno obveščen o geo-strateških dogajanjih v bližnji in daljni okolici ter svetu, malo ali nič pa o kulturnih dogajanjih po svetu, o opaznih civilizacijskih in drugih spremembah nekoliko dlje od ljubljanskega “domačega praga”.

    Televizijci se vedno znova branijo pred kritikami, češ da so (tudi) največja slovenska kulturna ustanova, najbolj dostopni ponudnik umetniških in kulturnih vsebin.
    Kar je vse manj res.
    Nobenega prenosa imenitnih koncertnih in drugih dogodkov z mednarodnega Festivala Ljubljana 2021 in seveda tudi ne s katerega koli drugega prestižnega mednarodnega festivala letos nismo videli.
    Nobene avtorske poročevalske reportaže z največjih svetovnih likovnih, glasbenih, gledaliških, opernih … dogodkov, celo s pogrošnih filmskih festivalov vse manj in manj. Najpomembnejši dogodki za vrle državne uslužbence TVS so olimpijske in para-olimpijske igre, žogo-brcarska liga prvakov in liga Evropa, francoska kolesarska pentlja in morda še kako prvenstvo v “pljuvanju na daljavo”, a s področja umetnosti in kulture le “na kratko” dogodki v slovenski prestolnici, komaj kdaj in komaj po naključju tudi kdaj iz katerega drugega mesta “slovenskih provinc”, seveda po pokroviteljskih merilih od kulture in umetnosti odtujenih ter do kulture brezbrižnih samovšečnih uredniških oblastnikov z državne TVS.

    • Aktivni, odličen in realističen zapis, s katerim se popolnoma strinjam. Na področnu kulture je glavni domet TVS v bebavem posmetovanju kmečki populaciji s strani faliranih študentov AGRTF. Ob tem lahko v programu izbiraš samo še med govejo muziko ob petkuh, fuzbalom ali kolesarjenjem in ideološko propagandnim programov v korist radikalne komunistične levice 23 ur / 7 dni v tednu. Iste face že 30 let. Bolno, nizkotno, primitivno, nevredno javnega rtv servisa.

  9. To je v duhu Kardelja – ni važno, koliko državljanov gleda RTV, glavno je, da so naši. Pa magari 1 %.

    Ta rek poznamo – Kardelj je govoril, ni važno če ostaneta na koncu čistke dva komunista (vse ostale bi kar pobili – dokazano), glavno da so prave barve – rdeči.

    • Važno je, da so njihovih, in da je 99 % vseh ostalih prisiljeno plačevati njihovo pravljičarstvo, potrošnjo in vseljačenje na naš račun.

      Skorajda prepričana sem, da zbiranje podpisov za referendum o ukinitvi RTV prispevka vedno pade nekam v meglo samo zato, ker med VSEMI strankami vlada konsenz, da tako daleč pa ne bi šli. Vključno s strankami desnice.

      In to zamerim. Če bi resnično obstajal interes, da se hlev počisti, se ga bi počistilo. Brez milosti. Od bodoče desne vlade to tudi pričakujem. Če tega ne bodo storili in bodo kar cincali in cincali, mojega glasu na volitvah ne dobijo več nikdar. V mrcvarjenju naše domovine namreč ne mislim več sodelovati.

Komentiraj